System panel connector aansluiten op mobo AsRock K7VM2

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 252401

Topicstarter
Vandaag voor het eerst in mijn leven een hele pc in elkaar gaan zetten - jaja - mobo zit in de kast, onderdelen gaan wel lukken denk ik want dat heb ik zo vaak gedaan, alleen.... zit ik al uren te stotteren op het aansluiten van het system panel. Handleiding van mobo ligt naast me maar ik kom niet uit alle afkortingen en als je dan ook niet alles begrijpt wordt het vrij lastig...

Dit is het schema dat in de handleiding staat:

Afbeeldingslocatie: http://i84.photobucket.com/albums/k37/Saartje1975_photo/asrockconnectoren.jpg

dan heb ik vervolgens
- een snoertje Power Led met drie pinnetjes waarvan de middelste loos
- een snoertje Power Switch met twee pinnetjes
- een snoertje Reset Switch met twee pinnetjes en
- een snoertje HDD Led met eveneens twee pinnetjes.

Als je dit schema maakt:
1 2 3 4
5 6 7 8 9
dacht ik goed begonnen te zijn door alvast Power Led op 1 t/m 3 aan te sluiten, met driehoekje op 1 want das de plus. Toen dacht ik, dan pleur ik HDD Led op 5 en 6, driehoekje op 5. Maar met de rest weet ik me vervolgens geen raad.

Iemand een idee?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De powerled hoort op 1 en 2, dat staat alleen een beetje ongelukkig onder elkaar. Powerbutton moet dan op 3, 4 en reset op 7, 8. waarbij GND hetzelfde is als de -
Maar voor powerswitch en reset boeit de richting volgens mij niet zo, aangezien die niks anders doen dan de twee punten doorverbinden als je de knop indrukt. Ledjes zijn diodes en dan maakt + en - dus wel uit.

Als je aan je powerled een driepolige stekker hebt, dan moet je 1 van de twee draadjes gewoon even in het middelste gaatje daarvan steken en het derde stukje gewoon uit laten steken buiten de connector op je moederbord.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 14-02-2008 19:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Topicstarter
Ok, bedankt voor je snelle antwoord.
Maarre... hoe krijg ik een 3-pins powerled op twee pinnetjes?.....

Edit... gezien, we gaan het proberen!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 252401 op 14-02-2008 19:30 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zie de edit :P

Even het juiste draadje een hokje opschuiven in de stekker en de stekker gewoon links van 1 uit laten steken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Topicstarter
Dat even opschuiven, hoe moet ik dat voor me zien? Want eerlijk gezegd krijg ik dat kreng met geen mogelijkheid eruit...

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In die stekker zit aan een kant een gleufje, waardoor je het uiteinde van het draadje kan zien? Dat uiteinde heeft een soort van weerhaakje, dat je ff weg moet duwen, voordat hij uit het stekkertje getrokken kan worden, of dat gleufje heeft een soort lipje wat je op kunt tillen, waardoor het draadje teruggetrokken kan worden.

En ja, dat is inderdaad irritant friemelwerk, heb het hier laatst ook nog gehad.

Topicstarter
Oh gelukkig, dacht al dat het aan mij lag.
Het is gelukt, ik hoop maar dat ie het overleefd heeft, want ik dacht eerst dat het een kwestie was van zo hard mogelijk eraan trekken. Maar het zal wel wat kunnen hebben.

Bedankt en we gaan weer verder bouwen.
Pagina: 1