Svideo laptop naar tulp tv, geen of zwartwit beeld?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.129 views

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11-2025
Al tijden sluit ik mijn laptop via de svideo aan op de (normale beeldbuis) tv via de tulp ingang. Niet modern, maar het heeft altijd trouw gewerkt. Laatst vermoed ik dat er iets is gebeurd met de instellingen, aangezien ik een svideo naar scart aansluiting wou proberen. Toen was de output uitsluitend zwart wit, de kabel had ik toen dus weer terug gebracht naar de winkel. Daarna wou ik weer overschakelen naar het oude recept, svideo naar tulp. Op eens had ik totaal geen beeld meer, met wat ik ook probeerde. De gehele NVIDIA control panel ben ik door geweest, maar zonder succes. Nouja, enig succes dat ik had is wanneer de output op HDTV stond ingesteld dat ik zwart wit beeld kreeg (terwijl ik dus niet eens een hdtv heb). Kortom ik kom er niet meer uit, heb geen of zwart wit beeld.

Wat moet ik doen om het probleem te verhelpen en weer normaal kleur en volledig scherm te krijgen op mijn tv? Alvast bedankt :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Neem de De grote tv-out FAQ eens door. Probeer alles wat er staat uit.

Mocht dat niet helpen, pas dan vervolgens je TS zo aan dat alle informatie die je daar nodig had ook in je TS staat en wellicht dat er dan toch een oplossing komt. Zelf zoeken kan in ieder geval ook geen kwaad.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• apekoek
kalizec schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:54:
Neem de De grote tv-out FAQ eens door. Probeer alles wat er staat uit.

Mocht dat niet helpen, pas dan vervolgens je TS zo aan dat alle informatie die je daar nodig had ook in je TS staat en wellicht dat er dan toch een oplossing komt. Zelf zoeken kan in ieder geval ook geen kwaad.
Je moest eens weten hoe veel ik zelf heb lopen zoeken, ben er echt moe van dat ik er niet uit kom. Vandaar dat ik nu hier ben.

• apekoek
Alle instellingen zoals pal ntsc, composite/svideo etc. staan goed ingesteld, weet ik 100% zeker omdat ik het altijd al zo heb gedaan.

Zelfs heb ik nieuwe video drivers geinstalleerd maar ook dat mocht niet baten, wat kan het zijn? Dat toch de svideo poort kapot is?
Modbreak:Niet 2x <24u achter elkaar posten. Gebruik de edit-knop als je nog iets toe te voegen hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 20-02-2008 01:55 ]

• dion_b
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle instellingen zoals pal ntsc, composite/svideo etc. staan goed ingesteld, weet ik 100% zeker omdat ik het altijd al zo heb gedaan.
Ooit op een helpdesk gewerkt? Nagenoeg iedereen die belt zegt steevast "hij heeft het altijd goed gedaan, dus kan het niet daaraan liggen". En raad eens wat? In meer dan de helft van de gevallen blijkt het toch daaran te liggen :o

Wees dus eens volledig en geef exact aan wat je op al die instellingen hebt staan, dan kunnen we in ieder geval meedenken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:44:
[...]

Ooit op een helpdesk gewerkt? Nagenoeg iedereen die belt zegt steevast "hij heeft het altijd goed gedaan, dus kan het niet daaraan liggen". En raad eens wat? In meer dan de helft van de gevallen blijkt het toch daaran te liggen :o

Wees dus eens volledig en geef exact aan wat je op al die instellingen hebt staan, dan kunnen we in ieder geval meedenken.
Vergeet vooral de mooie opmerking 'alles staat goed ingesteld' niet

• apekoek
Omdat ik dat heel zeker weet, en geen leek ben met de tv-out. Ben echt elk detail na gegaan, alles staat ingesteld zoals een tijd terug toen het nog uitstekend werkte. Daarom lijkt het dus een hardware fout te zijn, maar hoopte dat iemand het probleem herkende. Vollediger dan dit en de opening van dit topic kan ik helaas niet zijn.

• kalizec
  • Laatst online: 13-05 08:44
En toch denk ik dat je de TV-Out FAQ eens door moet lopen, alles wat daar staat proberen en de resultaten van iedere stap in je topicstart neer moet zetten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Laatst online: 10:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vollediger dan dit en de opening van dit topic kan ik helaas niet zijn.
Knudde :/

Je verwijst naar instellingen maar vertikt het - omdat jij wel beter weet - te posten wat je exact ingesteld hebt. Nou, als jij het zoveel beter weet, heb je onze hulp er ook niet bij nodig...

Sowieso kunnen wij je ook niet helpen zo. Dicht.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 25-02-2008 00:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.