zijn hier tweakers die via hun pc dingen in huis op afstand bedienen, zoals gordijnen en koffieapparaat &zo????? Dit lijkt me eigenlijk wel te doen, maar ik zou niet weet hoe je zoiets aanpakt. Het is in ieder geval zeker erg
Verwijderd
Ik heb het niet, maar volgens mij hebben ze bij MyCom van die Marmitek producten die dat kunnen.
Je kan best dingen via de seriele of parallelle poort aansturen.
Helemaal niet moeilijk. Aangezien ik geen moderne programmeertalen beheers+de pakketten heb die daar voor nodig zijn doe ik dit met Pascal. Nog snel ook.
Stuur allerlei ledjes aan. -->Dit kunnen ook motoren zijn.
Kan via de infraroodpoort een thermometer aflezen die buiten hangt. Kan ook bijv. signaal van afstandsbediening aflezen en herproduceren. (autosleutel met IR bediening
).
Allemaal reuze fun:)
Helemaal niet moeilijk. Aangezien ik geen moderne programmeertalen beheers+de pakketten heb die daar voor nodig zijn doe ik dit met Pascal. Nog snel ook.
Stuur allerlei ledjes aan. -->Dit kunnen ook motoren zijn.
Kan via de infraroodpoort een thermometer aflezen die buiten hangt. Kan ook bijv. signaal van afstandsbediening aflezen en herproduceren. (autosleutel met IR bediening
Allemaal reuze fun:)
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Er is gewoon software en hardware beschikbaar om zoiets te doen. Meestal zijn het dan infrarood schakelaars die je gewoon in het stopcontact stopt en via een infrarood zendertje op bijvoorbeeld je USB poort worden aangestuurd.
Kant en klare dingen zijn toch helemaal niet leuk :?:?
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Heeft iemand dan een pagina met info ofzo, ja sorry ik weet ook niet op wat voor trefwoorden ik moet zoeken ofzo, dus wie helpt mij???
En als je dan ook nog IR afstandsbediening op je PC maakt (is overigens heel simpel) dan kun je alles in huis vanuit je bed bedienen
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Moet je s kijken op www.x10.com je moet dan wel zooi ombouwen van 110 naar 220 volt maar dat is meestal vrij simpel, die setjes zijn daar supergoedkoop ombouwtips zijn ook websites genoeg van te vinden.
Ik denk dat C.Titulaer nog wel een paar dozen met meuk in zijn garage heeft staat uit zijn oude huis van de toekomst...:)
ik zou eens bij hem aankloppen, iig voor de laatste snufjes uit Japan
ik zou eens bij hem aankloppen, iig voor de laatste snufjes uit Japan
Probeer Lirc eens: [url="http://www.lirc.org,"]www.lirc.org,[/url] kijk bij winlirc en je kunt in ieder geval je PC aansturen met een wissekeurige afstandsbediening
Pagina: 1