Toon posts:

TV - Samsung SyncMaster 2032 MW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik wil tv & pc op mijn monitor hebben.
We hebben hier Digitenne (Twintuner) van KPN, waarin een RF out zit, deze verbind ik met een COAX kabel mijn mijn monitor.
Dan zet ik de twintuner aan en kijk op kanaal 0 , geen beeld, op een mode "EXT" , ook geen beeld.
Als ik van de RF out naar mijn tv een kabel verbind (COAX), dan heb ik ook geen beeld.
Ik keek even in het menu van de twintuner daar kon ik kiezen uit : Pal I , Pal B/G, Pal D/K en Uit.
Alle 4 geprobeert, maar ook geen beeld.
Weet iemand waarom het niet werkt?

Bvd

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet wel het uitangskanaal van die tuner opzoeken op je 2032...

Dus even kanalen zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu een coax kabel van ong 10 meter, omdat mn monitor ver van de twintuner ligt.
Nu krijg ik op mn monitor niet erg goede kwaliteit vind ik , meer kwaliteit heb ik denk ik als ik op de tv kijk(met scartkabel aangesloten).
Komt dit door de lengte van de coax kabel?
Of wat kan ik er anders nog aaan doen?

Bvd

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 19:55
Des te langer je kabel, des te meer kans je hebt op storing van buitenaf, en dus slechtere kwaliteit van het beeld. Je kunt dit opvangen door of een betere kabel te gebruiken, of een versterker er tussen te zetten. Daarnaast is het beeld altijd beter vanuit SCART dan via de coaxkabel. Dit valt dus niet te vergelijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Upper op 15-02-2008 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij hoeveel meter kabel is de kwaliteit nog "goed"?(coax)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Coax is natuurlijk altijd bagger omdat je nu weer twee extra conversies toevoegt...
Dat probleem los je niet op met scart, aangezien dat nogsteeds analoog is...
Daarnaast; Digitenne is om te beginnen al niet je-van-het. Zeker niet op een pc-monitor met zo'n hoge resolutie...

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, ik heb nog meer aansluitingen op achterkant van mn monitor, welke soort kabel kan ik het beste gebruiken(ook voor lange afstand)?
Of hoe kan ik toch zonder nieuwe kabel te halen betere kwaliteit krijgen.

@Mikeyman, wat bedoel je precies met : Daarnaast; Digitenne is om te beginnen al niet je-van-het. Zeker niet op een pc-monitor met zo'n hoge resolutie...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Precies wat het zegt... Digitenne heeft gewoon een -over het algemeen- belabberde kwaliteit. En dat komt er vooral uit op flatpanels...

Welke aansluitingen zitten er op je twintuner?

Verwijderd

Topicstarter
coax en scart xD

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah... Dat lijkt me duidelijk dan he... Scart it is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ook met 10 meter kabel scart beter dan coax?
Bestaat er niet iets waarmee ik die scart omzet naar een andere en dan betere kwaliteit krijg ofzo? :p

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Nee, aangezien er al scart poort op zit, dus kwaliteit kan nooit beter dan scart, versterker er tussen hooguit, maar je kan beter investeren in goede kwaliteits kabel denk ik.

Ook al zet je er een Scart > VGa cvonverter op, de kwaliteit blijft beperkt door de scart aansluiting

[ Voor 23% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 15-02-2008 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt
Pagina: 1