het grootste probleem dat ik heb met compileren, is dat ik een mac gebruiker ben en inderdaad ook gewend ben aan scripting. ik moet nu (snel even) een kleine webapplicatie maken in een microsoft omgeving, en heb dus niet echt veel zin om een compleet framework onder de knie te krijgen. daarom dacht ik, ik doe het in asp.
maar asp is toch wel een beetje gelimiteerd en er is niet echt veel info te vinden over OO programmeren in ASP, maar wel in ASP.net, wat helemaal geënt is op OO. maarja, als ik in ASP.net wil gaan programmeren, moet ik dus ook een mac based alternatief hebben voor visual studio. dat is er wel volgens mij (mono). maar het betekent ook dat ik dus dat programma weer onder de knie moet gaan krijgen. terwijl het enige wat ik wil is een nieuwsberichten paginaatje maken, maar dan wel het liefst OO.
dat is een beetje het dilemma: tijd versus mogelijkheden. daarom dacht ik, wellicht kan ik ASP.net gebruiken zonder de scripting methode te verlaten. dat is natuurlijk verre van elegant, maar wellicht de beste oplossing voor nu.
of zeggen jullie, voor een kleine berichtenpagina met 3 objecten (nieuwsbericht, nieuwsberichtenlijst, nieuwsberichtprinter, oid) moet dat ook wel in asp kunnen?