Router routert niet

Pagina: 1
Acties:

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Ik kan via de search niks vinden, dus maak ik een nieuw topic aan.

Ik ben sinds vandaag aangesloten bij orange extra (8mbit) na de overstap gemaakt te hebben van orange lite? (de 3mb verbinding in iedergeval)

Ik heb het speedtouch modem vervangen door de livebox, alleen is er iets mis gegaan bij bestellen en is het draadloze kaartje niet meegeleverd, is opzich niet heel erg want ik gebruikte eerst een router WRT54G, de speedtouch in samenwerking met deze router werkte altijd prima, alleen nu krijg ik met de livebox ertussen internet draadloos niet aan de gang.

Met draad rechtstreeks in de livebox naar me laptop werkt wel prima, alleen ik wil dus livebox>router en dan draadloos me laptop.

Die rot cd van orange die je er bij krijgt geeft alleen maar foutmeldingen, ik moet steeds opniew opstarten omdat het niet is gelukt en ik moet het dan weer proberen.

Ik heb geen idee wat ik mijn router moet instellen, ben als sinds 8 uur bezig en heb het wel een beetje gehad. Doe ik gewoon iets doms verkeerd of niet?

als jullie extra info nodig hebben hoor ik het graag

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 09:48

ralpje

Deugpopje

Doet die livebox niet zelf al routeren / natten? Dan gewoon de ethernetkabel vanuit je livebox in een LAN poort van je router prikken en gaan. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

dhcp uitzetten op linksys

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
Zoals de poster hierboven al aangaf, de DHCP optie uitzetten op de Linksys. Ook even de Linksys router in dezelfde IP range / subnet zetten als de Livebox. Ik weet niet 100% zeker of dit nodig is om het te laten werken, ik doe het iig altijd wel :)

Suc6!

• LeVortex
ralpje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:09:
Doet die livebox niet zelf al routeren / natten? Dan gewoon de ethernetkabel vanuit je livebox in een LAN poort van je router prikken en gaan. :)
dat heb ik dus, maar dan werkt het niet :(

dhcp ga ik nu proberen

Verwijderd

linksys vraagt een ip van de lifebox dus wel via dhcp een ip vragen aan de lifebox

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 11:14 ]

• LeVortex
pff is allemaal moeilijker dan ik dacht, he zegt wan mag niet zelfde zijn als ip adres, maar nergens stat hetzelfde. Ik heb de router zelf gereset, alleen nu kan ik hem draadloos en via lan niet meer bereiken.. ook niet als de stroom eraf is geweest

• LeVortex
dhcp op de router staat nu uit, met de kabel er rechtstreeks in wilde het nu wel. alleen ik kan nog steeds niet internetten, kan iemand een beetje duidelijk uitleggen wat ik nu moet doen..

ps: ik kan geen verbinding maken via wireless, geen idee waarom niet, want het is echt mijn netwerk en ik heb nog geen wachtwoord erop

bedankt voor de hulp trouwes iedereen :)

[ Voor 6% gewijzigd door LeVortex op 15-02-2008 12:08 ]

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ga eerst eens ff kijken wat voor ip adressen je allemaal krijgt, of je kan pingen op ip en hostname, waar eventueel een tracert fout gaat, etc. Stukje informatie :)

• LeVortex
ralpje schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:28:
Ga eerst eens ff kijken wat voor ip adressen je allemaal krijgt, of je kan pingen op ip en hostname, waar eventueel een tracert fout gaat, etc. Stukje informatie :)
stom stom stom, wist ik eigenlijk wel dat dit moest, nou hier komt het, ik heb het direct aan de livebox gedaan:

trace aan livebox:
http://img442.imageshack....ndraadliveboxtracegu1.jpg

ipconfig aan livebox
http://img442.imageshack.us/img442/672/ipconfiglblq8.jpg

En via de router (ook met draad, omdat ik draadloos niet meer kan verbinden:

ipconfig aan router
http://img260.imageshack..../ipconfigaanrouterik9.jpg

tracert aan router:
kan naam van het doelsysteem www.google.nl niet omzetten

ff wachten uploaden naar imageshack ;) klaar

[ Voor 23% gewijzigd door LeVortex op 15-02-2008 13:14 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, een DNS probleem dus. Doe eens ipconfig /all achter de router. Schijnbaar gaat er op DNS gebied ergens iets mis ofzo?

Kom je via: 72.14.207.99 wel op google.com?

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 15-02-2008 13:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Waarschijnlijk staat de router ook standaard op 1.1, waardoor hij nu de router als gateway gaat gebruiken, en dat werkt niet :)

• LeVortex
Orion84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:15:
Ah, een DNS probleem dus. Doe eens ipconfig /all achter de router. Schijnbaar gaat er op DNS gebied ergens iets mis ofzo?
http://img134.imageshack.us/img134/5452/ipconfigallaf3.jpg
btw, ik heb zelf hier ook naar gekeken alleen snap ik het niet
Kom je via: 72.14.207.99 wel op google.com?
nee, niet als ik me laptop aan de router hang

Verwijderd

Heb je wel 2 verschillende netwerk IP's

Bv linksys 192.168.1.xxx
en live box 192.168.2.xxx mask 255.255.255.0

Als de eerste drie getallen gelijk zijn dan krijg je de fout melding van "wan"

Dus pc in de live box, kijk wat het ip adres is van de pc.
zet dit ip aders in internet verbinding van de linksys, ook gateway, dns .
zet dhcp aan op de linksys
en verander het derde getal van het ip adress van de linksys zodat het niet gelijk is die van de livebox.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 13:29 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hij heeft de Livebox aan een LAN poort van de Linksys hangen, dus dat verhaal gaat niet op JJMa.

Dan denk ik ook dat de Linksys als LAN IP ook 192.168.1.1 heeft en dat dat de boel in de war gooit, omdat de PC z'n pakketjes naar z'n gateway stuurt (192.168.1.1.) maar dat de Linksys daar verder geen raad mee weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 15-02-2008 13:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• LeVortex
Orion84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:27:
Hij heeft de Livebox aan een LAN poort van de Linksys hangen, dus dat verhaal gaat niet op JJMa.

Dan denk ik ook dat de Linksys als LAN IP ook 192.168.1.1 heeft en dat dat de boel in de war gooit, omdat de PC z'n pakketjes naar z'n gateway stuurt (192.168.1.1.) maar dat de Linksys daar verder geen raad mee weet.
als je met aan een lan poort de internet poort op de linksys bedoel dan ja,

Verwijderd

Orion84, wat je zegt kan niet. want de linksys kan geen 2 gelijke IP aan. Dit geeft gelijk een conflict

De livebox in een LAN poort kan wel maar is moeilijker in te stellen. Ik heb eens 3 linksys met de lan poorten aan elkaar verbonden. Op het internet is hier wel een voorbeeld van te vinden

Op de linksys is de internetpoort de WAN poort 1 aanwezig
Van de lan poorten zijn er 4

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 13:41 ]

• LeVortex
ik ga gewoon op goed geluk het advies van JJMa proberen, want wat kan er nou missgaan, nu werkt het toch niet

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:40:
Orion84, wat je zegt kan niet. want de linksys kan geen 2 gelijke IP aan. Dit geeft gelijk een conflict

De livebox in een LAN poort kan wel maar is moeilijker in te stellen. Ik heb eens 3 linksys met de lan poorten aan elkaar verbonden. Op het internet is hier wel een voorbeeld van te vinden

Op de linksys is de internetpoort de WAN poort 1 aanwezig
Van de lan poorten zijn er 4
De Linksys heeft ook geen twee gelijke IP's. Ik heb het vermoeden dat zowel de Livebox als de Linksys als LAN IP 192.168.1.1 hebben. Dat IP wordt door de Livebox aangemerkt als gateway, als onderdeel van de DHCP lease. Maar omdat de Linksys ook dat IP heeft gaan de pakketjes daarheen, en vanaf daar niet verder, omdat de Linksys niet weet waar het heen moet ofzo?

Verder is het via de LAN poort helemaal niet moeilijker in te stellen, daar is nota bene gewoon een howto topic voor hier op GoT. Gewoon de DHCP van de Linksys uitzetten en zorgen dat ie een LAN IP heeft in de zelfde netwerkrange als wat de Livebox uit deelt (alleen wel buiten diens dhcp pool).

Via de WAN poort aansluiten kan inderdaad ook prima, alleen heb je dan twee routers achter elkaar, wat ook weer problemen op kan leveren.

Dus TS, wat zijn de LAN IP's van de Livebox en de Linksys? (oftewel, onder welke IP's zijn de configuratie pagina's nu bereikbaar?)

• LeVortex
als ik direct aan de livebox zit is dit hem voor de livebox http://192.168.1.1/
de router is dan uiteraard niet te bereiken

als ik aan de router zit is dit het ip voor de router http://192.168.1.1/
en geen idee hoe ik dan op de livebox kom (nu ik dit typ denk ik dat hier dus de fout zit, 2 dezelfde ip's, even kijken of dit ergens te veranderen is)

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:46:
[...]

De Linksys heeft ook geen twee gelijke IP's. Ik heb het vermoeden dat zowel de Livebox als de Linksys als LAN IP 192.168.1.1 hebben. Dat IP wordt door de Livebox aangemerkt als gateway, als onderdeel van de DHCP lease. Maar omdat de Linksys ook dat IP heeft gaan de pakketjes daarheen, en vanaf daar niet verder, omdat de Linksys niet weet waar het heen moet ofzo?

Verder is het via de LAN poort helemaal niet moeilijker in te stellen, daar is nota bene gewoon een howto topic voor hier op GoT. Gewoon de DHCP van de Linksys uitzetten en zorgen dat ie een LAN IP heeft in de zelfde netwerkrange als wat de Livebox uit deelt (alleen wel buiten diens dhcp pool).

Via de WAN poort aansluiten kan inderdaad ook prima, alleen heb je dan twee routers achter elkaar, wat ook weer problemen op kan leveren.

Dus TS, wat zijn de LAN IP's van de Livebox en de Linksys? (oftewel, onder welke IP's zijn de configuratie pagina's nu bereikbaar?)
Je begrijpt me verkeert.maar je zegt het zelfde.
Het ip van de linksys is 192.168.1.1 en in een lanpoort zit de livebox met het zelfde IP. Dus 2 gelijke IP's

Verwijderd

LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:51:
als ik direct aan de livebox zit is dit hem voor de livebox http://192.168.1.1/
de router is dan uiteraard niet te bereiken

als ik aan de router zit is dit het ip voor de router http://192.168.1.1/
en geen idee hoe ik dan op de livebox kom (nu ik dit typ denk ik dat hier dus de fout zit, 2 dezelfde ip's, even kijken of dit ergens te veranderen is)
Verander in de linksys het Local IP Address in 192,168.2.1
de kabel van de livebox in de internetpoort van de linksys

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 13:59 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

Tazzios

..

dat is dan idd het probleem
linksys ip adres even wijzigen naar een ander ip 2 ofzo

beter het 4e cijfer te veranderen als je de 3e doet zit tie in een ander subnet, waardoor je m niet meer kunt benaderen

[ Voor 41% gewijzigd door Tazzios op 15-02-2008 14:00 ]

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Verander in de linksys het Local IP Address in 192,168.2.1
de kabel van de livebox in de internetpoort van de linksys
met als resultaat dat je de linksys niet meer kan bereiken
192.168.1.2 is handiger

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point had je al gevonden?

2.1 is inderdaad ook een optie, maar dan moet je wel in je achterhoofd houden dat je de lan poorten van de Livebox niet kan gebruiken, of dat je in ieder geval in een anders subnet zit

[ Voor 29% gewijzigd door LinuZZ op 15-02-2008 14:18 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Het is ook de bedoeling dat het een ander subnet wordt.

De live box met subnet 192.168.1.xxx met dhcp aan

Op de linksys de internetpoort met ip 192.168.1.1. (wat je gevonden hebt met de pc rechtstreeks aan de Livebox)
Als local subnet op de linksys met 192.168.2.1 met dhcp aan. mask 255.255.255.0

Nu kan je aanmelden op de linksys zonder problemen met draad en wireless instellen.
en als de linksys kapot gaat kun de PC met draad gewoon verbinden met de livebox en het werkt dan ook

Dan hoef je niet aan de livebox niets aan te passen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 14:22 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar waarom wil je nu perse dat ie twee routers achter elkaar zet, dat maakt de boel nodeloos ingewikkeld en geeft later alleen maar problemen met portforwards en dergelijke :?

De huidige setup werkt prima, alleen moet het LAN IP van de Linksys even op 192.168.2.1 (dan kan je de config van de linksys alleen niet meer makkelijk bereiken, zonder je PC eerst statisch in diezelfde range te zetten, maar weet je wel zeker dat ie niet botst met een IP dat de Livebox ooit een keer gaat uitdelen) of 192.168.1.254 ofzo (Dan is de linksys altijd gewoon te benaderen, zonder kunstgrepen, maar kies dan wel een adres dat buiten de DHCP pool van de livebox valt, zodat niet per ongeluk een PC hetzelfde IP als de Linksys krijgt toegewezen) gezet worden, zodat die niet meer hetzelfde is als het LAN IP van de Livebox.

Aan de Livebox hoef je dan ook niks aan te passen.

[ Voor 59% gewijzigd door Orion84 op 15-02-2008 14:29 ]

Verwijderd

LinuZZ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:59:
[...]

met als resultaat dat je de linksys niet meer kan bereiken
192.168.1.2 is handiger

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point had je al gevonden?

2.1 is inderdaad ook een optie, maar dan moet je wel in je achterhoofd houden dat je de lan poorten van de Livebox niet kan gebruiken, of dat je in ieder geval in een anders subnet zit
Klopt, de 1.2 variant en de draad in een lan poort gebruik ik voor een 2e linksys aan te sluiten om een grotere bereik van de wifinetwerk te krijgen. 1 linksys in huis en 1 in de tuin

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:25:
Maar waarom wil je nu perse dat ie twee routers achter elkaar zet, dat maakt de boel nodeloos ingewikkeld en geeft later alleen maar problemen met portforwards en dergelijke :?

De huidige setup werkt prima, alleen moet het LAN IP van de Linksys even op 192.168.2.1 (dan kan je de config van de linksys alleen niet meer makkelijk bereiken, zonder je PC eerst statisch in diezelfde range te zetten, maar weet je wel zeker dat ie niet botst met een IP dat de Livebox ooit een keer gaat uitdelen) of 192.168.1.254 ofzo (Dan is de linksys altijd gewoon te benaderen, zonder kunstgrepen, maar kies dan wel een adres dat buiten de DHCP pool van de livebox valt, zodat niet per ongeluk een PC hetzelfde IP als de Linksys krijgt toegewezen) gezet worden, zodat die niet meer hetzelfde is als het LAN IP van de Livebox.

Aan de Livebox hoef je dan ook niks aan te passen.
Ik denk dat de Live box niet draadloos is.

Volgens mijn methode kun je de linksys dan gewoon bereiken onder 192.168.2.1 en de livebox onder 192.168.1.1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 14:40 ]

• Zjwamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
kijk eens in alle apparaten waar de default gateway op staat. waar die op 0.0.0.0 staat moet je hem resetten

• LeVortex
net deed het internet even een tijd niet op me laptopje, dus ik orange bellen wij vanalles gedaan maar het werkt allemaal niet :( zelfs niet rechtstreeks, een andere pc heeft nu rechtstreeks wel verbinding met internet.
Mij werd aangeraden om de cd maar weer even in de pc te doen en opniew te installeren (heel windows zeg maar)

pfff een uur aan de lijn gehangen, maar ze hielpen wel goed.

de xp pc doet het ook niet als die in de router zit.

ik denk dat ik maar even wacht tot me draadloze kaartje voor in me livebox besteld is.

Vind wel heel raar dat op me laptop het hele internet niet meer werkt

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat de Live box niet draadloos is.

Volgens mijn methode kun je de linksys dan gewoon bereiken onder 192.168.2.1 en de livebox onder 192.168.1.1
Wat heeft dat er mee te maken? Als je de Livebox op een LAN poort van de Linksys hangt dan werkt de Livebox als NAT-Router (en ADSL modem natuurlijk) en vervolgens speelt de Linksys voor Switch en AccessPoint.

Verwijderd

Zjwamer schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:40:
kijk eens in alle apparaten waar de default gateway op staat. waar die op 0.0.0.0 staat moet je hem resetten
Niet goed.

als de draad in de internet poort zit
dan moet je hem van de Internet Connection Type wijziggen van Automatic Configuration - DHCP naar Static IP. en het IP adres van de ander invullen

Als de draad in de LAN poort ziet dan moet je het IP adres van de ander in vullen

• LeVortex
Zjwamer schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:40:
daar staat iets van 192.168.1.1

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Misschien handig om eens wat screenshots van zowel de livebox als de linksys config te posten?

Verwijderd

Wat is het IP adres van de livebox met de pc aan de draad ?

Waarschijnlijk 192.168.1.1 en wat is het IP adress van de PC dan ?
Is dit automatisch of een vast (static) IP ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 15:03 ]

• LeVortex
yea, nou werkt het internet in iedergeval weer op me vista (systeem herstel)
ik zal dat even doen.

livebox config http://img530.imageshack.us/img530/9858/liveboxconfiguc4.jpg
als jullie nog meer screenshots ervan nodig hebben zeg het maar

ik heb de router weer gereset, als jullie dan precies aan willen geven wat ik moet veranderen kan ik in iedergeval niks fout doen.

uhm dat is wel heel raar, hij vraag bij dit http://192.168.1.1/ om firmaware upgrade
screenshot
http://img340.imageshack.us/img340/4407/firmwarexs9.jpg

edit nu komt gewone scherm weer

[ Voor 20% gewijzigd door LeVortex op 15-02-2008 15:11 ]

• LeVortex
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:01:
Wat is het IP adres van de livebox met de pc aan de draad ?

Waarschijnlijk 192.168.1.1 en wat is het IP adress van de PC dan ?
Is dit automatisch of een vast (static) IP ?
als ik bij ie dit intyp kom ik bij livebox http://192.168.1.1/

192.168.1.10, is nu automatisch, ik had 1.9 als vast gedaan, dan werd mij aangeraden, maar naar de systeemherstel is dit weer naar automatisch gegaan

edit: als ik nu http://192.168.1.1/ intyp terwijl ik aan de router zit krijg ik in dat balkje livebox configuration, alleen laad het scherm niet, en ik kom met geen mogelijkheid meer op de router

[ Voor 16% gewijzigd door LeVortex op 15-02-2008 15:14 ]

Verwijderd

LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:04:
yea, nou werkt het internet in iedergeval weer op me vista (systeem herstel)
ik zal dat even doen.

livebox config http://img530.imageshack.us/img530/9858/liveboxconfiguc4.jpg
als jullie nog meer screenshots ervan nodig hebben zeg het maar

ik heb de router weer gereset, als jullie dan precies aan willen geven wat ik moet veranderen kan ik in iedergeval niks fout doen.

uhm dat is wel heel raar, hij vraag bij dit http://192.168.1.1/ om firmaware upgrade
screenshot
http://img340.imageshack.us/img340/4407/firmwarexs9.jpg

edit nu komt gewone scherm weer
Verbind de pc met draad aan de linksys . Linksys niet aan de Livebox.
Verander het Local IP Address: in 192.168.2.1
Stel het Internet Connection Type in op Automatic Configuration in.
Verbind de livebox met de Internetpoort van de linksys nu moet je weer internet hebben.
Pas wifi instellingen (indien nodig). verwijder de draad tussen PC en linksys

en nu moet het werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 15:22 ]

• LeVortex
heel vreemd dan kom ik er nog niet in, het lijkt wel of ik alweer een router gesloopt heb, edit owke ik had de kabel gesloopt de kant die in de router zat was zwaar beschadigt, heb ipadres veranderd in de linksys en kan nu livebox>router> pc bereiken :)

[ Voor 47% gewijzigd door LeVortex op 15-02-2008 15:25 ]

Verwijderd

LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:21:
heel vreemd dan kom ik er nog niet in, het lijkt wel of ik alweer een router gesloopt heb
Kun je in de router komen ?
Staat die al niet op 192.168.2.1 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 15:27 ]

• LeVortex
zie boven jou post, nu dus wel, kapotte kabel

Verwijderd

LeVortex schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:25:
zie boven jou post, nu dus wel, kapotte kabel
Ja dat kan gebeuren, maar alles werkt nu wel goed ?

• LeVortex
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:28:
[...]

Ja dat kan gebeuren, maar alles werkt nu wel goed ?
ik post deze reply wireless :) bedankt voor de hulp iedereen, hier hebben jullie ook aardig wat tijd in gestoken, maar is dit geen nieuw record?? van 8 uur tot 15.30 bezig om je internet aan de gang te krijgen??

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Naja, het was dus gewoon een kwestie van de Linksys van het 192.168.1.1 IP afhalen en die oplossing is je een paar uur geleden al aangerijkt en sowieso nogal basic, dat je daar niet dezelfde waarde gebruikt. Dus zo ingewikkeld was het allemaal niet hoor :P

Maar je hebt nu dus de Livebox aan de WAN poort van de Linksys hangen en je pc's zitten nu in 192.168.2.x? Naja, dat werkt ook, maar ideaal is in mijn ogen toch anders aangezien je nu twee routers achter elkaar hebt staan en dat problemen kan geven met bepaalde programma's en bij het gebruik van Portforwarding.

• LeVortex
Orion84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:01:
Naja, het was dus gewoon een kwestie van de Linksys van het 192.168.1.1 IP afhalen en die oplossing is je een paar uur geleden al aangerijkt en sowieso nogal basic, dat je daar niet dezelfde waarde gebruikt. Dus zo ingewikkeld was het allemaal niet hoor :P

Maar je hebt nu dus de Livebox aan de WAN poort van de Linksys hangen en je pc's zitten nu in 192.168.2.x? Naja, dat werkt ook, maar ideaal is in mijn ogen toch anders aangezien je nu twee routers achter elkaar hebt staan en dat problemen kan geven met bepaalde programma's en bij het gebruik van Portforwarding.
maar door onder andere een brakke kabel werkte het niet
als het goed is krijg ik binnenkort wireless kaartje van orange dan kan router weer weg
Pagina: 1