[XP] Engels en Nederlandstalig Menu Start & IE beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• Jonny2x4
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:31
Hallo,

Als ik op een PC (verse installatie) inlog in ons domein, komen onder andere de mappen Bureau accesoires en opstarten twee keer voor in Menu Start. Als je met de verkenner naar de profielmap gaat, zie je dat die half Engels, half Nederlands is (Desktop ipv. Bureaublad, My documents ipv. Mijn documenten, maar wel Menu Start en niet het Engelse Start Menu). In de command prompt krijg je echter de echte namen te zien, en daar is alles Engels. In de map Start Menu staat de map Accesories en Bureau accesoires..... De versie van XP is gewoon Nederlands, en bij lokale gebruikers treed het probleem niet op. In de taakbalk staat ook het Internet Explorer icoon dubbel, één keer met een Nederlandse en één keer met Engelse omschrijving. Heeft iemand enig idee hoe dit is ontstaan, en nog belangrijker hoe ik het kan oplossen??? Het is namelijk best wel storend.

Een ander probleem is de standaard beveiligingsinstellingen van Internet Explorer. Deze instellingen staan zonder dat ik iets heb gewijzigd niet op de standaard waarden, maar aangepaste instellingen die hoger dan standaard zijn... Hierdoor werken meerdere websites niet, en nog erger bestanden van UNC-paden kunnen niet worden geopend. Komt dit door een of andere geweldige update van Microsoft of is het iets anders???

Verwijderd

Vraag 1:
Dat kan zijn onstaan als er OSs met 2 talen in het zelfde domein hangen en er zwervende profielen worden gebruikt. Het profiel wordt dan altijd gesynchroniseerd naar de Server 1 x in het Nederlands en de andere keer in het Engels wanneer je op een Engelstalige OS inlogged.

Wil je dat oplossen moet je alle OS dezelfde taal houden en wanneer meerdere talen wenselijk zijn kan je dit oplossen met gebruik van MUI pack maar dan moet elke XP client standaard engels worden met daarop NL mui pack..

:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 10:25 ]

• Jonny2x4
De PC's zijn niet tweetalig en we gebruiken geen roaming profiles. Trouwens goed om te weten dat roaming profiles daar niet altijd goed mee om gaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar je servers zijn waarschijnlijk wel engelstalig - als je dan met Terminal Services en een normale userprofile (geen apart TS profile) aanmeldt kun je dit ook krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jonny2x4
alt-92 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:40:
[...]

Maar je servers zijn waarschijnlijk wel engelstalig - als je dan met Terminal Services en een normale userprofile (geen apart TS profile) aanmeldt kun je dit ook krijgen.
Onze servers zijn inderdaad Engelstalig, maar ik heb nog niet ingelogd op een Terminal Server, dus dat kan het probleem ook niet zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok.

Blijft het vraagstuk waarom je op een NL XP een Engels userprofile krijgt.
Staat er soms in de NETLOGON een Default userprofile klaargezet?
Die wordt namelijk altijd als eerste gebruikt om je userprofile op te zetten als je geen roaming profiles hebt en je domain user logt voor het eerst in op het werkstation.

Dat verklaart ook gelijk waarom je security settings afwijken van je gewenste situatie, instellingen die in het Default Userprofile staan (omdat dat een geprepareerd profiel is) worden ook meegenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 18-02-2008 10:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jonny2x4
Yes! Je hebt helemaal gelijk. Er stond inderdaad een Engelstalige Default User profiel in NETLOGON. Dit is een overblijfsel van een IT-firma die wij een keer hebben ingehuurd... Dit hebben ze blijkbaar nooit opgeruimd, en mij is het vreemd genoeg ook nooit opgevallen. Het is in ieder geval Default User profiel afkomstig van een Engelstalige server. Bedankt voor de oplossing!
Pagina: 1