• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 22:18
Info
het draait hier om een stock Pentium 4 530 3.0ghz
P5GD1 2xwhitelake 512MB PC3200
Het Probleem
Toen ik gisteren mijn pc aan wilde zetten, kreeg ik maar geen beeld, iig mijn moederbord startte maar niet op, ventilatoren begonnen te draaien maar ik hoorde maar geen piep
Ik dacht meteen aan mijn moederbord/cpu, maar voor mijn gevoel was mijn moederbord toch de dader.
Wat ik geprobeerd heb
Ik had mijn cpu eruitgehaald, deze ben ik bij een maat van mij gaan testen, wat blijkt,
dat ik bij hem gewoon hetzelfde krijg mijn conclusie: De cpu is iig kapot.
maar mijn vraag is nou hoe ik kan testen of mijn moederbord ook kapot is en hoe waarschijnlijk dit is. het probleem is ook dat ik geen andere cpu tot mijn beschikking heb die in mijn moederbord past.

iemand suggesties/ideeen

[ Voor 7% gewijzigd door Godlikev op 15-02-2008 22:40 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het beste is gewoon onderdeel voor onderdeel testen, een andere manier is er namelijk niet om het zeker te weten.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Godlikev schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:39:
Info
het draait hier om een stock Pentium 4 530 3.0ghz
P5GD1 2xwhitelake 512MB PC3200
Het Probleem
Toen ik gisteren mijn pc aan wilde zetten, kreeg ik maar geen beeld, iig mijn moederbord startte maar niet op, ventilatoren begonnen te draaien maar ik hoorde maar geen piep
Ik dacht meteen aan mijn moederbord/cpu, maar voor mijn gevoel was mijn moederbord toch de dader.
Wat ik geprobeerd heb
Ik had mijn cpu eruitgehaald, deze ben ik bij een maat van mij gaan testen, wat blijkt,
dat ik bij hem gewoon hetzelfde krijg mijn conclusie: De cpu is iig kapot.
maar mijn vraag is nou hoe ik kan testen of mijn moederbord ook kapot is en hoe waarschijnlijk dit is. het probleem is ook dat ik geen andere cpu tot mijn beschikking heb die in mijn moederbord past.

iemand suggesties/ideeen
Misschien heel dom gedacht hoor, maar je hebt je CPU bij een vriend getest... En je wilt nu weten hoe je je moederbord kan testen... Need I say more ?

Verder inderdaad even beginnen bij de troubleshooter.