Toon posts:

Apple Stick of Death

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB stick waar kennelijk iets mis mee is. Ik gebruik hem om mp3's op te zetten en muziek te luisteren, dus plug hem wel eens in pc's om muziek op te zetten en af te halen. Echter als ik deze stick in een mac plug crasht de mac gelijk met een kernel panic. Zal best wel iets mis zijn met de stick, maar OSX hoort hier niet op te crashen imho. We hebben het op een stuk of 3 macs getest met 2 versies van OSX. Kan ik verder iets met die stick in het kader van bugjes oplossen ofzo, of is het gewoon crash rapport opsturen en dan wordt het ooit wel eens gefixed?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik neem aan dat die stick gewoon gezien word als een mass storage device? Of is het iets in de trend van een creative dingetje ofzo waar je weer een apart programma voor nodig hebt?

Wat je anders even kunt doen is het dingetje formatteren, misschien staat er iets op wat OSX niet zo leuk vindt, al verwacht ik niet dat dat een probleem op zal leveren.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een mass storage device idd. Formatteren als FAT32 lukt niet, als FAT wel. Ik vermoed dat er gewoon ergens op een nasty plaats een bad sectortje zit ofzo... Ik heb hem nu dus maar als FAT geformatteerd, en als ik hem nu in een macbook steek (dank whitehouse :) ) dan crasht ie nog steeds, al duurt het nu wel een kleine minuut voor de kernel panic komt.

Ik vroeg me meer af of er geen lab was ergens of wat apple fanaten die aan bugfixen doen die kunnen analyseren wat er precies verkeerd gaat en waar de bug in zit, want op deze manier heb je in principe gewoon een local DoS. Leuk voor de mediamarkt computers :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kun je anders panic.log hier plaatsen (of een linkje). Misschien dat er uit te halen is wat er precies fout gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dabla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-02-2022
Heb hetzelfde fenomeen met één van de usb sticks op mijn vriendin haar iMac, blijkbaar ben ik dus niet de enigste... Na het aansluiten van de usb stick duurd het enkele seconden voor alleer ik de marble of death krijg in Mac OS X.

Verwijderd

Topicstarter
Whitehouse plaatst morgen de log zegt ie, kunnen de macbook hier niet op het net krijgen.

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Nee, ligt niet aan je USB-stick. Ik heb er namelijk ook last van als ik mijn telefoon (die via USB gekoppeld is aan mn mac) direct uit mn mac trek (kernel panic). Je moet op het uitwerpen symbooltje drukken in de Finder dat rechts van je USB-apparaat staat.
Ik kan me niet meer herinneren of ik dit probleem ook had onder 10.4, maar onder 10.5 heb ik er wel last van.

PS: als ik mn telefoon koppel aan OSX, dan wordt ie op dat moment ook gebruikt als mass storage device.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sowieso is het handig om een USB stick er niet zomaar uit te trekken, maar netjes via de Finder te verwijderen, in verband met caches die nog niet zijn weggeschreven.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1