Wanneer ik mijn laptop opstart krijg ik de mogelijkheid om op F2 te drukken en in de BIOS te komen. Een paar dagen geleden moest ik dat in rap tempo doen omdat, dat scherm een 3 seconden duurde en meteen daarna Windows opstarte. Mijn laptop was dan ook binnen een minuut gebruiksklaar.
Vandaag als ik de laptop aanzet krijg ik datzelfde scherm maar duurt het ongeveer 3 minuten voordat Windows opstart.
Tijdens die 3 minuten zie je een zwart scherm met witte tekst waaronder een regeltje die de RAM controleert. Ik heb 2048MB RAM geheugen in mijn laptop en zie dat het van 0 tot 2048 oploopt.
Het vermeld:
BIOS Phoenix bla bla bla
Bla bla en dan...
639 K System RAM Passed
'(aantal) M Extended RAM Passed'
Press F2 to enter SETUP
Ik heb in de BIOS de optie 'fast boot' maar of je die op aan of uit zet maakt geen verschil nu of toen niet.
Wat is er gebeurd of wat doe ik niet of wel wat dit heeft gewijzigd. Heeft iemand hier enig idee over. Heel hartelijk bedankt.
Vandaag als ik de laptop aanzet krijg ik datzelfde scherm maar duurt het ongeveer 3 minuten voordat Windows opstart.
Tijdens die 3 minuten zie je een zwart scherm met witte tekst waaronder een regeltje die de RAM controleert. Ik heb 2048MB RAM geheugen in mijn laptop en zie dat het van 0 tot 2048 oploopt.
Het vermeld:
BIOS Phoenix bla bla bla
Bla bla en dan...
639 K System RAM Passed
'(aantal) M Extended RAM Passed'
Press F2 to enter SETUP
Ik heb in de BIOS de optie 'fast boot' maar of je die op aan of uit zet maakt geen verschil nu of toen niet.
Wat is er gebeurd of wat doe ik niet of wel wat dit heeft gewijzigd. Heeft iemand hier enig idee over. Heel hartelijk bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:36 . Reden: Gedetailleerder omschreven ]