Toon posts:

[Airport Express] wireless-naar-wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om de UTP-aansluiting op de Airport Express als uitgang te gebruiken voor het wireless ontvangen signaal?

Ik heb namelijk een Airport Extreme en een HDD recorder met LAN, die 20 meter uit elkaar staan. Het zou ideaal zijn als ik de HDD recorder met een kabeltje aan zou kunnen sluiten op de Express om vervolgens een IP te krijgen van de Extreme. De Express moet dan dus bridgen.

Is dit mogelijk (het deel met de UTP-kabel dus)? Het zou mooi zijn als ik tegelijkertijd ook de audio out van de Express zou kunnen gebruiken, maar da's vast teveel gevraagd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 00:45 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je 'm in WDS mode gebruikt is het mogelijk. Ik zou bijna zeggen RTFM :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik die bijna eens downloaden dan ;)

edit: Hrm, het staat er niet echt expliciet in. Wel range extenden via WDS, maar niet echt dat je de LAN daadwerkelijk kunt gebruiken als "extern aansluiting" voor de Extreme volgens mij. De Extreme kan dat wel, maar de vraag is dus of dat ook voor de Express geldt :)

Iemand hier die uit ervaring weet of dit kan?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 08:40 ]

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 20:00
ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar, ik heb het nooit echt getest en het staat ook niet explicitiet vermeld in de manual dat het kan.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt de Airport Express verbinding laten maken met je huidige draadloze netwerk en dan het netwerk delen via de ethernetpoort. Daarbij kan de Express voor router spelen, door IP adressen uit te delen, of als bridge.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Super, bedankt voor je antwoord :)

Kun je als aanvulling daarop dan ook nog gebruik maken van de streaming muziek feature?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 17:30 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ter aanvulling: Er zijn hardwarematige oplossingen te koop voor wat jij wilt. Een hele tijd geleden, toen de gameconsoles nog geen wireless hadden maar een gewone rj45 ethernetpoort, waren deze apparaatjes vrij geliefd omdat je dan je console op je wireless kon aansluiten.

Wellicht dat je nog iets goedkoop kan vinden in de uitzoekbak met oude xbox (niet 360) rommel.

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:23:
Ter aanvulling: Er zijn hardwarematige oplossingen te koop voor wat jij wilt. Een hele tijd geleden, toen de gameconsoles nog geen wireless hadden maar een gewone rj45 ethernetpoort, waren deze apparaatjes vrij geliefd omdat je dan je console op je wireless kon aansluiten.

Wellicht dat je nog iets goedkoop kan vinden in de uitzoekbak met oude xbox (niet 360) rommel.
Yip, ik heb een Linksys apparaat wat precies dat doet. Maar ik heb betere ervaringen met Apple wireless spul, en daarnaast is AirTunes ook een mooie incentive om voor een Express te kiezen. Niettemin bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:29:
Super, bedankt voor je antwoord :)

Kun je als aanvulling daarop dan ook nog gebruik maken van de streaming muziek feature?
Ja, dat werkt. Ik heb een lange tijd precies die opstelling gehad met een airport extreme en een express om toch een netwerk aansluiting te hebben in een kamer waar ik geen netwerkkabels heen kon/wilde trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 00:16:
[...]

Ja, dat werkt. Ik heb een lange tijd precies die opstelling gehad met een airport extreme en een express om toch een netwerk aansluiting te hebben in een kamer waar ik geen netwerkkabels heen kon/wilde trekken.
Super, bedankt!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Sorry voor het kickje van een oud topic maar kan de airport express die ook met een 3rd party AP ? Heb namelijk een Cisco AP en wil mijn XBOX360 bridgen .... (WDS required I guess)

En gaat dit werken met WPA ? (lees hier vanalles over maar niets sluitend)

[ Voor 26% gewijzigd door Dieter op 11-04-2008 15:00 ]

Verwijderd

Of het gaat werken is een beetje een gok. Ik heb het werkend gehad met een rev 7 Linksys WRT54g, maar deze crashte meerdere keren per week als ik WDS aan had staan.
Het probleem met WDS is dat het niet echt een standaard is en dat er grote verschillen zitten in de diverse implementaties. Dat uit zich in crashes, niet werkende WPA beveiligingen of gewoon in het geheel niet werken.

Mocht je het werkend hebben, zet dan 'allow wireless clients' UIT op de airport express. Anders gaat je laptop soms de airport express als access point gebruiken en via WDS is dat traag. Elke WDS 'hop' halveert je snelheid.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:18:
Of het gaat werken is een beetje een gok. Ik heb het werkend gehad met een rev 7 Linksys WRT54g, maar deze crashte meerdere keren per week als ik WDS aan had staan.
Het probleem met WDS is dat het niet echt een standaard is en dat er grote verschillen zitten in de diverse implementaties. Dat uit zich in crashes, niet werkende WPA beveiligingen of gewoon in het geheel niet werken.

Mocht je het werkend hebben, zet dan 'allow wireless clients' UIT op de airport express. Anders gaat je laptop soms de airport express als access point gebruiken en via WDS is dat traag. Elke WDS 'hop' halveert je snelheid.
Mmmmh, niet echt bemoedigend :-). Maar ik heb dus wel degelijk WDS nodig om te bridgen ? Ik vind het eigenlijk vreemd dat je niet kan bridgen als de express in client-mode staat.
Pagina: 1