Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Op een oude pc heb ik een probleem met XP:

- AMD Athlon 3000+
- 512 mb RAM
- Radeon 9200
- XP SP2

Hij start nog redelijk op totdat hij de bureaublad achtergrond heeft geladen. De taak balk / bureaubladpictogrammen zijn nog niet zichtbaar. Als je op CTRL + ALT + DEL drukt moet je 30 seconden wachten totdat taskmanager verschijnt. Dan zit de CPU meestal op 0 - 10% load. Explorer.exe is gewoon gestart. Als ik dan probeer een taak uit te voeren of te beëindigen loopt hij vast.

In veilige modus is er geen enkel probleem: alles werkt goed. Ik heb daar gescand (voor opstartprogramma's / registry fouten) met advanced windows care v2 personal en winpatrol. De portable virus scanner (Stinger) van Mcafee leverde ook geen virussen op.

Het is een compaq presario en je kan systeemherstel doen, maar dat wil ik als "laatste redmiddel" gebruiken, omdat dan al de programma's weg zijn. (Worden de persoonlijke bestanden / foto's etc dan wel gehouden??)

Ik heb al gezocht in dit forum op "XP Opstarten" tot 4 pagina's maar ik kon niet echt iets dergelijks vinden.

Bij Voorbaat Dank,
Ide

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

- DNS server die niet meer geldig is?
- Netwerkmappings die niet meer bestaan?

Het kan van alles zijn..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik beginnen? :P. Het was van de ene op de andere dag zonder echt radicale veranderingen in het systeem.

Dan is het het beste om toch maar systeem herstel te doen? Iemand enig idee of ECHT alle persoonlijke bestanden bewaard blijven?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:48:
Waar kan ik beginnen? :P. Het was van de ene op de andere dag zonder echt radicale veranderingen in het systeem.

Dan is het het beste om toch maar systeem herstel te doen? Iemand enig idee of ECHT alle persoonlijke bestanden bewaard blijven?
Vóórdat je iets radicaals gaat doen (Zoals een compleet systeemherstel), altijd even een backup maken van vitale bestanden.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

kapotte HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je internet kabel of wireless er ffies af. of disable...
Scan met je virus scanner.

welke virusscan software gebruik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Portable scanner van McAfee (Stinger). Norton 360 (wat er ook opstaat) start niet op in veilige modus. Als de HD kapot is, waarom kan de veilige modus dan nog wel opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net weer geprobeerd. Mijn documenten etc. gebackupped. Daarna Systeemherstel gedaan (XP opnieuw installeren met behoud van Bestanden). Geen effect, zelfde probleem, hij blijft haken tijdens opstarten.

Internet eruit werkt ook niet.

Dit is dus waarschijnlijk de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Bij mij waren het de ATI drivers..

Homey — Critics are those without skills to create.

Pagina: 1