Internet balt regelmatig uit!

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Heey,

Soms zit ik gewoon op MSN of op internet aan het surfen en dan geheel uit het niets valt internet uit. Dan ga ik meestal na 'Netwerkverbindingen beheren' en druk ik bij de 'LAN Verbinding' eerst op 'Uitschakelen' en dan 'Inschakelen'. Meestal doet die het dan weer, maar vaak valt hij dan kort erna weer uit. Weet iemand waar dit aan licht?

Ik heb hier vroeger nooit last van gehad met mijn oude computer. Dit probleem hebben alleen ik en me zusje die toevallig als enige in huis Windows Vista hebben. Als provider hebben we Planet Internet, nu lijkt het me aannemelijk dat het aan Vista ligt, maar ik kan niet zomaar XP erop zetten, omdat ik die niet heb.

Ik wil eerst iets erover weten voordat ik Planet bel, omdat ik op hun site bij Colofon een 0900 nummer zie staan. Deze zijn gewoonlijks stukke duurder.

Btw, ik heb Automatische Updates aanstaan dus ik zou Up2date moeten zijn.

EDIT: Foutje in de topictitel, excuses.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 20:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Is het je lan verbinding met de router of de internetconnectie van de router naar PI dat uitvalt? Is het gelukt iets te pingen vanaf de commandline?

Overigens, heb je een bedraad Lan of wireless?

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 14-02-2008 15:37 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• De-Hamster
Ik heb een gewone LAN verbinding, ik denk dat alleen me internetverbinding uitrvalt want me ouders kunnen gewoon door met internetten, alleen me zusje en ik niet. Pingen? Wat houdt dat in?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
10 cent is nou niet echt duur. Een Speedlinq of HetNet zijn respectievelijk 70 en 45 cent :X
Maar vermoedelijk ligt het bij jouw eigen pc. Welk modem gebruik je? Zit er een router achter?

PSN: djmurcielago

• De-Hamster
Waar zie ik dat? en ja ik zit achter een router.

Ik snap niet wat je bedoeld over 10 cent.

Verwijderd

Je zegt t zelf al.
Problemen oplossen doe je middels logische deductie > bij je ouders blijft t draaien, bij je zusje en jij niet. Ander verschil, je ouders hebben xp en je zusje en jij vista.
Probleem opgelost.

Om ff in Southpark termen te spreken: Vista sux ass.

Verwijderd

Foxio schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:02:
Ik heb een gewone LAN verbinding, ik denk dat alleen me internetverbinding uitrvalt want me ouders kunnen gewoon door met internetten, alleen me zusje en ik niet. Pingen? Wat houdt dat in?
start --> uitvoeren... --> cmd
> ping [ip adres]

(Bijvoorbeeld ping 192.168.1.1 voor je router)
Je pc zal dan een pakketje data sturen, en daarna er weer een terugkrijgen. Een soort echo. Als je geen pakketje terugkrijgt (geen echo) dan is er geen verbinding tussen jouw pc en je doel.

Verwijderd

ik heb ook gezijk met internet van planet, sins 2 weken ofzo..

Maar het is puur het internet, ik kan gewoon door copieren van computer naar computer (via de router) Ik snap er ook geen f*ck van..

Verwijderd

Bomvoyage: Dat probleem van foxio ligt niet aan planet. Zn ouders hebben op t zelfde moment wel interner (en ik neem maar even aan dat dat over dezelfde verbinding loopt)

Jouw probleem is anders. Als je wilt dat mensen meedenken over je probleem en een oplossing, kun je beter je probleem zo duidelijk mogelijk omschrijven, je hardwareconfiguratie geven en eventueel relevante zaken over operating system e.d.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-11 14:23
Foxio ik heb hetzelfde probleem als jou ik heb dan wel geen planet maar orange.
Maar ok bij mij valt geregeld internet weg, nadat ik de pc dan reboot doet alles het weer.
Ik dacht eerst dat het door uTorrent kwam maar dat is dus niet zo.
Helaas heb ik ook nog geen oplossing gevonden na ellelange zoek acties.
1 ding weet ik eigenlijk wel zeker en dat is dat het aan Vista ligt.
Dat hier weinig tot geen oplossingen voor te vinden zijn kan komen door dat er geen oplossing is of omdat weinig mensen dit probleem hebben :S?
Het is zwaar irritant in ieder geval.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:39
Zelfde probleem gehad met XP met een nieuwe computer.
Drivers geupdate, bios upgrade gedaan, niets hielp

Vooral bij grote files copieren ging het mis

Bleek het (asus) moederboard te zijn (Netwerk op het moederboard).

Momenteel voor RMA naar leverancier verstuurd

PVoutput 3250 WP

Pagina: 1