Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] Muis reageert niet meer na updates

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb zojuist de nieuwe updates van deze week geïnstalleerd voor Vista x64, maar het rare is... na de updates reageert de muis niet meer. Het is een Logitech G7.

Het allervreemdste is dat alles wèl werkt op het moment dat ik de ontvanger in een andere USB-poort stop. De ontvanger is dus niet stuk.

De ontvanger aansluiten op de USB-poort waar hij eerst op zat, levert in apparaatbeheer wel het resultaat op dat 'ie wordt herkend en geïnstalleerd zoals het hoort. Maar reageren op de muis... ho maar. Deze USB-poort zelf is niet defect, zojuist even een USB-stick erop aangesloten en dat werkt perfect.

Iemand enig idee?

-- Edit: USB drivertjes uninstallen gaat nogal moeilijk als muis en mobo beide USB zijn. Op een gegeven moment verlies je dus je muis en tobo en kun je niets meer. Ik ga nu even de Logitech Setpoint drivers opnieuw installeren en als dat niet werkt ga ik de Windows updates eraf gooien en stuk voor stuk opnieuw installeren om te kijken welke update de ellende veroorzaakt. Het is immers wel èrg toevallig dat dit probleem optreedt na de installatie van nieuwe updates.

-- Edit #2: Setpoint opnieuw geïnstalleerd en opeens werkt het weer. Iets te snel een topic geopend, ik geef het toe, maar aan Setpoint had ik zelf even niet gedacht. Toch maf... wellicht iets in de nieuwe Vista x64 updates waardoor Setpoint een beetje van slag raakt.

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 14-02-2008 20:15 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat heb je zelf al geprobeerd ? zoals usb drivers verwijderen en opnieuw installeren.. beetje magere SP.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
opnieuw connecten met de logitech software?
driver eerst verwijderen in apparaat beheer??
drivers van USB bus verwijderen in apparaat beheer?
logitech software opnieuw installeren?
andere usb poort permanent blijven gebruiken?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kickje ^^

Het was weer zover. Ik ben druk aan het internetten (en dus ook aan het muizen), *poef*, muis kapt ermee. Ik sluit de ontvanger aan op een andere USB-poort, het werkt meteen weer. Doe ik de ontvanger weer op de originele USB-poort (via Logitech's oplader dus), krijg ik na even wachten een melding dat het USB-apparaat niet wordt herkend.

Vage shit dit.

-- Edit: uiteindelijk even gereboot en opnieuw geprobeerd, het werkt weer. Ik ga Logitech maar 's mailen hierover, ik wil weten wat de oorzaak van dit vage probleem is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 24-02-2008 19:01 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kick ^^

Ik heb nu sinds kort een volledige frisse Vista x64 install met de Setpoint 4.40.88 drivers. Ik was zojuist lekker aan het surfen, de muis hapert een paar keer en *poef*, reageert niet meer. Sluit ik de ontvanger aan op een andere USB-poort, dan werkt alles weer normaal.

WTF Is er toch mis? Ben ik de enige die dit meemaakt?

Ik heb de vorige keer helaas geen contact meer opgenomen met Logitech, maar dat ga ik nu toch echt doen. Ik weet dat een uninstall gevolgd door een fresh install van de Setpoint drivers werkt, maar ja dat is niet echt meer dan symptoombestrijding...

Verwijderd

verkeerd geplaatst

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 15:27 ]

Pagina: 1