Verwijderd

Topicstarter
Ola!

Ik moet op ongeveer 1000 lagen hetzelfde effect gaan toepassen. (helderheid/contrast)
Is er een trucje om dit sneller te doen dan per laag de procenten aan te passen?

zou ik wel gelukkig van worden..
:)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Actions palette, Nieuwe action maken, bij de opties een functietoets aan de action toekennen (bijv. cmd-F12), en met de opnameknop aan deze 2 commando's doen:

- Je helderheid/contrast uitvoeren op de geselecteerde layer;
- De layer erboven selecteren, echter niet in het layer palet, maar met toetscombi: alt-]

Dan het opnemen van de action stoppen. Je kunt met cmd-z de laatste bewerking ongedaan maken zodat deze niet dubbel wordt uitgevoerd. Nu de onderste layer aanklikken en tig keer op de functietoets drukken die je aan de action had toegekend.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon een adjustmentlayer met de juiste settings bovenaan zetten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als het ontwerp dat toelaat, is dat een stuk makkelijker ja :)

Over het scripten: dat Action gedoe doet me nog altijd een beetje semi-knullig aan, want je kunt geen loopjes programmeren, variabelen gebruiken en zo. Maar met de nieuwste versies van Photoshop kun je echt scripten, o.a. met Javascript, zie Adobe's Photoshop Scripting pagina.

Verwijderd

Topicstarter
super!!!!
dit werkt als een trein

hoe die adjustmentlayer werkt kom ik niet zo snel achter... heb de nederlandse versie....en een logische vertaling of iets dergelijks vind ik niet

maar dit gaat al 30 keer sneller!
thanks