• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27
Ik heb op dit moment een dell inspiron 6400 waarvan de accu minder wordt (lees: ong 1 uur).

Tijdens schooluren is dit zeer hinderlijk. Daarom wil ik graag:

een nieuwe batterij(9 cells) kopen 157 euro

of:

een nieuwe laptop die een stukkie beter is dan deze en rond de 800 euro kost.

de huidige laptop:
1,6 ghz dual core (T2050)
2 GB ram
60 GB 5400 rpm harde schijf
17 maanden oud

Wat adviseren jullie en waarom?

wordt vooral gebruikt voor schoolwerk, photoshop en webdesign

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Kijk eens op ebay. Daar heb ik laats voor 27 euro een nieuwe accu gekocht voor mn IBM T42.
Daarmee is de levensduur van krap 1 uur naar 4,5 uur gegaan :)

Verwijderd

Kijk eens op ebay inderdaad.

En er zijn ook laptops van tussen de 400 en 500 euro die lang op de accu meegaan en toch snel genoeg zijn voor school. Maar je moet zelf even afwegen hoe oud jouw laptop nu is en wanneer je eventueel van plan was te upgraden. Daarop kun je weer je keuze baseren.

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
Ik heb enkele maanden terug een nieuwe baterij voor m'n inspiron 6400 besteld bij dell en daar ongeveer 100 euro voor betaald. Van 20 minuten naar 3 uur.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11-2025
Voor schoolwerk zeker zou ik je aanraden om voor een nieuwe accu te gaan en je laptop nog niet te vervangen. Voor de meeste standaard zaken is het systeem naar mijn idee nog zwaar genoeg. mocht je evt meer hdd ruimte willen, kun je nog overwegen om deze te vervangen voor een groter exemplaar, ben je al met al stuk goedkoper uit dan een hele nieuwe laptop. Als de nieuwe accu ook ca 1,5 jaar mee gaat, zou ik tegen die tijd overwegen een nieuwe te kopen.

Zelf geen ervaring met het kopen van een nieuwe accu, alleen een keer een nieuwe adapter gehaald by replace direct (google) daar hadden ze ook accu's zag ik toen en de niet merk accu's en adapters waren behoorlijk goedkoper. (mijn B-merk adapter werkt nog altijd prima).

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:59
Voor het einde van de garantieperiode je claim inleggen bij Dell...
Op accu's ligt 1 jaar garantie... ;)

is mij ook gelukt!
oeps zag dat laptop al 17 maanden jong is... mea culpa!

[ Voor 18% gewijzigd door NielsTn op 14-02-2008 23:39 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

Nevermind... :P

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 23:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NielsTn schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:38:
Voor het einde van de garantieperiode je claim inleggen bij Dell...
Op accu's ligt 1 jaar garantie... ;)
Weet je dat zeker? Veel bedrijven geven je maar 6 maanden garantie op de accu hoor.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Terw_Dan schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:53:
[...]

Weet je dat zeker? Veel bedrijven geven je maar 6 maanden garantie op de accu hoor.
Dat ligt eraan welk bedrijf. Zepto geeft bijv. 6mnd garantie op de accu maar Asus geeft weer een 1 jaar. Voor de TS is het een kwestie van de garantie voorwaarden even doorlezen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bedenk wel als je een nieuwe laptop koopt dat je wel erg veel afschrijft op je huidige. Als je hem tweedehands gaat verkopen krijg je er vanwege de slechte accu veel minder voor dan dat ie eigenlijk nog waard is... Een nieuwe laptop wordt dan wel een duur grapje.
Denk dat een nieuwe accu een veel betere optie is (misschien nog even zoeken naar een goedkopere van een 3rd party merk). Qua specs kan je huidige laptop immers nog prima mee.
Pagina: 1