Toon posts:

[Vista] Laptop start niet meer na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vaker met dit probleem gezeten, vooral toen ik me laptop net had (augustus 2007)

maar mijn laptop start dus niet meer op. Toen ik de laptop net had was dit na het installeren van programma's nu dus weer na een windows update die gisteravond om 21 uur is geschiedt, laptop sloot niet zelf af dus heb ik hem gereset, daarna starte hij niet meer op (rond half 1 snachts heb ik hem uitgezet en pas deze middag weer proberen op te starten)

Ik kan wel in de opstartherstel komen, maar deze werkt niet. Bij de eerste keer opstarten kreeg ik nog de optie veilige modus, maar die krijg ik nu niet meer, enkel gewoon starten en opstartherstel. Via de opstartherstel kan ik in de systeemherstel komen maar deze kan bij geen van de herstelpunten werken omdat deze na enkele minuten proberen in een foutmelding slaat.

Het is een versie van Home Premium die erop staat en het is een OEM versie.

Ik heb alleen de recovery cd's erbij, en wissen alle bestanden. Nu zou die optie open staan als ik er geen belangrijke bestanden op zouden staan, maar die staan er dus wel op. Op zich niet zo veel maar 1 ervan is zeer belangrijk, namelijk mijn profielwerkstuk.

Hoe kan ik me laptop terug aan de praat krijgen, en anders hoe ken ik de bestanden nog van de schijf afhalen zodat ik gewoon de recovery kan doen maar ik mijn bestanden nog heb die belangrijk zijn? (ik heb de beschikking over meerdere pc's, anders kon ik hier ook nie posten natuurlijk)

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:37
Als je alleen ben geïnteresseerd in het recoveren van je data die je absoluut nog moet hebben, stel ik voor dat een met een Ubuntu/knoppix Live CD boot, en dan via netwerk of externe HD uw bestanden kopiëert. En daarna Vista gewoon opnieuw installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door X-DraGoN op 14-02-2008 15:10 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het liefst dat ik op een of andere manier de laptop weer werkend krijg, via systeemherstel werkt het dus niet...

ik ben inmiddels erachter waar de foutmelding vandaan komt die ik krijg bij systeemherstel, de toegang zou zijn gewijzigd. Het viel me bij normaal gebruik al op dat mijn account niet alle administratorrechten had en ik vaker toegang geweigerd voor me neus kreeg, ik ga het nog 1 keer proberen via inloggen via het administrator account, lukt het dan nog niet dan probeer ik via ubuntu de bestanden om te zetten, of heeft iemand anders nog een oplossing?

ubunutu is overigens al aan het downloaden, anders duurt dat ook zo lang...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg het net voor elkaar om het laatst aangemaakte systeemherstelpunt zonder foutmeldingen te doen. Helaas start de laptop nog steeds niet op en stopt vlak voordat windows moet gaan starten (ik krijg ook geen opties te zien, hiervoor moet ik eerst herstarten weet ik van de vorige keren)

Het is mij dus duidelijk dat na die update (laatste herstelpunt) er een fout in is geslagen.

weet er echt niemand iets hierop?

Verwijderd

Topicstarter
topic mag dicht, heb de files via ununtu op een usb stick kenne zette, en ik ga kijken of ik XP erop ken zette, scheeld me wat rompslomp

bedankt voor diegene die wel wat heb gepost...