Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi Allemaal,

Ik heb eeen archos 605 wifi (geheel geupdate) gekocht; primair om muziek te streamen vanaf een PC (draait vista business icm Twonky UPnP) naar andere locatie binnen wifi bereik. Hiermee nogal wat problemen (gehad):

archos hangt VAAK. Niet duidelijk waarom; het inloggen op het netwerk gaat prima. De archos ziet de Twonky server en kan browsen. Blijven spelen is het probleem. Iemand ideen over oorzaak en oplossingen?

archos heeft geen "allways on" stand. Het is voor ons vervelend om de hele tijd opnieuw op te starten. Weet iemand een manier om de archos (in de DVR cradle) wakker te houden?

Surfen leert dat Archos te hacken is naar een Linux versie. Heeft iemand ervaringen met de hack zelf en de PMP met Qtopia als OS?

groet, Gijs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Toevallig een brakke wifi-verbinding? Het probleem hoeft niet persé aan de kant van de speler te liggen.

Ervaringen met die hack heb ik hier nog niet echt gezien. Op het forum van Archosfans zijn ze er echter intensief mee bezig. Wellicht dat je daar het een en ander aan informatie op kunt duiken. Daar zitten ook de verantwoordelijken voor de hack, geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
De wifi verbinding is zonder meer goed te noemen. Vol bereik; afstand tussen station en archos +/- 8 meter zonder muren of onderbreking.

Heb jij ervaringen met Archos wifi spelers?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:45
Mijn Archos 605 hangt ook vaak met gebruik van Wifi. Misschien even een briefje naar Archos sturen en vragen of ze wat kunnen gaan bugfixen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb ervaring met de eerste versie van Qtopia, het stelt niks voor. Ze waren alleen bezig programma's die bij andere apparaten op Qtopia liepen ook op de archos te laten lopen. (het had nog te veel bugs)
Het probleem is het werkt niet meer met de nieuwe firmware die vorige week uit kwam...

Maar hoe loopt het dan vast? Dat hij op stand-by gaat tijdens het surfen? Daarvoor zijn namelijk wel wat instellingen onder instellingen->voeding

Maar er zullen inderdaad meer mensen met kennis rond lopen op http://forum.archosfans.com/

Edit: die firmware update blijkt overigens weinig anders te bevatten behalve het verwijderen van de hack..

[ Voor 9% gewijzigd door Pikoe op 14-02-2008 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@phantom_Dream:

Lijkt me een goed idee, alleen ze reageren slecht op email. Ik heb al eens geprobeerd om contact te zoeken maar dat duurde me te lang

@RoD:

Als ik 2 meter van de antenne van mijn Mimo XR router ga zitten, logt mijn telefoon direct in op het draadloze netwerk, terwijl de Archos daar >LANG< voor nodig heeft. Dat is hinderlijk, nog niet eens zo erg. Het probleem is dat de speler snel op standby gaat en weer wakker moet worden.

APikoe:
Vastlopen als in een nummer beginnen te spelen en na 1:20 minuten helemaal niets meer doen.

Als oplossing heb ik erover gedacht om de Wifi-functionaliteit op te geven en de speler bedraad aan mijn netwerk te hangen met een ethernet2USB connector en de DVR-cradle. Denken jullie dat dat gaat werken?

groet, Gijs

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:54:
@phantom_Dream:

Lijkt me een goed idee, alleen ze reageren slecht op email. Ik heb al eens geprobeerd om contact te zoeken maar dat duurde me te lang

@RoD:

Als ik 2 meter van de antenne van mijn Mimo XR router ga zitten, logt mijn telefoon direct in op het draadloze netwerk, terwijl de Archos daar >LANG< voor nodig heeft. Dat is hinderlijk, nog niet eens zo erg. Het probleem is dat de speler snel op standby gaat en weer wakker moet worden.

APikoe:
Vastlopen als in een nummer beginnen te spelen en na 1:20 minuten helemaal niets meer doen.

Als oplossing heb ik erover gedacht om de Wifi-functionaliteit op te geven en de speler bedraad aan mijn netwerk te hangen met een ethernet2USB connector en de DVR-cradle. Denken jullie dat dat gaat werken?

groet, Gijs
Betwijfel ten zeerste dat dat gaat werken. Drivers en zo.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1