Time Machine - hoe verwijder je backups?

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoe kun je backups van Time Machine verwijderen?
Ik wil bijv. de 1e maand van de backup verwijderen om zodoende schijfruimte te besparen.

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou eh, wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik mijn Time Machine-schijf open zit daar toch een vrij eenvoudige directorystructuur in...

• whitehouse
try it ... ;)

ik krijg de melding "De bewerking kan niet worden voltooid omdat reservekopie onderdelen niet kunnen worden gewijzigd" als ik een file wil verwijderen via Finder

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 17:44

Eris

-

Time machiene verwijderd automatisch backups als er te weinig ruimte is. Het beste is gewoon 2 partities maken.

• whitehouse
mm daar is het nu ff te laat voor ..
mijn time machine backup is nu 129 gig...

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-01 19:58
Misschien kun je in de console de betreffende directories verwijderen:
code:
1
sudo rm -rf [directory]

Of time machine daarna nog goed werkt durf ik trouwens niet te zeggen, misschien vindt die het niet zo leuk als ineens een dir weg wordt gekieperd..

• whitehouse
gezien ik nog nooit gebruik heb gemaakt van mijn backup, ga ik denk ik maar eens de hele backup verwijderen en opnieuw beginnen..

Verwijderd

whitehouse schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:33:
try it ... ;)

ik krijg de melding "De bewerking kan niet worden voltooid omdat reservekopie onderdelen niet kunnen worden gewijzigd" als ik een file wil verwijderen via Finder
Dat is omdat je in je backup dingen wilt wijzigen. Dat kan niet, je complete backup verwijderen kan prima. :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Wilko schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:05:
Nou eh, wat heb je zelf al geprobeerd? Als ik mijn Time Machine-schijf open zit daar toch een vrij eenvoudige directorystructuur in...
Maar daarin kun je niks wissen (met de finder anyway)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:53:
Misschien kun je in de console de betreffende directories verwijderen:

[..]

Of time machine daarna nog goed werkt durf ik trouwens niet te zeggen, misschien vindt die het niet zo leuk als ineens een dir weg wordt gekieperd..
Het zal wel werken, maar of het een goed idee is (oftewel geen index o.i.d. stuk maakt) vraag ik me nogal af.

Dan nu de oplossing:

http://www.macosxhints.co...p?story=20071101005330768

Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik dit zelf ook niet echt vind uitblinken in UI gemak eerlijk gezegd...
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:35:
Dat is omdat je in je backup dingen wilt wijzigen. Dat kan niet
Kan dus wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 15-02-2008 13:04 ]

Verwijderd

Inderdaad, maar niet in de situatie waar whitehouse zich bevond toen deze foutmelding verscheen.

• whitehouse
kan ik gewoon de hele backup fysiek (via Finder) weggooien en opnieuw beginnen?
of ga ik Time Machine dan wel heel erg stressen :D

[ Voor 24% gewijzigd door whitehouse op 15-02-2008 13:25 ]

Verwijderd

Gewoon wegkiepen. Dat heb ik ook al gedaan. Dat is een ongeloofelijke bangelijke tool trouwens. Gisteren even een test gedaan door mijn mac volledig te laten restoren vanaf mijn Time Machine. Werkt uitstekend door te booten vanaf de MAC OS X DVD en te linken naar Time Machine.

Wat ik ook schitterend vind is dat Time Machine ook applicatief werkt. Je opent iphoto en dan klik je op time machine... hopekee.... time machine is ineens aangepast als iphoto.

Vroeger heb ik tientallen applicaties getest om tot een mooie sync tool te komen. Time machine overklast deze allemaal in gebruiksgemak en meer
Pagina: 1