Airport express, extreme, of allebei?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb vandaag eens zitten neuzen naar een all-in-one oplossing voor de volgende wensen die ik heb:
- met mijn laptops draadloos muziek afspelen naar mijn receiver in de huiskamer
- mijn externe harddisk die op de slaapkamer staat draadloos toegankelijk maken voor mijn laptops
- mijn printer die op de slaapkamer staat draadloos toegankelijk maken voor mijn laptops

Al zoekende liep ik tegen de airport van Apple aan, alleen wat me nu niet helemaal duidelijk is, is of ik genoeg heb aan alleen de extreme. Ik kan er mijn harddisk en printer op aansluiten, maar of dat apparaat nou ook een audio uitgang heeft kan ik niet vinden.
Reden dat ik er over twijfel, ondanks de info op de apple website, is dat ik het vreemd vind om een "express" en "extreme" een niet-overlappende functionaliteit te laten hebben... Want dan komt het er dus op neer dat ik beide apparaten nodig heb voor de setup die ik wil?
Wellicht dat iemand dit kan bevestigen.

Tweede vraag, mocht het dus inderdaad zo zijn dat ik beide apparaten nodig heb... bestaat er een (evt. niet van apple) all-in-one alternatief?

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Je kan geen externe harddisks aansluiten op de express.
Je kan geen muziek streamen via de extreme.

Dus ja je hebt beide routers nodig.

Wij hebben hier ook een extreme als basisstation (met 2 HD's en een printer eraan) en nog een express voor de muziek. Werkt als een tierelier.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
Je hebt voor je setup het volgende nodig:

1x Airport Extreme
1x Airport Express (of zoveel keer je speakers/receivers wil aansluiten)
1x set kabels voor eventuele optische ingang van je receiver (dat ziet er gewoon mooi uit :p )

Je kan ook nog een aparte Airport Express kopen als je een printer ergens in je huis wil neerzetten.

Succes!

• Rene59
Oke bedankt voor jullie reacties :)
Eerst de express dan maar en dan nog ff doorsparen voor de extreme ;)

Optische kabel heb ik overigens al. Ik mag aannemen dat dat gewoon gaat passen...?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Behalve dan dat de Airport Express een mini-toslink aansluiting heeft en de meeste optische kabels toslink naar toslink zijn. Dus, tenzij er inderdaad een mini-toslink stekker op de kabel zit, heb je nog een mini-toslink adapter nodig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Rene59
Ok!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je genoegen neemt met Airport Extreme Fast Ethernet (geen Gigabit, zoals de laatste rivisie), heb je een goede koop bij A-Mac in Utrecht, Amersfoort of Den Bosch. 109 euro incl btw. Zolang de voorraad strekt.

Lekker!

Pagina: 1