welke drivers kan ik het beste gebruiken voor een Nvidia quadro reference board(64 mb en bios 2.10. ? voor zowel w2k als ME.
Verwijderd
Ik ben zelf erg tevreden met de drivers van Silicon Grafics. Heb hiervoor wel eerst m'n Geforce256SDR (3DProphet) gemod naar een quadro, reference bios geflashed en daarna de Silicon Graphics bios eroverheen geflashed. Kaart wordt nu gezien als een VProVR3 (Silicon Graphics). In combi met de drivers voor W2K werkt het perfect.
Je zegt dat je een reference Quadro hebt...misschien kun je die ook flashen naar een SGI-kaartje.
Anders moet je gewoon de reference-drivers gebruiken van NVidia. Zij het dat ik wel heb gezien dat er dan een hoop driver-features missen.
Je zegt dat je een reference Quadro hebt...misschien kun je die ook flashen naar een SGI-kaartje.
Anders moet je gewoon de reference-drivers gebruiken van NVidia. Zij het dat ik wel heb gezien dat er dan een hoop driver-features missen.
He Kokkor Hekkus, ik heb ook mijn 3D prophet SDR gemod naar een Quadro SDR. Maar heeft het nu ook nog nut om de bios te flashen? Hij ziet hem in windows nu gewoon als een Quadro.
Verwijderd
Als je gebruik maakt van programma's als 3DMax of photoshop (in W2K), heeft het wel zin om een quadro bios te flashen (ik heb die van Silicon Graphics gebruikt). Je kunt dan de aangepaste quadro-drivers gebruiken van SGI en een aantal extra driver features gebruiken die niet in de reference-drivers zitten. Ik gebruik W2K (SGI-drivers)als 'werk-partitie' en WinME (met reference drivers) als 'pret-partitie. de SGI-drivers zijn iets minder snel, maar je krijgt er wel wat voor terug!
Meer info kun je hier vinden: http://www.guru3d.com/guide/quadro-modify/index3.shtml
P.S. Let er wel op dat je de VR3 bios gebruikt, je core draait dan op 135Mhz, mem 166Mhz, als je de V3 bios gebruikt (SDR versie?!?) staat je core op 120Mhz en mem op 150Mhz (!?!)
Meer info kun je hier vinden: http://www.guru3d.com/guide/quadro-modify/index3.shtml
P.S. Let er wel op dat je de VR3 bios gebruikt, je core draait dan op 135Mhz, mem 166Mhz, als je de V3 bios gebruikt (SDR versie?!?) staat je core op 120Mhz en mem op 150Mhz (!?!)