kloksnelheid problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ten eerste blijft mn pc als ik em 's ochtends opstart eerst een keer hangen, dwz er komt geen beeld en hij start voor zover ik kan zien niet op, de reset knop werkt niet. Dit is te verhelpen door de aan/uitknop in te drukken ff te wachten en weer de aan/uitknop in te drukken en voila hij start. Volgende probleem is dat ik een 233mhz pentium mmx heb maar dat ik volgens de opstartschermpjes een 175mhz heb. Dus bios in kijken of ie op 233 staat en warempel daar staat ie al op. naja probeer em maar is op 225 mhz.. start ie op op 150 mhz terugzetten naar 233 weer 175 mhz.. dus denk ik hmm misschien maar es op 266 proberen start ie nog steeds op 175 op (hmm dat was niet helemaal het plan). Vervolgens neem ik genoegen met 175 na em teruggezet te hebben op 233 en na een tijdje als windows vastloopt maar weer es rebooten en weer instellen en warempel hij doet het op 225 mhz maar niet op 233.. nog ff wachten en rebooten en 233 doet het weer
VAAAAAAAAG
tot me pc weer crashed en we beginnen weer met 175mhz.. AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH

Iemand een oplossing/idee waar dit door komt?

Verwijderd

Sinds wanneer treedt het probleem op? Wat is je laatste grote aanpassing? Wat voor mobo heb je? Jumpertjes op mobo goed ingesteld?
Kan je wel niet direct helpen, maar anderen zullen dit ook willen weten.

• Vuurvlieg
Het heeft het altijd goed gedaan. Aan jumpers heb ik niets veranderd. Het is min of meer ineens gekomen.

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Tja, het klinkt misschien kloote, maar je cpu zou versleten kunnen zijn. Nel als alle andere elekronische apparatuur heeft een proc ook een bepaalde brand duur. Het zou dus kunnen zijn dat ie gewoon op is. Wat je nog zou kunnen proberen is de hele pc uit elkaar slopen en hem dan vanaf de grond af opnieuw opbouwen en alle componenten een beetje schoonmaken enzo, met stofzuiger en niet poetsen. Werkt het zooitje dan nog niet kun je eens proberen een andere proc op te prikken

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Vuurvlieg
Kzal es een andere proc proberen.. als ik die ergens kan vinden

Verwijderd

helaas ik heb dit vaker gezien en moet je ook weer helaas mededelen dat je processor simpelweg kapot,stuk,doorgebrand helemaal doorgebakken is.
het enige wat je nu nog kan doen is een neiwue processor kopen.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Volgens mij geeft je cpu in de POST aan het bios door wat voor type hij is. Lijkt erop dattut hier fout gaat. Misschien heeft je cpu een identiteitscrisis. Ga er eens mee langs het RIAGG. :P

• Vuurvlieg
Hehe me pc staat al in een wachtlijst voor de psychiater... :-)

Verwijderd

Als ik m'n 266 probeer over te klokken dan krijg ik ook van dit soort probleempjes. Dan start ie eerst niet meer op en later op een lagere mhz. Misschien dat je bios instelling fout zijn voor je proc? Misschien is het wel geen 233 of staat ie verkeerd ingesteld...

>:)

• Vuurvlieg
Hoe kan ik zien of het een 233 mhz is of niet? Wat wel vaag is dat de proc nu op 3*75 draait en daar heb ik verder geen enkel probleem mee. En volgens mij is dat netzo snel zoniet ietsjes sneller..

• edje80
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

edje80

Zou niet gewoon het batterijtje van het mobo leeg zijn???

• Vuurvlieg
Die is zeker leeg maar dan nog, dan krijg je niet van die vage dingen met je kloksnelheid. Lijkt mij

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het kan ook zijn dat je batterij op je mobo een beetje op begint te raken. Ik heb hetzelfde ooit eens meegemaakt met een 486. Nog gee dag later kon de bios niet meer vast worden gehouden door het batterijtje. Verwissel dit ding eens, misschien dat het helpt, misschien dat een bios-update ook wel helpt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1