Toon posts:

[XP] Hardware / Software, problemen, Prod Id werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag aan jullie, is mijn conclusie (processor kapot) correct?

Het probleem in een notedop: Mijn systeem (AMD 1900+, 512 Mb, 40 Gb) klapte de laatste tijd steeds vaker plots uit. In de eventlogs kon ik niets vinden, waarschijnlijk omdat hij gewoon plat was eer die geschreven konden worden.
Memtest86+ uitgebreid laten draaien, geen fouten gevonden.
MBM (Motherboard monitor) in de voorgrond geplaatst en MP3's laten afspelen. Ik zag enige fluctuatie in de voltages, maar geen grote. En dan plots weer een zwart scherm, usb-hub plat, en de lampjes van mijn desktop brandend (power + HD). HD brand! Wellicht is maar een deel uitgevallen? Via het netwerk getracht om de machine te benaderen, niet te vinden.

Stap 2, XP SP2 cd erin, partitie verwijderd, opnieuw aangemaakt, format, en gaan met die banaan. Dat wil zeggen, tot het moment dat ik de Product ID moet invoeren. Ik heb er een stuk of 30 geprobeert, zowel legale als illegale, geen van alle worden geaccepteerd.

Stap 3, XP SP1 cd erin, partitie verwijderd, opnieuw aangemaakt, format, en weer gaan met die banaan. Dat wil zeggen, tot het moment dat ik de Product ID moet invoeren. Zelfde liedje.

De voeding is prima, het geheugen is prima, hoe ik het moederbord moet controleren weet ik niet, maar die check op Product ID wijst wat mij betreft op de processor. Toen SP3 RC1 uitkwam had ik hem geslipstreamd en die getest in een virtuele machine, met hetzelfde probleem, Invalid Product ID.

Denken jullie dat ook?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer eens een linux live CD zoals bv Ubuntu.

Als de Windows licentie niet geacepteerd wordt, heeft dat zeer waarschijnlijk niks te maken met een defecte CPU. Eerder met een defecte CD en/of cd-speler.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ubuntu geprobeert, machine blijft uitvallen. :(

Dus nu maar een nieuwe machine aangevraagd, ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Maar in ieder geval zal ik wat snellers terugkrijgen dan de AMD 1600.. 8)

Bedankt in ieder geval!