Vorig weekend heb ik een Samba PDC vervangen door een nieuw exemplaar (Nieuwe hardware, samba's laatste bugfix (geen andere relesae), geheel dezelfde config)
Maar nu werkt alles enigzins bagger op de Windows XP clients. De kuren (en niet kuren) die de clients vertonen zijn:
- Het duurt minuten lang voordat er uberhaupt een document van de server geopend kan worden
- Het bureaublad reageert niet als er geprobeerd word een excel document te openen (bijvoorbeeld)
- Outlook start wel zonder snelheidsproblemen op
- Ondanks dat er gebruik gemaakt word van het networklogon script worden de netwerkstationen in eerste instantie gewoon niet gevonden.
Al met al willen de gebruikers deze PC's met liefde uit het raam donderen.
Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen:
- Gecontrolleerd en getest of alle nameresolving (DNS, WINS) naar behoren werkt.
- Clients uit het domein gehaald en opnieuw aangemeld.
Maar geen van dit heeft ook maar een beetje geholpen.
Waaraan zou het kunnen liggen dat de XP clienten langzaam worden en de grote vraag is wat kan ik doen om de clienten zoals normaal te laten werken?
Maar nu werkt alles enigzins bagger op de Windows XP clients. De kuren (en niet kuren) die de clients vertonen zijn:
- Het duurt minuten lang voordat er uberhaupt een document van de server geopend kan worden
- Het bureaublad reageert niet als er geprobeerd word een excel document te openen (bijvoorbeeld)
- Outlook start wel zonder snelheidsproblemen op
- Ondanks dat er gebruik gemaakt word van het networklogon script worden de netwerkstationen in eerste instantie gewoon niet gevonden.
Al met al willen de gebruikers deze PC's met liefde uit het raam donderen.
Wat ik geprobeerd heb om het op te lossen:
- Gecontrolleerd en getest of alle nameresolving (DNS, WINS) naar behoren werkt.
- Clients uit het domein gehaald en opnieuw aangemeld.
Maar geen van dit heeft ook maar een beetje geholpen.
Waaraan zou het kunnen liggen dat de XP clienten langzaam worden en de grote vraag is wat kan ik doen om de clienten zoals normaal te laten werken?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/