Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op de computer van mijn vader hebben we via een USB Midi Adapter het keyboard aangesloten. Via het programma MAGIX Midi Studio 2005 krijgen we een MIDI signaal binnen op het moment dat we op een toets duwen van het keyboard. Het geluid wordt echter een fractie van een seconde later pas afgespeeld. Dit is erg irritant.

De computer draait Windows Vista Home Premium (32-bit). Er zit een Core2Duo processor in, en heeft 2GB geheugen. We gebruiken de ESI Midimate II om het keyboard aan te sluiten. Als er nog meer informatie nodig is, kan ik deze geven.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

Spikey1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Die vertraging wordt latency genoemd en komt door je geluidskaart. Welke geluidskaart zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Giant87 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:06:
Die vertraging wordt latency genoemd en komt door je geluidskaart. Welke geluidskaart zit er in?
Iets specifieker: de geluidskaart in combinatie met de drivers. Een ASIO driver zorgt bijvoorbeeld vaak al voor een lagere (audio) latency dan de standaard drivers.

Dat aanhalende: Het zou hier ook prima kunnen gaan om audio latency, waar de MIDI afhandeling dus weinig aan kan doen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Giant87 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:06:
Geluidskaart: Creatix SAA7131, Triple Capture Device (onboard)

ASIO drivers bieden helaas niet de oplossing :-(
Dat aanhalende: Het zou hier ook prima kunnen gaan om audio latency, waar de MIDI afhandeling dus weinig aan kan doen.
En hoe kan ik dat aanpassen?