Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel 2003 meerdere bestanden afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wazig probleem. Ik wil meerdere excel bestanden printen, dat doe ik door deze te selecteren in windows verkenner en met de rechtermuisknop op afdrukken te klikken.

Wat gebeurd er:
Er worden enkele keren excel geopend en de printer gaat vrolijk zijn gang. Bij controle blijkt dat somminge excel bestanden worden overgeslagen. Bijvoorbeeld, de eerste wel, tweede niet, derde niet en de vierde wel. Hier is echter geen enkele logica in.

De systeemconfiguratie is Windows 2000 pro NL en Office 2003 NL SP2

Microsoft Word documenten pakt hij wel allemaal goed. Het gaat alleen om excel.....

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 14:21
Werkt het wel als je ieder van die bestanden afzonderlijk vanuit explorer afdrukt in plaats van alles tegelijk selecteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan werken alle bestanden

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39
Wat gedachtenkronkels van mij.

Heb je gekeken of de opdrachten wel in je printer-queue verschijnen? (lijkt me trouwens sterk dat ze daar wel in verschijnen en niet worden geprint, maar je weet het nooit).

Weet je ook zeker dat er wel een afdrukbaar gebied in de niet afgedrukte bestanden zit (beeld --> pagina-eindevoorbeeld)?

En als laatste, misschien zit er een bugje in dat hij op een gegeven moment niet snel genoeg is met het sluiten van een afgedrukt bestand. Hij opent dan al het volgende bestand, maar omdat het vorige nog niet afgesloten is, opent hij een tweede Excel proces of sluit op een of andere manier het nog niet afgedrukte bestand ook (tegelijk met het net wel afgedrukte bestand).
Maar dan moeten het haast al grote bestanden zijn en dan nog, het hoort het natuurlijk gewoon te doen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wat wel werkt is Excel openen, en dan Bestand Openen.
Dan zit je in principe ook in een soort van Verkenner.

Als je daar je bestanden selecteert en dan rechts klikt voor afdrukken werkt het wel goed.

Zoiets was het volgens mij

Aha, het staat trouwens zelfs op de site van Microsoft dat je het zo moet doen:
http://www.microsoft.com/...rucs_office/excel3.aspx#9

Op m'n werk had ik ook hetzelfde probleem, dus ik had het al eens uitgezocht.
Blijft raar natuurlijk dat het via de gewone Verkenner niet lekker werkt.

[ Voor 99% gewijzigd door MrDirect op 15-02-2008 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen op de manier hoe jij het hebt omschreven eens proberen Vatt. Echter wat het vreemde is op een andere pc met precies dezelfde systeemconfiguratie werkt het wel normaal. Dus het lijkt haast wel een instelling te zijn.

Om terug te komen op wat jij zegt --Niels-- alle bestanden zijn verders in orde en afzondelijk zijn ze goed te printen. Zonder een instelling te hoeven wijzigen. Ze verschijnen niet in de printerqueue. Maar ze worden ook niet geopend in excel lijkt het. En dat is natuurlijk zeer vreemd. Een computer mag tenslotte niet zelf bepalen wat hij wel en wat hij niet af wilt drukken :P

Zijn er nog andere die een goede suggestie hebben?
Pagina: 1