Toon posts:

Nieuwe domeinnaam registreren voor nieuwe onderneming.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes even jullie advies.

Ik heb gisteren besloten om voor mezelf te beginnen, kan jullie helaas nog niet vertellen waarmee.
Voor alle zekerheid wil ik alvast een dommeinnaam registreren zodat die niet weg is over 2/3 maanden als ik daadwerkelijk ga beginnen.

Ik heb een KvK- nummer uit een eenmanszaak waar ik niks meer mee doe maar helaas, maar ik wil in de toekomst een BV oprichten.

Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik alvast met mijn eenmanszaak het domijn kopen en dat later laten overzetten? Moet ik ook echt al helemaal uitzoeken bij wil ik exact wil hosten of kun je als eigenaar van het domijn makkelijk overstappen van host?

Ik moet nog iemand/bedrijf vinden die voor mij een zeer degelijke website (voornamelijk informatief en voor contact te leggen) maakt, iemand nog suggesties?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Of je nou wel of geen bedrijf hebt of een eenmanszaak of een BV, al heb je een VOF. Het maakt voor de website niet uit, gewoon hosting regelen en domeinnaam ook :) Bewaar alleen wel de facturen voor je bedrijf natuurlijk :)

edit
Als je trouwens de website ergens laat maken kan daar soms ook meteen hosting bij. Ik zou de domeinnaam iig alvast aanvragen; hosting laat ik aan jou over.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 11:53 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 17:41

ralpje

Deugpopje

Je kunt overwegen om de domeinnaam nu alvast privé aan te kopen en te parkeren, en later door je BV over te laten nemen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Weet je wat jij zou moeten doen...?

Neem eens contact op met een hoster en leg je "probleem" voor.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Domeinnaam nu al parkeren zodat niemand anders er mee aan de haal kan gaan. Kost je misschien 15 euro, dus dat zijn ook geen grote investeringen waar je maanden op moet wachten.

Twitter

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Zorg ervoor dat als je een hoster uitzoekt, het domein op jouw naam komt te staan, en niet op die van de hoster. Op die manier kun je altijd je domeinnaam meenemen naar een andere webhoster.
Voor zover ik weet wordt een domeinnaam niet bindend gekoppeld aan een KvK nummer.

Verder zul je als startend ondernemer ook veel dingen zelf moeten uitzoeken. ;)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Niet laten reserveren maar meteen nemen. Kost (b.v. bij 2fast/Trueserver) 16 euro per jaar excl BTW.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de snelle reactie's, als ik het goed begrijp kan ik het gewoon meenemen naar iedere hoster als het op mijn naam staat. Voor de zekerheid zal ik het wel gewoon met de Host even bellen. Waar ik ga hosten maakt voor zover ik begrepen heb in dit stadium niks uit aangezien ik altijd nog kan overstappen.

Ik heb gisteravond definitief besloten om voor mezelf te beginnen vandaar dat het allemaal een beetje amateuristisch overkomt :-)
Ik heb van een brede kennis van een hoop zaken maar helaas vrij weinig kennis betreft IT, dan is het handig dat je soms even wat op tweakers kan vragen!

Nogmaals bedankt voor alle snelle adviezen.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je moet niet persee je URL bij je hoster aanvragen.

Ik heb gewoon 2 URLs op mijn naam staan waarvan er 1 bij een hoster staan en eentje heb ik thuis op een server lopen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1