Toon posts:

[XP] Verwijder folder preview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik kan het echt niet vinden: Hoe kan ik er voor zorgen dat een folder-icoon niet meer veranderd wordt door een preview van de bestanden die er in staan ?

Het enige wat ik kon vinden was:
http://ossmall.info/2007/...ew-and-filters-in-folder/

Maar bij mij staat "Show Preview and Filters in Folder" er niet bij. Ik vrees ook dat dit eerder dient voor bestanden die in de folder staan (ipv folders die in de folder staan).

Ik heb ook TweakUI (een van de powertoys) doorzocht, maar kon helaas niets vinden...

Alle tips zijn welkom!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Image Previews Not Displayed in Windows Explorer ;)

[ Voor 83% gewijzigd door crack_en_hack op 15-02-2008 01:37 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet echt wat ik bedoel...

Als ik in explorer mijn C schijf bekijk staan daar een hoop folders. In een van die folders staan bv een paar afbeeldingen. Nu is het icoon van die map een grote map met daarop de eerste 4 afbeeldingen die in die map staan. Dat wil ik dus niet. Ik wil dat het een gewone map is, net alsof de map leeg is.

Nog een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://dauntless.be/flashfocus/folder.JPG

Verwijderd

Het staat er eigenlijk al...je gebruikt de Thumbnails view...
Verander je view naar Tiles of Icons...klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil wel bv .jpg's als preview kunnen zien. Enkel de folders niet :).

Verwijderd

Zet de folder view op Icons en ga dan in de folder staan en zet de view op Thumbnails...
Alleen als je folders en pictures heb in dezelfde folder werkt dit natuurlijk niet, je kan niet twee verschillende views op hetzelfde nivo door elkaar gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:17:
Zet de folder view op Icons en ga dan in de folder staan en zet de view op Thumbnails...
Alleen als je folders en pictures heb in dezelfde folder werkt dit natuurlijk niet, je kan niet twee verschillende views op hetzelfde nivo door elkaar gooien.
Ik zoek dan ook een iets ingewikkeldere oplossing.

Ik heb bv ook nog een andere oplossing gevonden die er voor zorgt dat er geen thumbs.db aangemaakt worden. Misschien lost dat mijn probleem wel op... Ik ga het straks proberen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:46:
[...]

Ik heb bv ook nog een andere oplossing gevonden die er voor zorgt dat er geen thumbs.db aangemaakt worden. Misschien lost dat mijn probleem wel op... Ik ga het straks proberen :)
haha dat hoor je niet vaak dat de oplossing te makkelijk is :P

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen:

Is het probleem opgelost?
Waarom moet het een ingewikkeldere oplossing zijn?

Dit vanwege dit andwoord '' Ik zoek dan ook een iets ingewikkeldere oplossing. ''

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:46:
[...]

Extra -> Mapopties -> Weergave...

Hier kan je ook het één en ander instellen qua mapweergave.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• crack_en_hack
Is het probleem opgelost?

Bij mij komt het namelijk weer terug :(

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat je ook kan doen is gewoon in elke map een foto doen van wat jij als inhoud er in hebt staan, zoals ik bij m'n video's
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/folders.jpg

Als je dit niet wilt stel je gewoon je mapweergave in als detail of pictogrammen

Als je helemaal geen previews meer wilt maar toch tegels als voorbeeld weergave gebruiken, dan zal je met je register aan de slag moeten....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1