• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 13:26
Goeie avond,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gesleuteld

Aopen QF50D
OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
GigaByte GA-P35-DS3R,Retail
OCZ OCZ2P800R22GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Samsung Spinpoint T133, 400 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150
XpertVision GeForce 8800GT,512MB, GDDR3, PCI Express x16

Nu het probleem; Nadat hij dus eindelijk inelkaar zat wou ik Windows Vista erop zetten.. ( XP ook al geprobeerd, hielp ook niks )
Maar steeds tijdens of voor de instalatie loopt hij vast.. dat deed hij wel een 13 keer.
Nadat ik eindelijk windows erop had staan bleek het nog een hele kunst om bij het inlogscherm te komen.
Want nadat hij dat balkje laad van windows strart hij vrolijk opnieuw op. Ik heb het voor elkaar gekregen om in windows in te loggen en drivers te instaleren, dat mocht ook niet baten :'(

Wat denken jullie dat er mis kan zijn ?
het is mijn eerste PC die SATAII heeft.. dus kan het zijn dat ik de HD in de verkeerde RAID poort heb gedrukt ? en heeft iemand ervaring met de BIOS instellingen ? ( heb 1 HD dus hoe zit dat eigenlijk ? )

Ik ben echt ten einde raad, als iemand mij advies kan geven maak je mij heel blij _/-\o_ _/-\o_

Greetz,

Martin Zweep

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Mocht de hardeschijf verkeerd zitten, dan was je echt niet tot het installatiescherm gekomen..

Wat heb je verder zelf al geprobeerd?
- Onderdelen vervangen voor een tijdelijk ander exemplaar?
- Geheugen bankjes uit de computer verwijderd en om-en-om getest?
- Uberhaupt memtest gedraaid? Hardeschijf getest?
- Hardeschijf aan een test onderworpen in een ander systeem?
- Installeren op een andere hardeschijf?

Maw: nog genoeg huiswerk ;)

Verwijderd

Voltage van geheugen naar de juiste waarde gezet?

Soms geeft het moederbord maar 1.8v af ipv 2.1v :)

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Inderdaad eerst eens memtest draaien. Heb dit zelf ook wel eens gehad en bleek het geheugen te zijn. Aangezien je 2 x 2Gb erin hebt zitten zou je het ook eerst even met 1 strip geheugen kunnen proberen en kijken of de problemen blijven, anders andere strip geheugen proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, dan kom je er vanzelf achter welk onderdeel dat het probleem veroorzaakt. Het kan aan vanalles liggen, dus is troubleshooten wel aan te raden.

• martinzweep
@SoaDmaggot: Dat is idd veel huiswerk. Ik zal kijken of ik wat tests kan doen.

@lism: Weet je zeker dat mijn OCZ geheugen op die voltage kan draaien ?

@huneker: Eigenlijk is het 2 x 1 GB in dual channel de 2x stond erachter voor het aantal bankjes ( my bad ) En hoe doe je zon memtest eigenlijk ?

@Terw_Dan: ik zal het doorlezen, mischien vind ik wel wat ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie de post van Terw_Dan voor een linkje naar tips en trucs om jouw probleem op te lossen :)

Probleemtopics horen niet thuis in CSL, daarom verplaats ik het naar PMG

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Jou hardeschijven zit daar toevallig een floppy of iets bij met raid drivers ? Sommige hardeschijven werken niet zonder die drivers. Dus als ik jou was zou ik even proberen om in de bios settings raid uit te schakelen. ;) wil wel eens helpen

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:25

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:22:
Jou hardeschijven zit daar toevallig een floppy of iets bij met raid drivers ? Sommige hardeschijven werken niet zonder die drivers. Dus als ik jou was zou ik even proberen om in de bios settings raid uit te schakelen. ;) wil wel eens helpen
Zolang je geen RAID draait (en meestal ook wanneer je wél RAID draait) heb je echt geen drivers nodig, hoor. S-ATA drivers moet je vaak wel paraat hebben als je XP of lager gaat installeren, maar Vista herkent dat allemaal prima.

Aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen-troubleshooter alles testen is het devies!

Rail Away!

Verwijderd

Mad Marty schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:28:
[...]

Zolang je geen RAID draait (en meestal ook wanneer je wél RAID draait) heb je echt geen drivers nodig, hoor. S-ATA drivers moet je vaak wel paraat hebben als je XP of lager gaat installeren, maar Vista herkent dat allemaal prima.

Aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen-troubleshooter alles testen is het devies!
Ik bedoelde eigenlijk ook sata drivers. en raid disablen :X

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:22:
Als Windows uiteindelijk wel geinstalleerd is dan heeft dit probleem niets te maken met een diskette met SATA drivers. De setup van XP zal de harde schijf gewoon niet herkennen of, zoals bij mij, lijkt wel te gaan installeren maar na de eerste reboot krijg ik steevast de melding dat er geen OS gevonden kan worden en gaat de installatie gewoon niet door.

En zoals gezegd behoeft Vista (een van de OS'en die de TS geprobeerd heeft) helemaal geen drivers meer voor installatie.

• martinzweep
Hey,

Mijn pc doet het nu "redelijk". Ik had wat instellingen veranderd in de bios van de sata.

Daarna instaleerde hij Vista in een record tempo ;)

De blue screens zijn nu ook weg.. soms nog een dubbele reboot ( vlak na het laadbalkje van vista reboot, zonder eror of wat )

verder lijkt het goed te werken.. alleen jammer van die lastige boot.

weet iemand wat dat kan zijn ?

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 19:35

BTS

Op de site van OCZ staat dat je tussen de 1,9 en 2,1v op je geheugen mag zitten, nou weet ik dat je moederbord standaard op 1,8v zit dus als je dit handmatig omhoog gooit (+1,+2 of +3 = in volgorde: 1,9v, 2,0v, 2,1v) zit dat iig wel goed, gebeurt het dan nog, sluit je dat iig uit.

Bij specs staat dit

www.highflow.nl

• martinzweep
Ik heb de voltage al op 2,1 gezet.. werkt goed ;) nog af en toe een dubbele boot.

maja zover doet hij het al.. ben al heel blij nu :D _/-\o_

Verwijderd

Ik had het ook de 1e keer. Maar met een lege HD er in deed hij het perfect!

• Manyuken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 19:09
Nu het geheugen in ieder geval goed werkt enz zal ik wel aanraden om even een hele schone installatie te doen.
Pagina: 1