ik heb een mailserver draaien op www.winius.net
ik had hiervoor mail enable als pakket deze draaide goed maar miste de webinterface (voor mobiel etc).
nu gebruik ik dus kerio mailserver.
op zich mooi pakket veel functies etc.
echter het is relatief traag??? niet zozeer op CPU en of Ram prestaties meer op snelheid tot verbinding maken.
refreshen van postvak in. zowel via webinterface https://winius.net als via outlook. *bij outlook blijft het verbinden met blabla heel erg lang in beeld.
ook lukt het verzenden wel via de webinterface SSL, maar niet via outlook *waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt*. ook zie ik dat smtp nu beveiligd is doormiddel van de pop3 login, heb liever een apart wachtwoord voor outlook hiervoor is makkelijker en sneller.
test account
user: test
pass: test
pop3: winius.net
smtp: winius.net
ftp probleem:
intern werkt alles prima, echter zodra ik van buitenaf wil bereiken krijg ik een melding in de trend van server geeft geen correct domein antwoord?? Uhhhh??? bij filezilla..
op IE krijg ik simpelweg kan geen verbinding maken.
iemand die me op weg kan helpen hiermee?
-------------------------
EDIT: SMTP is opgelost doormiddel van POP before you SEND
... is ook super snel met verzenden
Edit 2:
Weer wat uitzoek werk verder,,
alle accounts werken behalve me eigen
alwin
het lijkt wel een stukje script die het volgende doet
if user = "alwin";
delay_S(20);
heb nu zelfs al meerdere malen het account verwijderd en opnieuw aangemaakt.
alwin2 werkt ook prima..
maar gewoon alwin kan niet..
The machine is against me!!!
ik had hiervoor mail enable als pakket deze draaide goed maar miste de webinterface (voor mobiel etc).
nu gebruik ik dus kerio mailserver.
op zich mooi pakket veel functies etc.
echter het is relatief traag??? niet zozeer op CPU en of Ram prestaties meer op snelheid tot verbinding maken.
refreshen van postvak in. zowel via webinterface https://winius.net als via outlook. *bij outlook blijft het verbinden met blabla heel erg lang in beeld.
ook lukt het verzenden wel via de webinterface SSL, maar niet via outlook *waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt*. ook zie ik dat smtp nu beveiligd is doormiddel van de pop3 login, heb liever een apart wachtwoord voor outlook hiervoor is makkelijker en sneller.
test account
user: test
pass: test
pop3: winius.net
smtp: winius.net
ftp probleem:
intern werkt alles prima, echter zodra ik van buitenaf wil bereiken krijg ik een melding in de trend van server geeft geen correct domein antwoord?? Uhhhh??? bij filezilla..
op IE krijg ik simpelweg kan geen verbinding maken.
iemand die me op weg kan helpen hiermee?
-------------------------
EDIT: SMTP is opgelost doormiddel van POP before you SEND
Edit 2:
Weer wat uitzoek werk verder,,
alle accounts werken behalve me eigen
alwin
het lijkt wel een stukje script die het volgende doet
if user = "alwin";
delay_S(20);
heb nu zelfs al meerdere malen het account verwijderd en opnieuw aangemaakt.
alwin2 werkt ook prima..
maar gewoon alwin kan niet..
The machine is against me!!!
[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 15-02-2008 20:05 ]