[XP] MCE met DVB-T kan geen kanalen vinden*

Pagina: 1
Acties:

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb een probleem met het vinden van de tv kanalen in MCE (XP)

Ik heb eenFloppy DTV in mijn MCE met digitale TV van @home. ik heb de decoder van @home aangesloten op de MCE. Als ik zoek naar de kanalen vind ik de kanalen wel maar nog steeds geen beeld. Een en ander ook geckecked met firedtv viewer en deze heeft hetzelfde probleem.

Ik kan alleen maar de free-to-air kanalen bekijken.

Iemand een idee?

Als ik alleen het decodeer kastje direct aansluit op de TV werkt de digitale tv wel goed

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:03

Dark

who tweaked the light?

ergens in de tv-setup kan je aangeven of je een settopbox hebt, probeer die eens aan te zetten...

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08075/image1731.jpg.xs.jpg
edit:plaatje

[ Voor 42% gewijzigd door Dark op 15-02-2008 11:34 ]

• woudew
Dank,

dir kan de oplossing zijn, want als ik het tv-signaal wil instellen zegt MCE dat ik als TV-signaal antenne heb.

ik kan alleen nergens vinden waar ik dit kan veranderen.

• woudew
Ik kan inderdaad nergens vinden waar ik het moet veranderen.

Heeft iemd enig idee hoe ik dat kan?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:03

Dark

who tweaked the light?

settings/tv/setup tv-signal ... bij de engelse versie van mce

• woudew
Dat idee had ik al.
Alleen die pagina krijg ik nooit te zien. Op de een of andere maer slaat MCE ie over. Ik kan (dus) nergens vinden maar ik het ik kan stellen.

Ik heb inmiddels ook al MCE opnieuw geinstalleerd, zonder soelaas.

• woudew
Inmiddels ben ik redelijk radeloos.

Ook al Microsoft zelf gebeld maar dan mag je € 72,50 betalen voor een advies wat gratis zou moeten zijn.

Ik kan niet het tv - signaal veranderen. Even googelen geeft dat meer mensen dit probleem hebben (gehad), maar nergens staat een oplossing.

Kan het een hardware probleem zijn?

• Djaro
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 09:41
woudew schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:26:
Ik heb een probleem met het vinden van de tv kanalen in MCE (XP)

Ik heb eenFloppy DTV in mijn MCE met digitale TV van @home. ik heb de decoder van @home aangesloten op de MCE. Als ik zoek naar de kanalen vind ik de kanalen wel maar nog steeds geen beeld. Een en ander ook geckecked met firedtv viewer en deze heeft hetzelfde probleem.

Ik kan alleen maar de free-to-air kanalen bekijken.

Iemand een idee?

Als ik alleen het decodeer kastje direct aansluit op de TV werkt de digitale tv wel goed
nou volgens mij ben je helemaal verkeerd bezig..
je zegt een floppydtv in je mce bak te hebben zitten .. maar toch zit je met een decoder te klooien om die op je pc aan te gaan sluiten ?

dus .. als je een floppydtv hebt.. met een alphacrypt cam .. dan hoef je alleen maar je smartcard daar in te steken .. en heb je dus geen decoder nodig.. 8)7

Dus graag even duidelijk je setup vermelden .. dan kan ik je denk ik wel helpen hiermee..

ik heb zelf ook @home.. met 2 floppydtv's en 2 cams.. en werkt perfect..

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:01
Niemand die erover valt dat iemand DVB-T i.c.m. @Home kabel (DVB-C) probeert te gebruiken?

edit: aangezien je wel FTA-kanalen kunt ontvangen zul je wel een DVB-C tuner hebben. Zoals hierboven gezegd: een decoder kun je opzij zetten, je FloppyDTV heeft een uitsparing voor een CAM waarin je dan weer je smartcard plaatst. Die setup heb ik ook met 2 FloppyDTV's en TV Home.

[ Voor 61% gewijzigd door coyote1980 op 21-02-2008 13:24 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Djaro
Dark schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:30:
ergens in de tv-setup kan je aangeven of je een settopbox hebt, probeer die eens aan te zetten...

[afbeelding]
edit:plaatje
dit moet je zeker niet doen overigens..
is alleen als je via composiet (gele kabeltje) een decoder op je pc aansluit , en dat is bagger kwaliteit!

• Djaro
coyote1980 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:18:
Niemand die erover valt dat iemand DVB-T i.c.m. @Home kabel (DVB-C) probeert te gebruiken?
nee. dat is geen probleem .. floppydtv heeft drivers erbij zitten .. die zich voordoen als dvb-t ..
maar is gewoon dvb-c..
bij install krijg je de keuze of je een BDA setup wilt.. of dat je het in MCE wilt gebruiken ..

het wordt dan goed geinstalleerd, maar in MCE heb je nog een aantal handelingen nodig om het goed aan de praat te krijgen ..

maar het kan ook nog zo zijn dat tie stomweg zijn smartcard op zijn kop in de cam heeft gepropt.. die ben ik ook al een paar keer tegengekomen .. maar dat was meer omdat die mensen vlak bij mij in de buurt woonde.. en ik ff langs gereden ben .. ;-)

• Djaro
coyote1980 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:18:

edit: aangezien je wel FTA-kanalen kunt ontvangen zul je wel een DVB-C tuner hebben. Zoals hierboven gezegd: een decoder kun je opzij zetten, je FloppyDTV heeft een uitsparing voor een CAM waarin je dan weer je smartcard plaatst. Die setup heb ik ook met 2 FloppyDTV's en TV Home.
hmm .. same here...
question..
heb jij wel MOTORS tv gids in MCE... en/of eurosport 2...?
mis er nog een aantal ..en ben er nog niet ingedoken verder..
als jij het weet.. scheelt mij weer tijd.. :-)
Pagina: 1