Windows XP SP 2 - Na windows Update PC niet meer te bedienen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen

Ik kreeg gisteren een telefoontje van een klant. Ze melde dat ze problemen had met der laptop. Als ze de laptop opstart kon ze het toetsenbord en muis niet meer gebruiken. af en toe ging het wel maar net of ie haperde. Nou er is toen systeemherstel gedaan en probleem is opgelost. Maar probleem kwam naar een paar dagen terug (windows update?) ik heb de laptop in zijn geheel opnieuw geinstalleerd.. eerst met een ghost. ging goed.. na alle windows updates kwam het probleem weer terug. Cpu blijft steeds tussen de 50 en 70 % hangen. het proces "system" is het geen wat cpu gebruikt. daarnaast is de touchpad en toetsenbord niet meer te gebruiken. Gehele windows herinstallatie gedaan.. verse windows, alles doet het. maar na weer windows update (de laatste) weer het zelfde probleem.. zou het daad werkelijk aan windows update liggen of aan iets anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp :P na lang uitzoeken bleek het niet aan de software te liggen. de batterij van de laptop veroorzaakte het probleem. na nog paar keer vast hangen van windows heb ik eens zonder batterij opgestart. probleem opgelost. doe ik als windows is opgestart, de batterij erweer in dan gaat processor gebruik weer omhoog tussen de 50 en 70 % haal ik de batterij eruit dan gaat hij weer omlaag naar 0 a 1 %. toen schoot me in dat de energie beheer bij het afsluiten van de laptop ook errors vertoonde. ik vermoed dat de adapter van de laptop defect is geraakt waardoor windows niet meer kan herkennen hoeveel de batterij nog vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Laat me raden .... Acer laptop ?

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=139200
Bekend probleem. Zoek maar eens op dat forum naar acer en keyboard en batterij problemen

Om er nu voor te zorgen dat je niet elke keer die batterij er uit moet halen => disable 'Microsoft ACPI-Compliant Control Method battery' in Device Manager

Waarschijnlijk is het een probleem met het moederbord

De kick van Electric!