Modem/internet opeens zeer traag... Geen verklaring waarom..

Pagina: 1
Acties:

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 22:14
Ik heb al enkele jaren een Adsl 2 verbinding via tweakdsl en ben erg tevreden.

Zo nu en dan valt mijn verbinding weleens weg, maar dat is meestal in de nacht (ik neem aan dat het dan werkzaamheden op het net betreft, moet kunnen 's nachts)

Sinds enkele dagen heb ik een slechte tot zeer slechte verbinding.

Waar ik normaal 995/1050 KByte/sec haal (ik zit meer dan 2 km van de centrale) daar haal ik nu soms maar 15 KByte/sec, gemiddels is het zo'n 60 KByte/sec maar het schommelt heel erg.

Ik heb de zyxel 2602 HW.

Ik heb gebeld met de helpdesk, en die geven aan dat de modem goed intraint op zo'n 8 Mb.
Ze hebben de verbinding gereset maar ook dat heeft niet geholpen. Ook moest ik de verbinding tot het Isra punt verkorten, is nu 15 centimeter (originele kabel) kan dat nog korter dan :')
Mocht dit niks oplossen dan moest ik vandaag nog maar eens terugbellen.

Ik dacht eerst dat de modem kapot was, maar dan zou ik toch niet helemaal geen verbinding hebben i.p.v. soms een redelijke snelheid en dan weer minder. Of is dat wel mogelijk?
Hoe kan ik testen of het aan de modem ligt of dat het een probleem van de provider is :?
Ik weet zelf even niet meer hoe nu verder, misschien dat jullie me een beetje hulp kunnen bieden. :)
Als ik de helpdesk bel krijg ik waarschijnlijk weer de vraag zet je computer dichter bij de modem, verkort je isra punt, maar dat is het sowieso niet de kabel is gechecked heb ook andere gebruikt en heb hetzelfde verschijnsel. Traag/zeer traag internet :'(

(ps topic is ook op fok geplaats maar daar heb ik nog geen zinnige reacties gekregen, ik verwacht er hier meer .... ;)

• Diego27
Iemand een idee het is er namelijk nog steeds niet sneller op geworden.. :X

Verwijderd

Wat zijn de waardes van je ADSL2 in het modem? :)

Iets met connection rate enzo. Ik weet er verder weinig vanaf, maar als er 'errors' in je lijn zitten dan komen ze vast wel in die gegevens te staan.

Staat je modem ook vrij van andere pc's ? Is windows niet aan het downloaden (updates)? Geen upload draaiende?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Diego27 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 18:42:
Iemand een idee het is er namelijk nog steeds niet sneller op geworden.. :X
Probeer het even op een andere pc (niet draadloos)

Als dat niet mogelijk is en je hebt windows, dan even start-->uitvoeren-->msconfig-->tabblad opstarten alles uitschakelen en vervolgens pc opnieuw opstarten.

Kijk of het dan ook nog traag de ja of de nee...

Good luck..

Edit:
Als je een topic hebt geopend, mag je pas na 24 uur nadat je hebt gepost waar nog niemand heeft gereageerd, zelf weer een reactie plaatsen. Je moet de tweakers namelijk wel even geduld geven om te reageren...

[ Voor 18% gewijzigd door Younes op 14-02-2008 18:48 ]

...en waarom?

• Diego27
Ik ben op dit moment op t werk en vanmiddag pas thuis zal dan ff de waardes checken.

Waar moet ik allemaal op letten?

En er staat sowieso niks te uploaden en op alle pc's die ik via de kabel aansluit zijn de waardes hetzelfde Laag tot zeer laag.

• Diego27
Nou ik heb wederom gebeld met de helpdesk van Tweakdsl, omdat de verbinding nu wel stabiel is maar opeens maar zo'n 680kByte/sec waar ik normaal 995/1050 KByte/sec haal.

De helpdesk vertelde mij omdat ik klachten had gemeld dat Tiscali (daar draai ik dus schijnbaar op) zei hebben mij teruggezet naar een lagere intrain snelheid van 6Mbit, stond voor de problemen op 8Mbit.

Nou is mijn vraag die ik stelde de volgende waarom is een verbinding die ik al 2,5 jaar heb en altijd heel stabiel was opeens niet meer stabiel. En hoe haalt Tiscali het in zijn hoofd om zonder mijn weten de verbinding opeens te cappen op 6Mbit (hallo ik betaal voor 20Mbit, en ja ik weet dat ik te ver van de centrale woon, dus het verlies neem ik op de koop toe, maar ik wil wel het maximaal haalbare)

Hij zei dat de verbinding op deze manier stabieler blijft, en daardoor is er gekozen om me terug te zetten naar 6Mbit. Dit wordt dus gewoon gedaan zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gesteld, en dit alleen maar omdat ik eens een keer meld dat het internet traag is, misschien heeft KPN wel werkzaamheden. Nee gewoon in 1 dag even terugzetten.

Ik ben hier dus niet akkoord mee gegaan en ze gaan nu met Tiscali overleggen om me terug te plaatsen naar de oude snelheid. Mocht dit er weer voor zorgen dat mijn verbinding instabiel wordt en zouden ze weer terug moeten gaan naar de 6Mbit dan zouden daar kosten voor in rekening worden gebracht. Dat ga ik dus mooi niet betalen.
Ik wordt dus aankomende week misschien vandaag nog' teruggeplaatst naar 8Mbit en als de verbinding instabiel blijkt te zijn dan zeg ik dus mooi de verbinding op, het is gewoon een capaciteitsprobleem aan hun kant, waarvan ik niet de dupe hoef te zijn neem ik aan.
Lijkt mij een logische conclusie, of mag een provider gewoon zomaar tot deze stappen overgaan, omdat ze zelf met teveel mensen-klanten op een netwerk zitten en daardoor in de knel raken met de hoeveelheid verbindingen want ik vermoed dat dat het probleem is

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Diego27 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:58:
Nou ik heb wederom gebeld met de helpdesk van Tweakdsl, omdat de verbinding nu wel stabiel is maar opeens maar zo'n 680kByte/sec waar ik normaal 995/1050 KByte/sec haal.

De helpdesk vertelde mij omdat ik klachten had gemeld dat Tiscali (daar draai ik dus schijnbaar op) zei hebben mij teruggezet naar een lagere intrain snelheid van 6Mbit, stond voor de problemen op 8Mbit.

Nou is mijn vraag die ik stelde de volgende waarom is een verbinding die ik al 2,5 jaar heb en altijd heel stabiel was opeens niet meer stabiel. En hoe haalt Tiscali het in zijn hoofd om zonder mijn weten de verbinding opeens te cappen op 6Mbit (hallo ik betaal voor 20Mbit, en ja ik weet dat ik te ver van de centrale woon, dus het verlies neem ik op de koop toe, maar ik wil wel het maximaal haalbare)

Hij zei dat de verbinding op deze manier stabieler blijft, en daardoor is er gekozen om me terug te zetten naar 6Mbit. Dit wordt dus gewoon gedaan zonder dat ik daarvan op de hoogte wordt gesteld, en dit alleen maar omdat ik eens een keer meld dat het internet traag is, misschien heeft KPN wel werkzaamheden. Nee gewoon in 1 dag even terugzetten.

Ik ben hier dus niet akkoord mee gegaan en ze gaan nu met Tiscali overleggen om me terug te plaatsen naar de oude snelheid. Mocht dit er weer voor zorgen dat mijn verbinding instabiel wordt en zouden ze weer terug moeten gaan naar de 6Mbit dan zouden daar kosten voor in rekening worden gebracht. Dat ga ik dus mooi niet betalen.
Ik wordt dus aankomende week misschien vandaag nog' teruggeplaatst naar 8Mbit en als de verbinding instabiel blijkt te zijn dan zeg ik dus mooi de verbinding op, het is gewoon een capaciteitsprobleem aan hun kant, waarvan ik niet de dupe hoef te zijn neem ik aan.
Lijkt mij een logische conclusie, of mag een provider gewoon zomaar tot deze stappen overgaan, omdat ze zelf met teveel mensen-klanten op een netwerk zitten en daardoor in de knel raken met de hoeveelheid verbindingen want ik vermoed dat dat het probleem is
Wat een heerlijk moment om het eens op mijn manier duidelijk te maken:

Als je te ver van de centrale af woont (en dat weet jij nota bene) is het gewoon NIET mogelijk om een hogere snelheid te halen. Het heet niet voor niets LINE SHARING. Het gaat erom dat je een stabiele lijn hebt en als dat een 386Mbit snelheid is dan is dat maar zo, maar de verbinding is WEL stabiel. Liever een stabiele lijn op een lagere snelheid dan een snelle instabiele lijn. Het is net een haas vs schildpad verhaal. Als je het bij provider X niet haalt, haal je het bij provider Y ook niet dus ga maar lekker opzeggen en wacht maar lekker lang totdat de lijn vrij is alvorens je een nieuwe aanvraag kan doen en ga ook daar maar eens lekker lang op wachten om er vervolgens achter te komen dat je bij provider Y ook niet de gewenste snelheid kan halen.

En JA :Y , ik werk bij een ISP... :w

...en waarom?

Verwijderd

Tja... Kan ik maar weinig over zeggen :)

Ook Concepts ICT bijv capt op drukkere tijdstippen. Storend voor als je heftig aan het downloaden bent, maar wel gewaardeerd als daarmee de verbinding stabiel blijft. Als jij nu puur om deze redenen opzegt, en vervolgens bij ISP-boer #2 ook ADSL afneemt op wellicht hetzelfde netwerk, dan denk ik dat er niet veel veranderen zou :P

Wellicht kan je wachten op antwoord van Tiscali. Overigens werd met de storing op True een hoop verkeer ineens omgeleid (en soms nog steeds) via het netwerk van Tiscali. Wellicht dat ze je daarom op een lager pitje zetten.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
De snelheid automatisch terugzetten doen heel veel providers.
Je hebt immers geklaagd over je verbinding en ze hebben je klachten verholpen.
De prijs die je daarvoor betaald is dat je iets langzamere verbinding krijgt.

[ Voor 46% gewijzigd door cornfed99111 op 16-02-2008 00:03 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Als je echt zeker weet dat het niet aan je computer(s) ligt, bijvoorbeeld spyware, P2P programma's of virussen en dergelijke en de oorzaak vrijwel zeker een instabiele lijn is dan gaat, zoals hierboven ook vermeldt, een andere provider ook niet veel opschieten.
De lijn kan instabieler zijn dan vroeger, doordat er meerdere mensen in jouw buurt op ADSL aangesloten zijn wat voor wat meer storing op de lijnen kan zorgen.
Een goede oplossing is inderdaad om de lijn op een lagere snelheid te limiteren. Dat hadden ze inderdaad wel aan jou mogen communiceren, maar communicatie is bij veel bedrijven een zwak punt.

offtopic:
Overigens is niet netjes en zelfs ongewenst om je topic binnen 24u te kicken (onder de aandacht te brengen dmv een reactie in je eigen topic).

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

cornfed99111 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:03:
De snelheid automatisch terugzetten doen heel veel providers.
Je hebt immers geklaagd over je verbinding en ze hebben je klachten verholpen.
De prijs die je daarvoor betaald is dat je iets langzamere verbinding krijgt.
Bovendien staat in jouw contract dat je tot 20 Mbit kunt downloaden. 6Mbit zit tussen de 20 en de 0 dus je staat totaal niet sterk in je schoenen...

Veel suc6

...en waarom?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Diego27, zou je gebruik willen maken van de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif button, i.p.v. telkens een post toe te voegen en daarmee je topic omhoog te kicken.. Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.
Pagina: 1