Ik wil 12 (PATA) DVD-RW drives op een oude (linux) computer aansluiten. Op dit moment zitten de drives in een externe kast samen met twee voedingen. De linux computer moet unieke images gaan maken die dan weer op de cd geschreven moeten worden. Zo wordt iedere cd uniek.
Ik kan proberen om alles via flat-cables aan te sluiten, maar ik denk niet dat die lang genoeg zullen zijn. Ik ben dus gaan kijken naar een USB2/Firewire800 oplossing.
Ik vond een bridge board Firewire800 naar 4x PATA. Waarschijnlijk is dit een goede oplossing om de boel aan te sluiten op de computer.
Ik ben echter een beetje onzeker of dit allemaal wel gaat werken. Daarom heb ik de volgende vragen:
Ik kan proberen om alles via flat-cables aan te sluiten, maar ik denk niet dat die lang genoeg zullen zijn. Ik ben dus gaan kijken naar een USB2/Firewire800 oplossing.
Ik vond een bridge board Firewire800 naar 4x PATA. Waarschijnlijk is dit een goede oplossing om de boel aan te sluiten op de computer.
Ik ben echter een beetje onzeker of dit allemaal wel gaat werken. Daarom heb ik de volgende vragen:
- Heeft er iemand toevallig ervaring met een dergelijke opzet?
- Heeft firewire voldoende bandbreedte voor 12 dvd-branders (18x)?
- Heeft een normale PCI-interface voldoende bandbreedte om de branders gelijktijdig aan te sturen?
- Hoe snel moet de harddisk zijn om dit alles een beetje te kunnen regelen. De images bestaan uit losse bestanden.
- Zijn er nog andere hardware (of software) zaken waar ik rekening mee moet houden?
None