hitachi laptop schijf brak?

Pagina: 1
Acties:

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:56
Hoi allemaal,

Zoals sommige al vernomen hebben heb ik voor ongeveer 4 weken terug een laptop gekocht (om deze mee te nemen naarm mijn werk vakantie in zwitserland)

Eenmaal daar aangekomen blijkt de prefomance niet zo goed te zijn. specs =

-Amd turion 64 X2 tl-58
-Upto 896mb Nvidia geforce 8400m G turboCache (128mb deticated)
-2gb DDR2
-160GB hitachi
-Atheros wifi chip

alfijn. in het begin haperde hij constand ook met typen, Dit is verholpen door een reset naar factory defaults via Erecovery manager, nu probeerde ik via dat programma mijn backup DVD's te bakken. pakje van 5 dvd's gehaald. Zonder resultaat dvd's klaar met branden maar zijn leeg na het branden volgens windows en de dvd staat vol aan de onderkant.

Nu is mij het volgende opgevallen. Als de laptop idle draait tikt de hardeschijf nogal. In tegenstelling tot FULL load dan tikt de hdd helemaal niet is hij netjes aant leze of schrijven.

Ik heb met HDtune een test gedaan health is ok zegt ie :S en de read en write kelderd als een gek zie screenshots.

weet er iemand raad. of dat ik toevallig ook mijn laptop hier ergens bij acer in zwitserland kan dumpen voor een nieuwe hdd.

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/32946734.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door BurnerT op 15-02-2008 12:16 . Reden: foto ingevoegd ]

• BurnerT
subtiel schopje

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Download de trial versie van HD Tune Pro eens en start Disk Monitor op.
Hoogstwaarschijnlijk is er behoorlijk wat schijfactiviteit op de achtergrond. Met Disk Monitor kun je dat nakijken.
Ik denk dus niet dat er iets mis is met de HD.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mocht er nog softwaremeuk (zoals Norton, recoverysoftware, wannabee FotoSoep-software) op je notebook staan: gooi het eraf en je merkt dat alles een stuk sneller gaat ;)

Verwijderd

"Nu is mij het volgende opgevallen. Als de laptop idle draait tikt de hardeschijf nogal. In tegenstelling tot FULL load dan tikt de hdd helemaal niet is hij netjes aant leze of schrijven."

Dit heeft denk ik met vista's superfetch te maken :')
(ervaringen .. http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/712015.html)

"en de read en write kelderd als een gek"

is dit de eerste keer dat je een hdtune grafiekje ziet? :X
..

Ik persoonlijk zou 'Microsoft Windows XP 64' geinstalleerd hebben.. dan beleef je tenminste nog een beetje plezier aan die laptop (met het zilveren luna theme, ziet het er ook prima uit)

van te voren wel ff checken of all 64bit drivers voor je systeem beschikbaar zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 14:49 ]

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Als je zeker wilt weten of de HDD fysiek 100% procent in orde is, zou je Hitachi Drive Fitness test kunnen downloaden, op een cd branden. Booten van die cd en laten scannen.

Een uitgebreide test is dan wel raadzaam. Als deze geen fouten vind, weet je dat het binnen je windows installetie moet zoeken. Anders is het iets voor de garantie.

http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

Verwijderd

@topicstarter.

Weet je al wat het is? Ik heb de zelfde laptop het betreft zeker een acer aspire 5520g-402g16mi.

Ik heb precies hetzelfde probleem dat de HD tikt in Idle etc, heb jij het al gevonden wat het is?

groeten Arjan.

Verwijderd

ik heb de superfetch uitgeschakeld evenals de automatische defragmentatie en de indexering en nog steeds maakt hi jdat geluid

Verwijderd

Als je die tikjes hoort he, komt dat overeen met het knipperen van het HD-activiteit lampje?

Of staat dat lost van elkaar?

Verwijderd

ja dat komt overeen met het HD-activiteits lampje

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 08:36:
ja dat komt overeen met het HD-activiteits lampje
Dan is hij toch echt met iets bezig hoor. Er lijkt me niet echt iets mis met je laptop. Van die dvd's vermoed ik dat je een incompatibel merk te pakken had. Probeer eens een ander merk van dvd's.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

skelleniels schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:16:
[...]

Dan is hij toch echt met iets bezig hoor. Er lijkt me niet echt iets mis met je laptop. Van die dvd's vermoed ik dat je een incompatibel merk te pakken had. Probeer eens een ander merk van dvd's.
het lijkt me duidelijk dat als het ledje brand en de HD tikt dat er een activiteit bezig is maar het probleem is dat dat geluidje redelijk luidruchtig is.

btw deze topic heeft niks te maken met DVD's

Verwijderd

Bij schrijfactiviteit heb je altijd te maken met geluid, ik weet niet hoe dit technisch gezien komt
ik weet alleen dat je er vrijwel altijd mee te maken hebt (hele stille laptop schijven hoor je vaak bijna niet)

..de eene schijf is dan ook wat luidruchtiger dan de ander

Zo produceerd mijn Hitachi 7K60 toch echt een stuk meer geluid dan de travelstar schijf in m'n IBM laptop.

Vraag is alleen, doet de schijf iets wat ie niet zou moeten doen - is het een 'fout' geluid.. ik denk niet dat wij dat vanaf achter ons computertje kunnen bepalen, als je weet hoe de gemiddelde laptop-schijf klinkt en het daar enorm vanaf wijkt.. dan zou ik toch eens met m'n leverancier praten.. en vervolgens om een second opinion aan iemand vragen, als je het niet vertrouwd oid.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 23:13 . Reden: typotje ]

• BurnerT
@ arjan, jep we hebben dus het zelfde probleem,

Het tikken loopt synchroon aan het lampje, ik heb al zitten zoeken bij computer beheerd pagefile.sys blijft aan het schrijven (virtueel geheugen) heb dit ook al uitgeschakeld maar blijft doorgaan.

ik word echt ziek van het getik ik kan me laptop niet eens aan late staan tijdens het slapen word er telkens wakker van.

(en neen ik kan heel wat hebben mijn gewone pc staat ook altijd volop te loeien maar het is gewoon een irritante tik.)

owja arjan kan jij games spelen op je laptop? ik kan niet eens needforspeed underground 2 draaie laat staan tactical ops (@ ut engine)

en heb jij ook last van een slecht reagerend toetsenbord?

// edit, ik ben nu indexeringen aan het uitschakelen dat superfetch dingees weet iemand hoe ik dat uitzet

[ Voor 7% gewijzigd door BurnerT op 24-02-2008 22:38 ]

Verwijderd

Is gewoon een Windows service die je uit kan schakelen,

Verwijderd

@burnerT

Zja het is heel irrtant als je geen achtergrondgeluiden hebt ja. Het is een soort van tik dat net iets te hard is, heel irriterend. Games gaan opzich wel maar dan moet je de games op 800x600 zetten ofzo en op medium.

Zelf heb ik DTM3, splinter cell: chaos theory en nog wat van zulke games. Is wel te doen maar met de nieuwere heeft hij toch meer problemen.

Ik heb automatsiche defragmentatie, superfetch en automatische indexering al uitgezet. Ben toch bang dat het niet op te lossen is en dat het gewoon aan het sooirt HD ligt (balen).

Edit: Het slecht reagerende toetsenbord had ik ook last van, of last van als ik ergens wat wou intypen in internetexplorer dan verschoof mijn muis elke keer omdat ik perongeluk met mijn duim op de touchpad drukte. Dus ik heb dat ''tap'' optie uitgedaan van de touchpad en nu werk het wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 09:00 ]

• BurnerT
hey over het tikken van de hdd ben ik denk ik uit, het schijnt dat hitachi's de koppen telkens parkeren, maar omdat vista constand bezig moet zijn. gaat hij telkens in en uit parkeerstand,

toetsenbord werkt bij mij nu ook prima (aangezien ik het touchpad uitgeschakeld heb) ik kan alsnog maar 3 knoppen tegelijk indrukken :S aangezien je bij guitar hero afentoe 4 knoppen tegelijk moet tappen is dit een grote rommel.

enne over die games, needforspeed underground 2 da draait nog met een fx5200 graka, zou mijn 8400G het niet trekke?

voor mij geen acer meer

Verwijderd

Ik denk dat het ook grotendeels met Vista te maken heeft dat de games wat minder presteren. heb jij al drivers gevonden voor XP en dan metname voor de ethernetcontroller? Heb gehoord dat die heel moeilijk te vinden zijn.

• BurnerT
Op een .cz website www.atheros.cz ofzo (ik heb een atheros chipsetje)

Verwijderd

dat is toch alleen maar voor de WLAN en niet vooe de LAN?

• BurnerT
ohhh die heb ik idd nog niet gecheckt mischien ff moederbordzoeken ik heb er een acer fuquene nforce 560 mobo der in liggen

Verwijderd

maarja het is gewoon een mooie en goede laptop, beeld is super, snel games wat minder maaaaaarja ik kan niet tegen geluidjes. :(

• BurnerT
jep ik ben ook aan het overwegen om een 200gb schijfje te halen maarja dan is mijn garantie weg :S

Verwijderd

hehe zja daar zit ik ook aan te denken maar mijn reden waarom het nie kan is nog irritanter. Het dekseltje van de hardeschijff heb ik een keer los gehaald om ff bij de HD te kijken en daarna heb ik het mooie weer dichtgeschroefd.

Het probleem is dat 1 schroef met geen mogelijkheid meer los wil, heb echt alles geprobeerd.

• BurnerT
ik zal morgen eens gaan sleutel e zit die hdd makkelijk? ik heb voor 129 chf een externe hdd gekocht met een tochiba schijf erin 2.5 inch kijke oftie past :) 160gb

Verwijderd

maarja ik heb hem aan men pa verkocht. Hij irriteerd zich niet aan dat geluidje en zocht een laptop. Wel 50 euro verlies geleden maarja opzoek naar een andere laptop. Heb jij nog een suggestie?

groeten Arjan.
Pagina: 1