Synchroniseren Nokia N70 middels groupwise mobile server.

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 07:33

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op het kantoor bij ons wordt gebruik gemaakt van een Novell omgeving. Als mail en agenda programma wordt gebruik gemaakt van Novell Groupwise. Deze wil ik graag synchroniseren met mijn GSM via bluetooth.

Allereerst even een overzicht van de tools welke ik ter beschikking heb.

- Nokia N70 (OS: symbian s60)
- Bluetooth dongle
- Nokia PC suite
- Groupwise 7.0.2
- Groupwise mobile server/ intellisync mobile suite (unsupported vanuit de zaak)
- Windows xp client (geen admin rechten)

Theoretisch zou dit moeten werken volgens de verschillende artikelen die ik er over heb gelezen. Vanuit de zaak zijn er aanwijzingen over hoe je een pda/ gsm/ smartphone moet aansluiten.

In het installatie proces heb ik alle stappen doorlopen.

- Invullen van alle info op de http://mobileserver
- installeren van de intellisync GSM software op de telefoon

Daarna gaat het echter fout. Ik zou verwachten iets van een intellisync mobile suite icon te krijgen waarop ik kan klikken om mijn gsm de syncen. De webinstallatie installeert echter geen software op de PC maar alleen software op de GSM.
PC suite is niet compatible met groupwise en kan dus ook niet als synchronisatie paket gebruikt worden. Ik heb van alles gegoogled maar niks gevonden.

Kan iemand anders mij wel vertellen hoe het zit?

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 07:33

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
bij een collega heb ik het ondertussen werkend gekregen.

Deze collega heeft een windows 2000 client. Zijn telefoon kan syncen met groupwise mbv intelli mobile suite en nokia pc suite.

Nu heb ik ook geprobeerd met mijn gsm en mijn login account op zijn computer mijn agenda te synchroniseren. Dit is niet gelukt.

Het verschil zit in het feit dat hij met PC suite wel toegang heeft tot de inhoud zijn novell groupwise profiel en ik niet. Als je dmv 'browsen' wil selecteren welke outlook mappen je wil synchroniseren dan krijg ik geen mappen te zien en mijn collega dus wel.

wie o wie kan mij verder helpen?