Point Of View 5.1 Mic. problemen

Pagina: 1
Acties:

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-02 10:25
Ik heb eergister een nieuwe headset, en heb gekozen voor die van point of view. dit omdat hij volgens reviews mooi geluid gaf, en het makkelijk te installeren was.

Nu heb ik eerst de software geïnstalleerd, en daarna alles eerst getest.
Maar de microfoon blijft maar moeilijk doen. Ik heb alles geprobeerd zoals:

- Realtek uitgeschakeld (processen >> RTHCPL (oid.))
- Windows Volume lopen schuiven, instellingen veranderen enzovoort,

Nu geeft de software voor de headset zelf aan dat er geen geluid door de microfoon komt. Maar er komt echter wel geluid als ik erin blaas. Dat vond ik best apart.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? ik heb al wel gezocht op google, maar er zijn niet veel mensen die zo'n headset hebben als die van mij.

Bedankt

Verwijderd

Ook ik heb sinds enige tijd de Point of View headset in bezit, echter als 'spare headset' aangezien ik als eerste headset de Sennheiser PC155usb heb en die vele malen beter geluid levert... (sennheiser FTW)..

Maar ik ervoer bijna hetzelfde probleem, dat de microfoon niet door het besturingssysteem werd herkend wat ik ook probeerde... Daarnaast gaf de meegeleverde driver software veel problemen en ook de gedownloade software vanaf de website bracht daar geen verandering in... Dit apparaat was toch zeker voor gamen ontwikkeld maar tijdens het gamen (cod2 en cod4 in mijn geval) leek het wel alsof je de geluidskaart/ingebouwde speakers opblies wanneer er heftig geluid vereist was en uiteindelijk begon het geluid heel schel te worden en gaf enkel nog een zeer felle 'schreeuwtoon' door.. niet helemaal de bedoeling

Op een gegeven moment dit apparaat maar teruggestuurd naar de webwinkel (komplett.nl) en na een test kreeg ik een vervangende headset (afgelopen week) retour... helaas niet in die luxe koffer als waarin ik hem naar hun gestuurd had maar als deze versie het maar wel doet...

Dus als ik jou was zou ik hem terugsturen naar waar je hem vandaan hebt en aangeven dat hij niet compatible is met je besturingssysteem... (even een RMA nummer aanvragen) en zij zijn dan verplicht je headset te testen en eventueel in te nemen en een vervangend artikel te leveren.

Ik weet niet of deze versie wel naar behoren werkt maar zal een proberen of ik de mic aan de praat krijg... ik laat dan wel even weten wat te doen..

groet

tim

Verwijderd

nee hoor... microfoon werkt wederom niet. Programma's als Teamspeak en Ventrillo herkennen de microfoon simpelweg niet en het wordt inmiddels heel erg frustrerend. Tijd om point of vieuw persoonlijk maar eens te bellen.