Toon posts:

7900 GTX overheat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een Dell XPS M1710 met een nvidia GeForce 7900GTX in.
Ik heb een probleem met overhitting tijdens zware spellen zoals CoD 4.
Mijn GPU wordt extreem warm (+90°C) en dan valt mijn computer stil.

Mijn heatsinks zijn pas uitgekuisd dus daaraan ligt het niet. mijn BIOS is up to date.

Ik heb er echt geen gedacht van wat ik eraan kan doen.
Ik dacht eraan om zo een externe notebook cooler te kopen.

Verwijderd

Met uitgekuisd bedoel je schoon gemaakt? Dat wil namelijk nog wel eens goed helpen.

Zit de heatsinks nog goed er op?

Verwijderd

Opzich kan 90 graden niet veel, aangezien mijn kaart soms richting de 105 stijgt. En ik draai er al 2 jaar mee.

Grafische kaarten kunnen veel meer hebben als CPU's. Ga je pas zorgen maken als het 110+ word. Ondertussen even goed uitstoffen etc.

Verwijderd

@mentinal, als hij uit valt is er toch iets mis he :P
Is je xps net nieuw of, gebeurt dit zomaar? Wat bedoel je met aangekuisd? Het kan zijn dat de heatsink is losgebroken en moet je ze opnieuw bevestigen met koelpasta. Misschien zit er ook teveel koelpasta in.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 11:25 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

ik zou een belletje plegen naar dell, die weten hier waarschijnlijk meer vanaf. Sowieso even googlen met je laptop over je laptop brengt misschien nieuw licht op de zaak.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
heb al met dell gesproken maar je kent ze. Duurt een paar dagen voordat je geholpen wordt.
Met uitgekuisd bedoel ik dat ik het stoflaagje heb weggehaald dus dat het stofvrij is.
Kan ik dat normaal niet aanpassen in mijn BIOS bij welke temperatuur hij uitvalt? anders zet ik hem hoger, of is dat te schadelijk?

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-05 18:15
ja kan in je bios instellen bij welke temperatuur (uit besscherming) je laptop zichzelf uitschakeld. Waarnschijnlijjk staat die temperatuur ingesteld op 90 graden. Als je hier nou eens zeg 105 Graden van maakt zal de laptop zichzelf niet uitschakelen bij 90G< maar bij 105g.
Wat je ook kan doen is in rivatuner je fanspeed instellen. zo kan je ervoor zorgen dat je kaart minder snel heet wordt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

en anders wordt het toch een externe notebookcooler. meer kun je echt niet doen in deze situatie. Notebooks / flaptops zijn gewoon geen dingen waaraan je gemakkelijk iets aan kunt upgraden / vervangen.

-_-

Pagina: 1