8800GT: Geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 18:31
Ola,

gisteren heb ik getracht een de passief gekoelde 8800GT van Sparkle in mijn computer te zetten. Dit pastte helaas niet goed. Ik kreeg hem er maar net in, maar hij drukte tegen mijn geheugen. Toen ik mijn pc op wilde starten kreeg ik helaas geen beeld. Denkende dat het kwam omdat hij niet goed pastte heb ik mijn oude 7300gt er weer terug in gezet en het beeld was weer terug

Vandaag de winkel mijn probleem uitgelegd en gelukkig kon ik de kaart van Sparkle omruilen voor een model van Asus. Deze heb ik net in mijn pc gezet maar wederom krijg ik geen beeld bij het booten van mijn pc.

Ik heb een asus p5n-e moederboord en een 620 coolermaster voeding. Aan de voeding ligt het niet zou ik denken, de pci-e connector zit iig op de kaart aangesloten en de fan draait. Maar blijkbaar zit er iets toch fout. Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Groetjes

• Changshan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04 10:51
Ik heb een vergelijkbaar probleem, mijn Asus 8800GT 512MB paste er nog net in, alle kabels omgeleid zodat niets zou kunnen doorsmelten, maar alsnog kwam er geen beeld. Ook hoorde ik een harde, schelle pieptoon zolang als de pc aan was met de kaart erin en aan het beeldscherm gekoppeld. Ook ik zou denken dat die piep niet uit de voeding moet komen: een 500 Watt Coolermaster, waar meestal voor deze kaart 350 of meer wordt geadviseerd..?

Voor de Topicstarter: de helpdesk waar ik mee gebeld heb, zei dat het aan het type PCIe-slot zou kunnen liggen, al vond ik dat sterk klinken. Ik heb een x16 slot, de kaart is voor 2.0. Wat jou echter nog zou kunnen helpen, is de BIOS updaten als je dat niet al gedaan had.

• yrew
Die pieptoon hoor ik gelukkig alleen als ik de voedingsstekker los van de kaart koppel. Morgen ga ik maar eens de bios updaten. Ik geloof trouwens dat het pci-e slot 1.1 is en zou dus compatible zijn met de kaart.

Groetjes

• Changshan
Hoe bedoel je je eerste zin? Ik ken maar één manier waarop ik mijn kaart/beeldscherm kan voeden.

• yrew
Die hoge pieptoon die ik dan hoor komt omdat de videokaart niet voldoende voeding krijgt. Ik wilde even testen of dat het geval was en haalde de pci-e stekker los. Toen kwam de pieptoon, maar met stekker erin is het fluisterstil dus de voeding is het probleem niet. Maar morgen de bios eens upgraden. Ik hoop dat dat de oplossing is.

Groetjes

Verwijderd

Kan je voeding het wattage en amperage leveren? Ik had daar ook problemen mee, wattage zegt niet persee alles. Nadat ik een nieuwe voeding kocht, bleken mijn problemen (geen zwart beeld, maar blue screen) opgelost, dit is wat ik voor voeding tips kreeg: sub0kelvin in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 19"
En nog wat berichtjes daaronder. In die post wordt ook uitgelegt wat voor amperage en voltage je nodig hebt, dan kun je kijken of je voeding daaraan voldoet.
De kaart moet inderdaad gewoon op je mobo kunnen draaien, ik heb een ASUS M2N-E met PCI-Express 1.0a, en daar doet hij het prima op.
Succes, ik heb overigens ook het Sparkle model, paste ook nét in de kast, maar dat is hier het probleem nooit geweest.

• Changshan
@ yrew: Hm, geen idee hoe ik dat kan testen, ik deed de kaart gewoon in de sleuf en verbond hem met het beeldscherm d.m.v. een DVI-kabel (trouwens ook met VGA geprobeerd).

@ Assassinator: Verdorie, dan kan het weleens zijn dat de medewerker van de Paradigit me niet genoeg hielp met het kiezen van de voeding; mijn Coolermaster heeft een ampèrage van 18A op 12V, m.a.w., minimaal als ik de posts in je link goed begrijp.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 10:25
Dan nog zou jou voeding genoeg moeten leveren voor 2d en opstarten.
Heb je je bios al gereset? Dat wil ook wel eens helpen met vage problemen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Changshan
Niet gereset, maar de BIOS is up to date en 8 januari compleet met de rest van het systeem (alleen met een mindere videokaart) bij me afgeleverd.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Changshan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:09:
@ yrew: Hm, geen idee hoe ik dat kan testen, ik deed de kaart gewoon in de sleuf en verbond hem met het beeldscherm d.m.v. een DVI-kabel (trouwens ook met VGA geprobeerd).

@ Assassinator: Verdorie, dan kan het weleens zijn dat de medewerker van de Paradigit me niet genoeg hielp met het kiezen van de voeding; mijn Coolermaster heeft een ampèrage van 18A op 12V, m.a.w., minimaal als ik de posts in je link goed begrijp.
18A is héél erg krap tegenwoordig ;)

Wat zijn je overige systeemspekkies?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Changshan
Mijn overige specs komen morgen, als bleek dat het aansluiten van de voeding op de kaart niet voldoende was (niet gedaan namelijk). :p Mijn God, waarom hebben ze geen stap-voor-stap handleidingen meer voor n00bs als ik? Ik dacht gewoon dat je de kaart erin kon duwen zoals mijn oude Geforce FX 5200 voor oude PCI-sloten en de ATI HD2400 Radeon die ik nu in mijn PCIe heb.

• Changshan
Joechei, mijn kaart doet het! Ik heb alleen nog één vraag voor ik dit topic weer helemaal aan de BIOS upgradende topicstarter laat: als er op mijn 500 watts voeding het volgende staat; 16A op 12V2, betekent dat dan dat er twee rails van 12V zijn en dat ik me dus nergens zorgen om hoef te maken?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 19:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Changshan schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:19:
Joechei, mijn kaart doet het! Ik heb alleen nog één vraag voor ik dit topic weer helemaal aan de BIOS upgradende topicstarter laat: als er op mijn 500 watts voeding het volgende staat; 16A op 12V2, betekent dat dan dat er twee rails van 12V zijn en dat ik me dus nergens zorgen om hoef te maken?
Dan heb je als het goed is twee rails ja..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je probleem is je moederbord chipset, deze ondersteund de 8800GT niet, als een biosupdate niet helpt zal je een nieuw moederbord moeten kopen om toch je 8800GT werkend te krijgen!!

zie ook dit topic over hetzelfde probleem

Ik had een Asus M2V waarop ik m'n 8800GT niet aan de praat kreeg. aan de voeding kon het niet liggen, 650W moet genoeg zijn met een 4800+ X2. Nu op een M3A van asus draait alles perfect :D
Ik heb vanalles geprobeerd, bios update ed.
Het enige wat miss zou kunnen helpen is je grafische kaart bios flashen dat hij zich als PCI 1.0a of 1.1 voordoet dat je chipset hem dan wel pakt. (bios flashen moet dan op een ander mobo lijkt me handig)

Succes er mee!!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• yrew
Vandaag eindelijk een update van mijn BIOS gedaan maar helaas zonder resultaat. Ik heb nog steeds geen beeld bij het opstarten :( Het vreemde is dat ik iemand ken met exact de zelfde setup maar dan met een 8800GTS 512MB en heeft daar geen problemen mee. Zou het dan wel zo kunnen zijn dat een 8800GT het niet gaat doen op mijn moederboord?

frustrerend wel dit. Ik had juist het systeem aangeschaft toen ik hoorde dat de 8800gt uitkwam. Dat was eigelijk de aanleiding om alles eens te vernieuwen.

Groetjes

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik had hetzelfde probleem met mijn moederbord,
Wat je kan proberen is van diegene met die GTS 512mb zijn kaart lenen en de GT 512mb in zijn computer drukken, doet de GT het bij hem wel en de GTS bij jou niet, dan ligt het aan je moederbord en moet je een nieuwe halen. Doet de GTS het bij jou wel, en de GT het bij hem niet, dan is je kaart dood en moet hij RMA.

• yrew
Ik moet snel iemand vinden met een zelfde setup, want ik zie wel op internet verschillende systemen met hetzelfde moederbord en een 8800GT met 3dmark scores. Dus hij zou het in theorie moeten doen.

Groetjes

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 19:40
Misschien zijn dat Andere versie's V1.A V1.2 ofz

Heb hier ook een MSI bordje bv die het zou moeten kunnen maar ook niet kan vanwege ze chipset

Heb meer over dit soort problemen gelezen heb zelfs gehoord je in sommige gevallen je 8800gt moet flashen voor die het pas doet , maar een nieuw bordje of ander bordje zou " makkelijker " zijn

Succes

• yrew
Shit. Best jammer, dacht dat ik helemaal goed zou zitten met mijn systeem. Voor ik nou weer de mist in ga met mijn moederbord, waar moet ik nou op letten? Moet het een PCI-E 2.0 zijn?

Ik begon met een nieuwe videokaart. Ik verplichtte me tot een nieuwe voeding. En nu nog een nieuw moederbord :X en ik heb hem pas 2 maanden.

Groetjes

• Mektheb
yrew schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:04:
Shit. Best jammer, dacht dat ik helemaal goed zou zitten met mijn systeem. Voor ik nou weer de mist in ga met mijn moederbord, waar moet ik nou op letten? Moet het een PCI-E 2.0 zijn?

Ik begon met een nieuwe videokaart. Ik verplichtte me tot een nieuwe voeding. En nu nog een nieuw moederbord :X en ik heb hem pas 2 maanden.
Dat is inderdaad even zuur..:(

Als het goed is hoeft het niet PERSE een 2.0 slot te hebben mijn MSI P35 platinum heeft alst goed is ook geen 2.0 maar draaid de 8800GT prima vanwege de P35 chipset van intel ik denk daar het probleem in zit,

Dat de 8800GT chipset niet met alle mobo chipsets willen gaan

Wat ik je in iedeergeval kan vertellen is dat de P35 intel chipsets of X38 chipsets het zoiezo doen verder zullen anderen je nog wel paar tips geven denk ik :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je een nieuw moederbord moet, moet je zoeken naar 1 die nieuwer is dan die je nu hebt, maar toch compatible is met de onderdelen die je nu nog hebt (aantal HD's, geheugen, processor, aantal PCI kaarten en je kastgrootte (ATX past niet in een mATX kast)) en je misschien in de toekomst wilt gaan gebruiken (CF/Sli mogelijkheid, extra hd's, Raid setups, aantal usbpoorten ed) dan kom je al een heel eind.

Ik ben van een M2V (asus) naar een M3A gegaan, zit eigenlijk allemaal hetzelfde op, alleen 2 satapoorten meer en 1 IDE-aansluiting minder. en dan natuurlijk een vele malen nieuwere chipset, nu een AMD770chipset en PCI-E 2.0 :D

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 17:35
Hey,

mijn input voor deze topic... ik heb ook vergelijkbaar probleem gehad... maar!!! echt really stupid oplossing had ik... chieftec kast met 550w chieftec voeding.... ik kreeg voor geen goud aan! Als laaste resort had ik een ANDER stroom kabeltje gebruikt vanuit de voeding, en voilla! dat ding werkte gewoon! beeld, try it zou ik zeggen
(oh ja, een andere videokaart werkte wel prima net zoals jou...)

succes ermee! zure ervaring....

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• yrew
Hmmm dat zou ik nog kunnen proberen. Maar ik krijg geen signalen van te weinig stroom. Ik geef zometeen mijn kaart aan een collega om te kijken of hij wel in zijn pc werkt. Als dat het geval is, heb ik gewoon een probleem met mijn setup.

Groetjes

• yrew
Solved! Ha. De kaart zit nu in het tweede pci-e slot en het kleine SLI kaartje op het mobo is omgedraait en er is beeld! Iemand hier op werk had het in 5 minuten gefixed!

Groetjes

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

yrew schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:51:
Solved! Ha. De kaart zit nu in het tweede pci-e slot en het kleine SLI kaartje op het mobo is omgedraait en er is beeld! Iemand hier op werk had het in 5 minuten gefixed!
Wat dan als je geen SLI mobo hebt.....

• yrew
Ja geen idee. Voor mij werkt het nu en daar ben ik wel blij mee. Denk overigens dat het gewoon een bug van dit mobo is. Als je geen SLI mobo hebt tja euh geen idee.

Groetjes

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Loopt je slot nu wel op 16x dan?

http://specs.tweak.to/15535

• Mektheb
denk het wel aangezien het een sli bordje is maar kan ook zijn het maar 8x is en dan halveer je je kaart of ligt dat aan mij /

• yrew
Hmmm volgens mij nu 8x

Bus
Type PCI Express
Revision 2.0
Enabled true
Rate 8
Sideband Addressing Not Supported
Fast Write Not Supported

Scheelt het nu heel veel met 16? Qua performance?

Groetjes

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

JA, had je ook met AGP die van 2 naar 4 naar 8 lanes gingen, hoe meer je hebt, hoe beter je beeld en hoe meer frames per seconde er doorgevoerd kunnen worden

Heb je al een biosupdate van je mobo geprobeerd en daarna in je eerste PCI-E 16x slot gehad, miss is de chipset ondersteuning uitgebreid tov de vorige versie van je bios

[ Voor 35% gewijzigd door Wiethoofd op 21-02-2008 19:39 . Reden: extra tip ]

• yrew
Yup de bios heeft een update gehad dit weekend. Ik zal eens wat benchmarks maken en wat vergelijkende resultaten opzoeken hier op got. Voorlopig is het een enorme vooruit gang ten opzichte van mijn oude kaart (een 6700 gt volgens mij). Dus eerst hier maar eens aan wennen en mocht het heel veel schelen dan doen over een tijdje maar upgraden naar een andere mobo.

Er moet trouwens gewoon een verschil zijn tussen mijn setup en die van een ander systeem met hetzelfde type kaart en mobo. Er zijn er genoeg namelijk die dat hebben.

Groetjes

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dat denk ik dan helaas voor jou wel, nieuwste drivers voor chipset ed zijn ook geïnstalleerd?
En dan is het in jou geval denk ik sparen voor een nieuw mobo als het bij jou helaas niet werkt. had ik met mijn M2V die hem niet aan kon. kben nu zeer tevreden met mijn M3A ook van Asus (is wel AMD)

• yrew
Ik heb nog geen nieuwe chipsetdrivers geinstalleerd, maar zonder die drivers zou ik op zijn minst beeld moeten zien tijdens het opstarten van de bios toch?

Groetjes

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dat lijkt mij idd ook, het valt iig te proberen.
Check in de tussentijd nog eens of er een nieuwe bios versie is, miss dat die het probleem kan verhelpen, anders een mail naar de fabrikant kan ook een deel helpen.

Pagina: 1