[XP] Direct X10 vraagjes - Direct X9 en X10 in 1 setup

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Ik heb besloten dat mijn 2e PC ook maar eens een 2e videokaart nodig heeft.

Nu zit er alleen een Sapphire 256MB X1600PRO HDMI in die alles voor zijn rekening neemt, Nu wil ik deze verplaatsen naar het 2e PCI-e slot op mijn Asus P5W DH Deluxe en als 1e kaart zit ik te twijfelen tussen een Sapphire 512MB X1950PRO (Direct X9) of gelijk maar een kaart die wat langer mee kan namelijk de Sapphire 512MB HD 3850 (Direct X10)

Mijn systeem: Windows XP Pro NL, Asus P5W DH Deluxe, Intel Q6600, 2GB Corsair PC6400 RAM, Sapphire X1600PRO HDMI, Coolermaster Real Power 550W.

Nou heb ik mezelf even proberen in te lezen in Direct X10 maar alle verhalen zijn zo tegenstrijdig of oud of wijken af van mijn vraag dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Waar ik een antwoord op probeer te zoeken is:

Kan deze Direct X10 kaart met Windows XP goed overweg (drivers enzo en wordt de kaart zo vol benut etc etc...)...?, Ik las namelijk dat Windows XP niet met Direct X10 werkt/overweg kan.

Krijg ik problemen als ik deze 2 kaarten in 1 systeem zet...? (X1600PRO HDMI en HD 3850) dus Direct X9 en X10 in 1 setup.

Zover ik weet heeft mijn P5W DH Deluxe moederbord geen PCI-E 16X 2.0 en dat is die HD 3850 wel, Gaat dit wel werken...?

Alvast bedankt... _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13
Je kaart gaat prima werken alleen je kan onder XP de DX10 functies niet benutten maar daar hoef jij je verder geen zorgen over te maken XP doet alles lekker DX9.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Ik denk dat je beter 1 nieuwe kaart erin kan zetten en dus die x1600 eruithalen, of ga je meer dan 2 monitoren gebruiken. Als dat zo is kan het handig zijn en wat je zegt over directx 9 en 10, 10 kan dus alleen onder Windows vista, onder xp heb je er vrijwel niks aan, maar dan gaat je kaart gewoon op directx 9 werken als je xp blijft draaien. En over dat PCI-EXPRESS versie staat een topic over op dit forum moet je even zoeken of dat gaat maar ik denk het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Irwon op 14-02-2008 22:55 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
crack_en_hack schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:57:
Kan deze Direct X10 kaart met Windows XP goed overweg (drivers enzo en wordt de kaart zo vol benut etc etc...)...?, Ik las namelijk dat Windows XP niet met Direct X10 werkt/overweg kan.
Zoek eens reviews. Gebruik ze daar Windows XP in hun benchmarks met de HD3850? Trek daaruit je eigen conclusie of het werkt of niet...
Krijg ik problemen als ik deze 2 kaarten in 1 systeem zet...? (X1600PRO HDMI en HD 3850) dus Direct X9 en X10 in 1 setup.
Ligt er aan op wat voor problemen je doelt, maar kort samengevat: nee.
Zover ik weet heeft mijn P5W DH Deluxe moederbord geen PCI-E 16X 2.0 en dat is die HD 3850 wel, Gaat dit wel werken...?
Wederom, gebruik de search eens. Check hoeveel mensen een 8800GT of HD3xx0 series videokaart hebben, en check hoeveel moederborden er zijn die PCI-E2.0 ondersteunen. Je conclusie?

• crack_en_hack
superman12 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:54:
Ik denk dat je beter 1 nieuwe kaart erin kan zetten en dus die x1600 eruithalen, of ga je meer dan 2 monitoren gebruiken. Als dat zo is kan het handig zijn en wat je zegt over directx 9 en 10, 10 kan dus alleen onder Windows vista, onder xp heb je er vrijwel niks aan, maar dan gaat je kaart gewoon op directx 9 werken als je xp blijft draaien.
Ja ik heb 2 monitoren (1 VGA en 1 DVI), De reden waarom ik die X1600 PRO HDMI wil houden is omdat die nog een VGA en een echte HDMI uitgang heeft, veel (High-End) kaarten hebben nu alleen DVI met verloopjes en bovendien heb ik de ruimte ervoor op mn moederbord en in mn systeem.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
crack_en_hack schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:58:
[...]

Ja ik heb 2 monitoren (1 VGA en 1 DVI), De reden waarom ik die X1600 PRO HDMI wil houden is omdat die nog een VGA en een echte HDMI uitgang heeft, veel (High-End) kaarten hebben nu alleen DVI met verloopjes en bovendien heb ik de ruimte ervoor op mn moederbord en in mn systeem.
Dus je wilt naast die 2 monitoren nog een tv ofzo aansluiten via de HDMI van die x1600 PRO als ik het goed begrijp. Want die 3850 heeft zoals je al zegt DVI-VGA en DVI-HDMI verloopjes. Anders zou je gewoon die verloop kunnen gebruiken voor HDMI maar dan moet je heletijd de monitor af en aan koppelen. Maar ik heb al wel eens gelezen dat er verschillende kaart onder elkaar gebruikt werden dus ik weet bijna wel zeker dat het mogelijk is. En over directx hoef je je geen zorgen te maken denk ik.
Alleen dat DirectX 10 dus niet gaat werken onder XP

• crack_en_hack
Ja idd ;) 2 monitoren en de HDMI gaat in mn TV of ander toekomstig HDMI apparaat.

Ik heb iig de antoorden op mn vragen gekregen en weet nou hoe het zit :-p

Bedankt iedereen d:)b

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik heb een ASUS P5W DH Deluxe met een GeForce 8800GTS (G92) (PCI 2.0 kaart) en dit werkt prima! :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Ik heb hier Vista mey DX10, maar ik wil toch weer gauw naar XP!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat is niet belangrijk en/of relevant voor het topic en/of de vraagstelling van de TS.

Jouw persoonlijke ervaringen met Windows Vista kun je kwijt in het daarbij behorende ervaringen topic.
Pagina: 1