Hardware al betaald maar niet leverbaar voor zelfde prijs

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

• cschmidt77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Vraagje over mijn rechtspositie,

Ik heb van de week een bestelling van ongeveer 1300 euro gedaan bij een Nederlandse webshop, volgens tweakers.net/pricewatch één van de beste webshops. Alle mijn componenten uitgekozen op basis van tweakers/multimedia systeem maar een beetje getweaked (corsais ipv kinston, intel e8400 en bv 24 inch scherm ipv 22).

Heb alle componenten op google na gezocht en zo paar dingen veranderd die in de januari multimedia guide stonden.

Eerst verschillende webwinkels mijn ideale systeem gemaild en wat mag het kosten. Ik heb uit eindelijk voor een bepaalde webwinkel gekozen omdat ze binnen een paar uur antwoorden en ook nog een van de goedkopere waren.

Nog twee vragen aan die winkel: Wat vinden jullie goede moederborden? Hun antwoord Gigabyte, de Asus P5K series hebben we problemen mee gehad. Maar Asus P5E series zijn wel goed.

Ok, nu al mijn componenten in winkelwagen gedaan (met onderstaande Gigabyte moederbod) en via iDeal betaald. Krijg ik volgende dag een mailtje dat mijn moederbord: GigaByte P35-DS3R, niet meer leverbaar is. En dan of ik “even” een andere kan kiezen.

Ik gegoogled naar de moederborden op hun website maar degene in mijn prijsklasse de GigaByte P35-DS3R, +/- 104 euro kon niet vervangen worden door andere vooral omdat ze Asus PK5 moederborden afraadde
.
Ik mailde hun terug, ik kom er niet uit wat raden jullie aan? Hun antwoord is Gigabyte gebaseerd op intel 965 (verouderd naar mijn weten) en G33 (langzamer dan P35). Nu is de andere gigabyte moederbord wel met P35 chipset 20 euro duurder, heeft wel firewire maar heb ik niks aan.

Mijn vraag is ik hun al betaald en zij kunnen niet leveren, zijn zij niet verplicht om een gelijkwaardig model aan te bieden op hun kosten? Maar ik zie ook bv dat mijn ideale moederbord wel leverbaar is op alternate.nl.

Verwijderd

Hier zijn al vaker topics over geweest, volgens mij kwam het erop neer dat je gewoon pech hebt, je kunt natuurlijk altijd rustig afwachten totdat het moederbord wel weer leverbaar raakt. Ook kun je de koop ontbinden, maar ook de andere partij heeft het recht de koop te ontbinden en zal dat dan ook zeker doen als je onrealistische eisen gaat stellen (er zit vaak geen 20 euro marge op zo'n boardje dus gaan ze ook echt geen 20 euro toeleggen).

Of je wel of niet betaald hebt maakt in deze volgens mij niet zoveel uit.

Maar natuurlijk weet ik er ook niets vanaf, dus misschien dat iemand dit kan bevestigen?

(Overigens snap ik niet precies waarom je hier zo moeilijk over doet, het is natuurlijk vervelend maar die webshop kan er niets aan doen dat het niet leverbaar is, het is niet alsof ze zo ff een extra moederbord voor je kunnen toveren. Maar das natuurlijk mijn mening.)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 22:31 ]

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:38
Natuurlijk is het lastig als iets opeens niet op voorraad blijkt te zijn.

Maar vraag je nu eens het volgende af. Is het echt de moeite om moeilijk te gaan doen bij die winkel als je 20 euro meer (op een bestelling van 1300 euro) moet betalen voor aan ander moederbord?

Ik begrijp het wel, maar op het totaal bedrag is 20 euro natuurlijk vrij weinig. Maar het kan natuurlijk dat het meer een principe kwestie is :)

Verwijderd

Neem de DS4. Voor die 30 euro op 1300 euro moet je er echt niet moeilijk over doen vind ik, en je krijgt er ook wat voor terug.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:57
vind je nou echt dat ze je onrecht hebben aangedaan?

Zo nee, be a man en cancel je moederbord of order (of betaal gewoon voor die duurdere, mijn keuze)

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 16-02-2008 00:22 ]

Verwijderd

Niet zo moeilijk doen. Je maakt jezelf voor die twee tientjes nu al drukker dan dat geld waard is.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:33

Krizzie

Progressive Music \o/

ASUS P5K Serie slecht? :? Bordje draait als een trein hier. :o (P5K Deluxe Wifi/AP) Volgens mij zijn het ook nog eens een van de betere oc plankjes.

Wat bedoel je trouwens met niet meer leverbaar? Het bord moet besteld worden en je moet wat langer wachten of het is helemaal niet leverbaar meer? :?

Geluidswolk

• cschmidt77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
Ik heb bijbetaald, ja ik ben een beetje een cheapo geweest. En het bord was bij hun niet meer leverbaar. Anders had ik wel even gewacht, Krizzie

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-02 14:51
Gewoon niet zo mekkeren, je besteld producten bij een webshop die een paar % marge maakt op een product. Dan denk je toch niet dat ze op hun kosten een vergelijkbaar product leveren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vraagje over mijn rechtspositie
Dit is Overige Hardware

Is rechtspositie hardware :? Nee :o

Voorzover dit soort dingen überhaupt op GoT thuishoren, horen ze in Stuffis Generalis. En daar heb je pas na enige tijd en posts toegang toe (juist om te zorgen dat mensen niet op GoT registeren voor non-tech dingen). Dus op dit moment rest mij weinig anders dan dit topic van hang- en sluitwerk te voorzien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.