Hoe kun je backups van Time Machine verwijderen?
Ik wil bijv. de 1e maand van de backup verwijderen om zodoende schijfruimte te besparen.
Ik wil bijv. de 1e maand van de backup verwijderen om zodoende schijfruimte te besparen.
1
| sudo rm -rf [directory] |
Verwijderd
Dat is omdat je in je backup dingen wilt wijzigen. Dat kan niet, je complete backup verwijderen kan prima.whitehouse schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:33:
try it ...
ik krijg de melding "De bewerking kan niet worden voltooid omdat reservekopie onderdelen niet kunnen worden gewijzigd" als ik een file wil verwijderen via Finder
Maar daarin kun je niks wissen (met de finder anyway)Wilko schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:05:
Nou eh, wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik mijn Time Machine-schijf open zit daar toch een vrij eenvoudige directorystructuur in...
Het zal wel werken, maar of het een goed idee is (oftewel geen index o.i.d. stuk maakt) vraag ik me nogal af.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:53:
Misschien kun je in de console de betreffende directories verwijderen:
[..]
Of time machine daarna nog goed werkt durf ik trouwens niet te zeggen, misschien vindt die het niet zo leuk als ineens een dir weg wordt gekieperd..
Kan dus wel.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:35:
Dat is omdat je in je backup dingen wilt wijzigen. Dat kan niet
[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 15-02-2008 13:04 ]
Verwijderd
Inderdaad, maar niet in de situatie waar whitehouse zich bevond toen deze foutmelding verscheen.
[ Voor 24% gewijzigd door whitehouse op 15-02-2008 13:25 ]
Verwijderd