Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds onbekende tijd (Ongeveer een paar dagen) heb ik het probleem dat Internet Explorer blijft hangen. Dit duurt 2 minuten en het is zelfs zo erg dat de rest van het systeem ook blijft hangen.
Het lijkt op een singlecore CPU die volledig word belast als bijvoorbeeld een spel vast loopt, en je tussendoor taakbeheer wilt starten (Zo langzaam is het dan).
Ook heb ik regelmatig dat het internet wegvalt. Ik zie het netwerkicoon rechtsonder veranderen alsof de kabel eruit word getrokken, rood kruisje er doorheen.
Ik heb voor de zekerheid al een virusscan uitgevoerd, en op spyware etc. gescand.
Het valt me verder op dat het hele systeem ook langzaam is met een klassiek thema en de prestaties op z'n hoogst (Die je in kunt stellen bij de eigenschappen van deze computer).
"Beste weergave, hoge prestaties, door Windows laten kiezen" staat dus op beste prestaties.

Ik heb Windows Vista Home Premium op een Dell Inspiron 1720 met een bedraad netwerk (Gebeurd alleen op de laptop!). De andere 4 systemen hebben hier geen last van, en draaien allemaal op XP.

Specificaties ;

Windows Vista Home Premium 32Bits
Intel Core 2 Duo T7250 @2,00Ghz
2048MB werkgeheugen
2x160GB in raid-0
8600GT-M
GPU drivers 169.09

Er is verder geen randapparatuur aangesloten, alleen de voeding en de netwerkkabel zijn aangesloten.
Ook heb ik problemen met Crysis ondervonden en andere spellen.
In DX9 met alles op high heb ik af en toe dat het spel freezed, dit is de afgelopen 6 weken nog nooit voorgekomen, en kan me niet voorstellen dat het systeem nu ineens te langzaam is.
Het energiebeheerschema staat natuurlijk hoge prestaties, op het moment dat ik een 3D applicatie start clockt de GPU zich ook netjes naar 3D prestaties.
Verder zijn alle updates geinstalleerd, en is de superfetch functie in Vista uitgeschakeld.

Ik kan geen gekke services ontdekken, of andere executables die worden gestart bij het aanmelden.
Ik begin me er steeds meer aan te ergeren, en ik wil graag weten of het aan mij ligt of aan Vista.
Als er nog meer informatie nodig is of als ik bepaalde dingen moet laten zien, hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Lijkt me een koeling probleem..maak je koel gleuven eens schoon. Kijk eens in Everest naar de temp tijdens de freeze momenten..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:57:
Lijkt me een koeling probleem..maak je koel gleuven eens schoon. Kijk eens in Everest naar de temp tijdens de freeze momenten..
Bedankt voor je reactie, de temperaturen zijn allemaal oke, geen twijfel mogelijk.
Ik kom er net achter dat het tijdelijk vasthangen en sloom lopen gebeurt als het netwerk-icoon veranderd. Meestal komt er een geel driehoekje met een uitroep tegen, dan weer normaal, weer het driehoekje, rood kruis, en dan hersteld hij zich weer. Dit gebeurt allemaal binnen een paar seconden, de startbalk reageert wel gewoon maar de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
en ik wil graag weten of het aan mij ligt of aan Vista.
Het zal wel aan Vista liggen. Ik ben hier verdikkeme nu al een uur bezig om de eigenschappen van één bestandje op mijn scherm te krijgen. En dan zijn er nog steeds M$-fans die boos worden als je wat van dit besturingssysteem zegt. Probleem is: je MOET op een bepaald moment wel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
D-e-n schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:04:
[...]

Het zal wel aan Vista liggen. Ik ben hier verdikkeme nu al een uur bezig om de eigenschappen van één bestandje op mijn scherm te krijgen. En dan zijn er nog steeds M$-fans die boos worden als je wat van dit besturingssysteem zegt. Probleem is: je MOET op een bepaald moment wel over
oew, verschrikkelijk.. ik heb geen zin om me op te winden op zondag :) veel te veel typen

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 02-03-2008 19:06 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan doe ik het wel.
Het zal wel aan Vista liggen.
Vast :) Andere oorzaken hoef je uiteraard nooit uit te zoeken.
En dan zijn er nog steeds M$-fans die boos worden als je wat van dit besturingssysteem zegt.
Als je de bedoeling hebt mensen die je hier in een forum genaamd Windows Clients om raad vraagt tegen je in het harnas te jagen door flauwe woordspelingen met een baard van hier tot Timboektoe te maken ben je goed bezig in ieder geval.
Probleem is: je MOET op een bepaald moment wel over
Je moet niks, je mag ook kiezen voor een non-Windows OS hoor :)

Je mag ook gaan troubleshooten of je niet een brakke driverversie hebt die een deadlock heeft waardoor je CPU alleen maar die driverinstructies loopt te verwerken en verder geen tijd krijgt voor andere zaken (waardoor je die 'soft hang' krijgt).

Moet niet hoor..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Probleem is: je MOET op een bepaald moment wel over
Ik vraag me af of die dwang ECHT bestaat of dat het meer iets is dat in jouw beleving zo is.
Ik heb bijvoorbeeld laatst nog een Dell die oorspronkelijk met XPhome was uitgerust ingericht met W2Kpro en volgens de eigenaar had hij nog nooit zulke geweldige prestaties geleverd.
Dat er af fabriek een OS op voorgeinstalleerd s wl niet zeggen dat je geen ander kunt gebruiken. Het is vaak even wat meer zoekwerk voor de juiste drivers maar als die eenmaal gevonden zijn zul je verbaasd zijn over de presaties.

Jammer dat Vista zo agressief in de markt gezet wordt (Lenovo is geloof ik de enige die een downgrade Vista naar XP standaard meelevert) terwijl het eigenlijk de Beta fase niet is ontgroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
alt-92 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:11:
[...]

Vast :) Andere oorzaken hoef je uiteraard nooit uit te zoeken.

[...]

Als je de bedoeling hebt mensen die je hier in een forum genaamd Windows Clients om raad vraagt tegen je in het harnas te jagen door flauwe woordspelingen met een baard van hier tot Timboektoe te maken ben je goed bezig in ieder geval.

[...]

Je moet niks, je mag ook kiezen voor een non-Windows OS hoor :)

Je mag ook gaan troubleshooten of je niet een brakke driverversie hebt die een deadlock heeft waardoor je CPU alleen maar die driverinstructies loopt te verwerken en verder geen tijd krijgt voor andere zaken (waardoor je die 'soft hang' krijgt).

Moet niet hoor..
Ik word altijd een beetje moe van die vooringenomen reacties zoals deze. Er wordt maar vanuit gegaan dat je als klager niks hebt uitgezocht. Ik zit al maanden met dit probleem, heb me een ongeluk gegoogeld, heb update na update gehad, heb duizenden instellingen geprobeerd en uiteindelijk liggen de feiten zoals ze zijn: ik heb (netwerk)problemen die ik met XP nooit had en ik kan enkel maar wachten op de nieuwe SP

Ik open er geen topics (meer) over omdat je toch alleen maar dit soort reacties krijgt maar als ik klachten van anderen tegenkom kan ik niet nalaten er even een sneer bij te doen. Het gemak waarmee Microsoft hier mee wegkomt stoort me namelijk enorm. Dit zou een autoleverancier eens moeten flikken

En inderdaad: ik MOET over, sowieso vanwege mijn werk. En ook daar hebben we geen keus. Software die we nodig hebben werkt op Windows en dan alleen op de laatste versies. Software die je vaak moet gebruiken vanwege bepaalde wensen in de markt, wensen waar je niet onderuit komt. Was ik alleen op de wereld dan probeerde ik wel andere zaken maar dat ben ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:25:
Ik word altijd een beetje moe van die vooringenomen reacties zoals deze.
Er is niks vooringenomens aan te vinden hoor - ik heb het dan ook niet over jou maar geef de topicstarter een zoekrichting mee.
Ik open er geen topics (meer) over omdat je toch alleen maar dit soort reacties krijgt maar als ik klachten van anderen tegenkom kan ik niet nalaten er even een sneer bij te doen.
En dan vertel ik je bij deze dat dat hier (en niet alleen bij mij) in het verkeerde keelgat schiet.

Andermans topics lopen verneuken met jouw persoonlijke afkeer van $OS is gewoon not-done, laat dat in het vervolg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:31:
Hallo, sinds onbekende tijd (Ongeveer een paar dagen) heb ik het probleem dat Internet Explorer blijft hangen. Dit duurt 2 minuten en het is zelfs zo erg dat de rest van het systeem ook blijft hangen.
Het lijkt op een singlecore CPU die volledig word belast als bijvoorbeeld een spel vast loopt, en je tussendoor taakbeheer wilt starten (Zo langzaam is het dan).
Ook heb ik regelmatig dat het internet wegvalt. Ik zie het netwerkicoon rechtsonder veranderen alsof de kabel eruit word getrokken, rood kruisje er doorheen.
Ik heb voor de zekerheid al een virusscan uitgevoerd, en op spyware etc. gescand.
Ramon,

Het probleem ziet er bekend uit, waarschijnlijk is in explorer een add-on gekomen die dit veroorzaakt. Zelf heb ik hier ook last van gehad. Verwijder de add ons die je verdenkt door ze uit te schakelen.(inschakelen kun je ze altijd weer) Bij mij was het het volgende: standaard heb je een searchwindow rechtsboven in staan, Prima, ik had echter ook de google add-on geïnstalleerd en dat gaat niet goed. De google add-on verwijderd en weg was het probleem. Zo kan elke add-on of Activex dit probleem veroorzaken. Je kun alles die dingen uitschakelen via: TOOLS .... MANAGE ADD-ONS....ENABLE/ DISABLE ADD-ONS

Succes

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 14:50
ik heb (netwerk)problemen die ik met XP nooit had en ik kan enkel maar wachten op de nieuwe SP
En inderdaad: ik MOET over, sowieso vanwege mijn werk. En ook daar hebben we geen keus. Software die we nodig hebben werkt op Windows en dan alleen op de laatste versies.
dat kan, dat is balen. Misschien moet je toch maar terugschakelen op XP. AFAIK werkt alle software hier nog op. Als je over moet van je bedrijf naar Vista (waarschijnlijk veiligheidsredenen en beheer), dan moet je klagen bij je bedrijf, Windows 2000 wordt ook nog gewoon ondersteunt door MS, dus daar ligt het niet aan.
[quote]
Software die je vaak moet gebruiken vanwege bepaalde wensen in de markt, wensen waar je niet onderuit komt.
bij heel die markt werkt de software dus wel :)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
TheNymf schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:05:
[...]

[...]

dat kan, dat is balen. Misschien moet je toch maar terugschakelen op XP. AFAIK werkt alle software hier nog op. Als je over moet van je bedrijf naar Vista (waarschijnlijk veiligheidsredenen en beheer), dan moet je klagen bij je bedrijf, Windows 2000 wordt ook nog gewoon ondersteunt door MS, dus daar ligt het niet aan.
[quote]

[...]
bij heel die markt werkt de software dus wel :)
We zijn maar een klein bedrijf (elf man) en ik ben één van de twee mensen die de software en hardware regelt cq. adviseert naar de baas toe. Het is voor mij dus een kwestie van voor moeten lopen zeg maar. Over een jaar kun je geen XP-pc's (OEM) meer kopen en dan wil ik één en ander zelf hebben ervaren. Tot nu toe kan ik het op de zaak dus nog gewoon fijn afhouden. Als mijn eigen netwerk hier goed loopt met Vista geef ik pas groen licht zeg maar ;-)

Met die opmerking over software bedoel ik dat iedereen toch meestal met de grote massa meegaat mede vanwege de uitwisseling. Ik zie veel mensen mopperen, ook op bedrijven. Maar zeker bedrijfsmatig kiest men toch vaak voor Microsoft omdat iedereen daar mee bekend is, niet omdat het beter spul is. Wij zelf hebben ook rondgekeken voor een server van bijvoorbeeld Novell maar daar hebben we ook uiteindelijk vanaf gezien. Eerlijk is eerlijk: ikzelf ben natuurlijk ook meer bekend met MS en het is handig als er een "computernerd" op kantoor rondloopt die e.e.a. zelf kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:43:
Over een jaar kun je geen XP-pc's (OEM) meer kopen
Kopen ja.
Maar je hebt ook zoiets als downgrade rechten:
Can I downgrade my OEM version of Windows Vista Business to Windows XP Professional?

Yes. OEM downgrade rights for desktop PC operating systems apply to Windows Vista Business and Windows Vista Ultimate as stated in the License Terms.

Please note, OEM downgrade versions of Windows Vista Business and Windows Vista Ultimate are limited to Windows XP Professional (including Windows XP Tablet PC Edition and Windows XP x64 Edition).

End users can use the following media for their downgrade: Volume Licensing media (provided the end user has a Volume Licensing agreement), retail (FPP), or system builder hologram CD (provided the software is acquired in accordance with the Microsoft OEM System Builder License). Use of the downgraded operating system is governed by the Windows Vista Business License Terms, and the end user cannot use both the downgrade operating system and Windows Vista Business. There are no downgrade rights granted for Windows Vista Home Basic or Windows Vista Home Premium.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

Maar goed, dit is een beetje offtopic, laten we even teruggaan naar het vraagstuk van de topicstarter :)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 02-03-2008 22:57 ]

Pagina: 1