beste mensen,
Ik zit met een klein probleempje.
Op dit moment heb ik 2 locaties. Een winkel en een werkplaats.
Op beide locaties staat 1 server. Deze hebben allebei een aparte internet verbinding.
Op de server van de winkel staat een vpn server geinstalleerd.
De server in de werkplaats maakt verbinding met de server in de winkel door middel van deze vpn server.
Dit gaat uitstekend.
Als ik op de server in de werkplaats een share wil bereiken die zich bevind op de server in de winkel
kan ik dit simpel weg doen door //svwinkel in te toetsen. Maar zogauw ik dit wil uitvoeren op een
client die is aangesloten op de server in de werkplaats kan de client de lokatie niet vinden.
Wat moet ik doen om dit wel mogelijk te maken. Ik zelf zit te denken aan iets met routing
maar kan het niet goed vinden.
Situatie schets:
-------------------------------------------------------------------------------------
locatie 1: Winkel
server: svwinkel
ip adres internet: 84.126.37.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.32.1 t/m 172.16.63.254
PPTP tunnel naar svwerkplaats
-------------------------------------------------------------------------------------
Locatie 2: Werkplaats
server: svwerkplaats
ip adres internet: 77.162.241.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.64.1 t/m 172.16.95.254
PPTP verbinding met de svwinkel
--------------------------------------------------------------------------------------
Volgensmij is het maar een kleine instelling maar ik krijg het nergens meer gevonden.
Vriendelijk groet,
Corné
Ik zit met een klein probleempje.
Op dit moment heb ik 2 locaties. Een winkel en een werkplaats.
Op beide locaties staat 1 server. Deze hebben allebei een aparte internet verbinding.
Op de server van de winkel staat een vpn server geinstalleerd.
De server in de werkplaats maakt verbinding met de server in de winkel door middel van deze vpn server.
Dit gaat uitstekend.
Als ik op de server in de werkplaats een share wil bereiken die zich bevind op de server in de winkel
kan ik dit simpel weg doen door //svwinkel in te toetsen. Maar zogauw ik dit wil uitvoeren op een
client die is aangesloten op de server in de werkplaats kan de client de lokatie niet vinden.
Wat moet ik doen om dit wel mogelijk te maken. Ik zelf zit te denken aan iets met routing
maar kan het niet goed vinden.
Situatie schets:
locatie 1: Winkel
server: svwinkel
ip adres internet: 84.126.37.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.32.1 t/m 172.16.63.254
PPTP tunnel naar svwerkplaats
Locatie 2: Werkplaats
server: svwerkplaats
ip adres internet: 77.162.241.xxx
ip adres intern netwerk: 172.16.64.1 t/m 172.16.95.254
PPTP verbinding met de svwinkel
--------------------------------------------------------------------------------------
Volgensmij is het maar een kleine instelling maar ik krijg het nergens meer gevonden.
Vriendelijk groet,
Corné
[ Voor 3% gewijzigd door corneej op 14-02-2008 15:27 ]