Hele partitie opeens verdwenen!

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:39
Ik heb helaas iets heel stoms gedaan...

In mijn computer zit een Raptor 74GB, die verdeelt is in 2 partities:

1e van 30GB waar Vista op staat (C:)
2e met de rest aan ruimte voor programma's (E:)

Nu wilde ik de C partitie wat groter maken ten kosten van E door middel van Partition Magic.

Maar bij op installeren kreeg ik de melding dat het programma niet geschikt is voor Vista x64. Maar eigenwijs als ik was wilde ik het toch proberen en de installatie verlies goed.

Tot bij het opstarten van het programma... het liep (uiteraard) vast en na het programma weer afgesloten te hebbben ging ik naar het Configuaratie scherm om Partition Magic weer te verwijderen.

Maar toen ik op de verwijder knop drukte kreeg ik een blauw scherm en starten mijn PC opnieuw op.

En nu komt het...opeens is de partitie waar het programma opstond (E) verdwenen en zelfs een systeem herstel lukt niet!

Er staan veel belangrijke dingen op en ik hoop echt dat iemand mij hier kan zeggen wat ik doen moet. En ja, ik weet dat ik het aan mezelf te danken heb en super dom was, maar ik vind het dan ook heel erg wat er gebeurt is! ;(

• outlandos
Tot mijn eigen verbazing is het me gelukt de partitie weer zichtbaar te krijgen.

Via het programma Testdisk; wat een geweldig programma is dit zeg! Klein, gratis en makkelijk in gebruik.

Dit topic kan dan ook dicht en volgende keer zal ik eerst beter zoeken, maar ik was even in paniek! 8)7

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-02 15:06
Tip voor de toekomst: Als je gaat kloten met partities, maar voortaan een backup van de belangrijke bestanden!! Dit kan goed fout gaan, vooral met partities waar data op staan. En niet eigenwijs zijn.

Op welke manier heb je het zitten te resizen? Gewoon vanuit Vista? Dus met actieve partities?

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 15-02-2008 14:40 ]

• outlandos
Ascathon schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:39:
Tip voor de toekomst: Als je gaat kloten met partities, maar voortaan een backup van de belangrijke bestanden!! Dit kan goed fout gaan, vooral met partities waar data op staan. En niet eigenwijs zijn.

Op welke manier heb je het zitten te resizen? Gewoon vanuit Vista? Dus met actieve partities?
Nou, ik kwam niet toe aan het resizen, mn partitie was al verdwenen voordat ik het wist.

Maar je hebt gelijk, voortaan maak ik een backup!