Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Zoals de titel al verraad; ik vraag me af of de nieuwe penryn nou wél of niet werkt in combinatie met windows XP.

Ik lees op sommige plekken dat de processor prima zou moeten werken icm met xp, maar ik ben ook even vaak tegengekomen dat mensen met deze combi diverse problemen en vastlopers tegenkomen.

Het vreemdst vind ik nog dat ondanks de tegenstrijdige berichten er wel een speciale hotfix is gelanceerd voor Deep Power Down support onder windows XP.

De reden voor deze vraag is de geplande aanvraag van een clevo notebook (de M570RU) met de penryn T9300 aan boord en het feit dat we hier binnen het bedrijf nog steeds op xp draaien ivm een aantal programma's die niet gecharmeerd zijn van vista.

Is er iemand die meer weet en enig uitsluitsel kan geven in deze zaak voor ik zo met een notebook zit die regelmatig crasht en andere vervelende problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

maestrodesigns schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:30:
maar ik ben ook even vaak tegengekomen dat mensen met deze combi diverse problemen en vastlopers tegenkomen.
Heb je links, want als ik google op xp, penryn, unstable vind ik vnl verhalen over overclocken en moederborden die nog een bios upgrade nodig hadden voor penryn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel in mijn kennis dat alleen Windows X64 hier echt goed mee zal werken. De DPD van de Penryn is echt wreed en ik vraag me terdege af of je dat niet kunt uitzetten in het BIOS.
Windows 98 werkt niet op mijn systeem, hoe dan ook en in die richting moet je gaan denken.
edit:
Ik vraag me af of Windows XP wel optimaal zal lopen. Windows XP heeft niet de kunst van Vista om de huidige instructiesets te gebruiken en dan hoef ik alleen maar terug te gaan naar 1998. Windows 95 ondersteunde geen MMX en Windows 98 wel zodat Windows 98 vlugger werkte op dezelfde CPU.
Windows 2000 ondersteund geen 3Dnow en AMD Venice cores volledig waardoor je de computer een vette domper toebrengt.

Tijden veranderen en ik gebruik met volle tevredenheid Windows X64 en ik ga pas naar Vista zodra het 'common' wordt in de tweakerswereld en dat proces is langzaam op gang gekomen en zal zo'n 1,5 - 2 jaar duren.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:53:
Ik voel in mijn kennis dat alleen Windows X64 hier echt goed mee zal werken. De DPD van de Penryn is echt wreed en ik vraag me terdege af of je dat niet kunt uitzetten in het BIOS.
De deep power down is wreed:

Bedoel je cool , of sadistisch?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:42
Ik heb hier XP draaien op een Penryn. Dit berichtje is ermee gemaakt :)
Geen probleem, behalve bij het terugkomen uit standby of een andere slaapstand. Dan wordt 'ie onwerkbaar traag. Ben er nog niet achter wat het is.
De XP hotfix heb ik er nu op, maar die brengt niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gaat prima werken, die gasten die hebben er geen verstand van die je dit proberen wijs te maken. Kort maar meer kan ik er niet van maken, penryn is gewoon een x86 cpu en windows98 zou gewoon moeten werken, het is eerder dat windows 98 geen raad weet met al die nieuwe chipsets en zo dan dat je cpu niet compatibel is met de bejaarde x86 instructieset (die win98 en vele andere OS gebruiken). En MMX is niet nodig om windows98 te draaien, is maar een multie media uitbreiding op de x86 instructieset. Net als SSE4 niet nodig is om vista te draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 15-02-2008 21:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:05:
[...]

De deep power down is wreed:

Bedoel je cool , of sadistisch?
1. Kinderziektes zoals bij ACPI 2.0 en APIC ???
2. Kosten technologie tov stroombesparing/slijtage systeem?
3. Nuttig in 'daily circumstances'?

Daarom vind ik het een best wrede technologie. Iemand die efficiënt omgaat met zijn systeem en de huidige techniek goed toepast is al goed bezig en iemand die Deep Power Down gaat gebruiken bespaard misschien 1-2% meer? Tegen welke prijs?

Het woord wreed moet je lezen als 'hard' ;)
Geen sadisme, daar heb ik het niet zo op :/
Satirisch? Ja, dat ben ik zeker, maar niet beledigend.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 08:02 ]

Pagina: 1