Triple Monitor Vista x64

Pagina: 1
Acties:

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje mijn setup van mijn monitoren goed te krijgen, de gewenste setup is als volgt:

Monitor 1 (19" IIYAMA) - nvidia gf 7600GT PCI-e
Monitor 2 (19" IIYAMA) - Ati Radeon 7000 PCI
Monitor 3 (TV, HDMI) - nvidia gf 7600GT

Voorheen draaide ik xp64 met ipv de radeon kaart een s3trio 2mb kaart, alleen trekt zo'n kaartje het niet op 1280*1024. Vandaar dat er nu een ati inzit die iets meer power zou moeten hebben. Het probleem is echter dat ik maar 1 videokaart tegelijk aankrijg. Als ik in de bios de init display op PCI zet doet alleen de ATI kaart het, als ik hem op pci-e zet doet alleen de NVIDIA het.
Vista geeft dan aan dat het apparaat (de videokaart die het dus niet doet) niet start.
Beide videokaarten zijn goed, de pci kaart is zelfs nieuw :(

Iemand een idee of en hoe ik dit ooit aan de praat ga krijgen?

Ik heb al op driverguide e.d. gezocht naar geschikte drivers voor de radeon, maar alle drivers die ik vind zijn niet geschikt voor 64-bit :(

Verdere specs:
Mobo: Asus M2n4-sli
GPU: GF7600GT 512mb ddr3, pci-e
GPU2: ATI Radeon 7000 64mb ddr, pci

Raar... Is zo gek nog niet

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Waarom gebruik je niet alleen de 7600 met een DVI>D-SUB converter :? Werkt geheid een stuk makkelijker :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
HaveBlue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:23:
Waarom gebruik je niet alleen de 7600 met een DVI>D-SUB converter :? Werkt geheid een stuk makkelijker :)
Omdat ook een 7600 met een DVI->D-SUB converter maar twee schermen tegelijk aan kan sturen en de TS heeft er drie.

Wat betreft het driver probleem. Voor zover ik weet kan de 'basic' driver alleen werken voor primaire kaarten. Kortom, om die 7000 als secundaire kaart te gebruiken heb je echt een x64 driver nodig. Nu is het probleem dat die 7000 wel al heel erg oud is. In ieder geval vele jaren voor Vista en ik meen ook nog voor XP. Kortom, kans dat je daar een driver voor vind is niet zo groot imho.

[ Voor 36% gewijzigd door kalizec op 14-02-2008 19:27 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

HaveBlue schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:23:
Dan kan je nog steeds maar max. 2 schermen aansturen. Een 2e vid. kaart is dus vereist in dit geval.

• Tsjilp
  • Niet online
kalizec schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:25:
[...]

Omdat ook een 7600 met een DVI->D-SUB converter maar twee schermen tegelijk aan kan sturen en de TS heeft er drie.

Wat betreft het driver probleem. Voor zover ik weet kan de 'basic' driver alleen werken voor primaire kaarten. Kortom, om die 7000 als secundaire kaart te gebruiken heb je echt een x64 driver nodig. Nu is het probleem dat die 7000 wel al heel erg oud is. In ieder geval vele jaren voor Vista en ik meen ook nog voor XP. Kortom, kans dat je daar een driver voor vind is niet zo groot imho.
Klopt, probleem alleen is dat er niet zoveel pci kaarten meer verkocht worden, ook niet 2e hands. Deze ATI heb ik gekozen omdat hij bij pricewatch als goedkoopste naar voren kwam.

De andere redelijk betaalbare kaart is een 9250, maar daar kan je op de ati site ook geen x64 driver voor downloaden :(

Wel suf dat een videokaart van 20 jaar oud (S3) wel werkt en een kaart van 10 jaar oud niet 8)7

Het vreemde is dus dat als ik in de bios PCI als primary instel de kaart het wel goed doet, maar dan krijg ik de nVidia niet meer aan de praat ;(
Tis gewoon onwil van windows!!!!! :(

[ Voor 18% gewijzigd door Tsjilp op 15-02-2008 00:23 ]

• Tsjilp
  • Niet online
Ok, onder xp x64 werkt het nu, maar omdat hij de standaard drivers blijft gebruiken zit ik met een refresh rate van 60hz... Iemand een idee hoe ik dat kan opkrikken?

• Tsjilp
  • Niet online
EINDELIJK!!

Het werkt, na 80 keer drivers te hebben geinstalleerd heb ik het eindelijk aan de praat:

1. In je bios stel je PCI-E als primary, anders wil de driver van nVidia niet laden
2. Download de driver voor de ati kaart hiero http://game.amd.com/us-en....aspx?p=xp64/radeonx-xp64
3. Installeer de driver, waarschijnlijk begint ie te mekkeren dat je geen goede videokaart hebt, klopt, je moet dit handmatig doen dus...
4. Eventueel rebooten en daarna de ATI driver uninstallen
5. Reboot (volgens mij)
6. Ga naar apparaatbeheer, kies de ATI kaart en klik op update driver,
7. Kies installeer van specifieke locatie,
8. Kies ik bepaal zelf welke driver ik installeer
9. In de map C:\ATI\SUPPORT\8-1_xp64_dd_ccc_enu_57720\Driver\Driver staat je driver
10. De 7000 staat er niet tussen, kies als videokaart ATI RADEON XPRESS 200 Series Secondary
11. Install en reboot, ff resoluties e.d. instellen et voila!

Pagina: 1