Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ODBC aanspreken d.m.v. phpscript

Pagina: 1
Acties:

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 09:47
Beste mensen!

Ben al een tijdje bezig met php, maar nu is mij de odbc koppeling onduidelijk. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Werkt de odbc-koppeling hetzelfde als sql? of is deze niet aanspreekbaar met dezelfde php codes als die wat je gebruiker bij een sql-server. Ik heb iets gelezen over odbc_prepare, misschien dat ik hiermee de code omzet voor een odbc koppeling. Het gaat mij voornamelijk om een stukje update insert en delete met php. Heeft iemand anders een voorbeeldstukje waar mij dit duidelijk in wordt?

Alvast bedankt

Gr,
Purejet

[ Voor 40% gewijzigd door Purejet op 15-02-2008 21:28 ]

Verwijderd

http://www.go4expert.com/forums/showthread.php?t=455

Wellicht dat deze link je helpt.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 14:35
odbc support zit vanaf versie x (zoek dat op op de php.net website) inbegrepen in php. Het is kwestie van ze juist aan te spreken. De functienamen lijken idd wel wat op die van mysql.

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 09:47
Dankjewel deze link geeft me alweer wat meer informatie. Alleen is het 'update'/insert/delete gedeelte me nog niet helemaal duidelijk. De connecite lukt me nu wel en het tonen van gegevens _/-\o_ Bedankt!