Wachtwoord invoeren server

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een server met windows 2003 sbs exchange erop.

2 clients, 2 printers. De computers zitten niet in een domein, draaien gewoon lokaal.

Bij de ene computer kan ik alles, overal inkomen en op alle printers printen. Zonder ooit een wachtwoord in te voeren.
Maar de andere pc moet elke keer een wachtwoord hebben. Soms direct al bij het opstarten en soms ook gewoon tussendoor.

Dit resulteert erin dat ik vaak niet kan printen, ik krijg de volgende meldingen.
“U hebt geen toegang tot de printer. Alleen het
tabblad Beveiliging wordt weergegeven.”

of “Kan voorkeursinstelling voor afdrukken niet weergeven. De Print
Spooler-functie is niet actief.”

Dit komt denk ik doordat ik een wachtwoord moet invoeren maar dat schermpje krijg ik dus niet. Als ik vervolgens even een share open, wachtwoord invoer, dan kan k wel printen.

Hoe kanhet in godsnaam dat de ene pc het wachtwoord nooit vraag en de andere continu

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 22:27
Het is bij Windows Server 2003 SBS juist de bedoeling dat je in een domein gaat draaien. Het domein heeft het grote voordeel dat je niet steeds je wachtwoord in hoeft te vullen, alleen bij het inloggen wordt hierom gevraagd. Natuurlijk zijn er nog veel meer voordelen, maar daar gaat het nu even niet om.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 10:58
Een gebruiker aanmaken op de 2003 machine met de juiste rechten. Deze gebruiker heeft het zelfde naam en wachtwoord als de client,,

Of je voegd op elke share de user toe dus clientnaam\username

Voila geen problemen meer met inlog gegevns

off topic
Is een SBS niet beetje overkill?? Als je simple bak had gekocht met XP kan je deze ook gebruiken als file server en printserver.. open xschange er op zetten en je hebt zelfde wat je nu ook heb.

[ Voor 44% gewijzigd door To_Tall op 15-02-2008 17:26 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

To_Tall schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:24:
...
off topic
Is een SBS niet beetje overkill?? Als je simple bak had gekocht met XP kan je deze ook gebruiken als file server en printserver.. open xschange er op zetten en je hebt zelfde wat je nu ook heb.
offtopic:
Wie zegt dat hij SBS heeft gekocht :+ (een beetje tweakert :P)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De pc die dat elke keer vraagt toevallig XPhome welke netwerkwachtwoorden net zo snel weer vergeet als je ze hebt ingetikt? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right, en dit is Professional Netwworking & Server omdat :?

Ga je eerst maar eens inlezen in de materie..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.