X-Fi Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Geachte lezer,

Ik heb al een hele tijd de X-FI kaart zonder problemen in mijn computer. Alleen sinds vandaag krijg ik de melding bij het opstarten;

De Opstartconsole kan geen ondersteunende apparaten vinden, de toepassing wordt afgesloten.

Ik heb wel gewoon geluid, maar ik kan helemaal niks instellen of wat dan ook....

Ik heb alles opnieuw geinstalleerd, maar dit wil niet werken...nog steeds dezelfde melding..

Kan iemand mij helpen ??

Heel erg bedankt!

Mitch.

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Je zou eens kunnen proberen de kaart in een ander pci slot te doen, deze Xfi kaarten hebben soms last van gedeelde IRQ's.
Dus even alles uninstallen. Dan kaart in ander slot en weer reintallen.
Ik weet niet of dit de oplossing is maar het is het proberen waard.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• Mitch1987w
^^ bedankt voor de snelle reactie...

ik heb het geprobeerd, alleen weinig effect gehad.

Je hebt met de X-FI rechtsonderin de menubalk een wit/blauw volume pictogram...als ik hierop klik krijg ik de melding;

er zijn geen ondersteunende apparaten gevonden.

Als ik met de rechtermuisknop op het pictogram klik en dan op Audioapparaat selecteren klik dan kan ik alleen Windows Standaard Audio kiezen en geen X-Fi kaart.....

Alle updates zijn geinstalleerd.....iemand nog wat tips..??

Bedankt!

Mitch

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Wat heb je verder voor dingen in je PCI slots zitten?
Heb je al je bios settings even naar default gezet?
Ik heb het thuis ook eens gehad in combinatie met een tv kaart.
Had je wel 1st alle software geuninstalled?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

• Mitch1987w
Wat heb je verder voor dingen in je PCI slots zitten?

Niks, ik heb PCI-E een 8800 GTX, voor de rest zijn de sloten leeg.

Heb je al je bios settings even naar default gezet?

Heb ik inderdaad al gedaan, heeft geen effect gehad.

Had je wel 1st alle software geuninstalled?

Ik heb gewoon uit de software lijst de Soundblaster X-Fi verwijderd. De map uit mn C: directory gegooid (overige bestanden), toen met TuneUp Utilities het register opgeschoond. Toen mn pc uitgeschakeld. De X-Fi kaart in een anders pci slot geplugt, opgestart en geinstalleerd....dit had geen positief effect

Ik denk bijna zeker dat er gewoon een driverconflict is, want hij heeft het altijd gedaan. Alleen mijn instellingen klopte niet meer (boxen afstand/aantal DB's enz enz...), dus heb ik de cd gebruikt om alles naar de standaard waarde te installeren. Hierna heb ik dit probleem gekregen..dus misschien dubbele DLL'S...of iets wat problemen geeft.....

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar Creative en wacht dat even af...

Alle hulp van jullie is gewaardeerd en nog steeds welkom!!

Bedankt,

Mitch

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

En als je de kaart ook verwijderD in Hardware Manager?

als je dat doet en daarna detect new hardware, kan je de drivers wellicht beter installen. Geeft dat problemen, kan je ook proberen de drivers vervolgens handmatig te updaten via (wederom) de Hardware Manager. :)

Verder, een beetje vaag probleem dit. Wellicht dat Creative nog iets weet :)

offtopic:
Ow en FYI, wij tweakers doen elkaar al standaard de groeten. Dus dat hoef je dan niet een 2de keer te doen bij je posts :) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 15-02-2008 10:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Mitch1987w
^^

Als ik de software verwijder...dan wordt hij ook meteen niet meer in de Hardware Lijst gedetecteerd....dus ik zou het andersom kunnen proberen...

-Uit de hardware lijst verwijderen.
-Computer uitschakelen
-PCI kaart uit het slot halen
-Opstarten en software verwijderen
-Afsluiten en kaart opnieuw plaatsen.
-Installeren....

Zou dit verandering brengen ??

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Succes er mee, maar zolang ik een 8800GTS had kreeg ik mijn X-Fi niet aan de praat. De reden is inderdaad een of ander IRQ conflict. Met de 8800GT te installeren was het gek genoeg opgelost.
Notna schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:18:
En als je de kaart ook verwijderD in Hardware Manager?
Verwijderd bij hem was goed hoor (voltooid deelwoord). Bij jou is het echter fout (stam + t) en moet het verwijdert zijn :9

[ Voor 45% gewijzigd door YellowOnline op 15-02-2008 15:18 ]

• Mitch1987w
Ow hij heeft ALTIJD gewerkt hoor..dus dat is het niet..ik heb die combinatie videokaart en geluidskaart al enkele maanden...

alleen na de herinstallatie doet hij vaag :S:S...

• Mitch1987w
Ik heb het opgelost, had schijnbaar niet alles geuninstalled....dus alles werkt weer prima!!

Maar heb alsnog nu 1 probleem :) haha

Ik heb via de Drive Bay mijn Playstation 3 aangesloten via de OPTICAL aansluiting.
Ik heb nu met films en spellen een korte lag, is er een manier de latency in te stellen offff iets waarmee je dit verhelpt ??

Bedankt!

Mitch.!
Pagina: 1