Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Je weet toch hopenlijk wel iets over die netwerkkaart? Issut een ne2000 of een of ander ander noname-kaartje?? Wordt hij uberhaupt wel ondersteund door linux??
Mocht het een ne2000-compatible kaartje zijn dan staan I/O en IRQ meestal respectievelijk op 0x300 en 10.
edit: Sowry, ik heb (zoals wel vaker)volkomen verkeerd gekeken
Mocht het een ne2000-compatible kaartje zijn dan staan I/O en IRQ meestal respectievelijk op 0x300 en 10.
edit: Sowry, ik heb (zoals wel vaker)volkomen verkeerd gekeken
Ja ik weet idd wel degelijk wat voor kaart het is (zie topic) het is een 3C509B (de standaard van chello isa kaarten).
Ik ben 20 (ff voor de record), doe Hogere Informatica en weet best veel van pc's, maar linux is nog een nieuw gebied voor mij. Heb daar eigenlijk nog niet super veel in gedaan.
Ik heb nu een 486 DX2 66 Mhz met 8 Mb Ram, Daarin zit al een NE2K ISA kaartje en die heb ik al geconfigureerd voor het netwerk. Pingen naar andere pc's is al prima.
Nu moet ik dus die 3COM erin hebben en dan die werkende krijgen (eerst maar eens de pc hem laten vinden want dat is dus nu het probleem).
In me nieuwe bak (zie hieronder) heb ik de 3COM nu zitten en kan ook alles wel lezen IRQ, IO etc. Maar die zijn dus niet hetzelfde als op de 486 want daar zit veel minder in. Ik moet dus eigenlijk alleen die waardes ff hebben. Dan is het nog een fluitje van een cent. Kan ik niet gewoon alles bij langs gaan? Een soort van IRQ searcher ofzo? (in linux dan)
Ik heb vernomen van een maat van mij dat je de P(lug)n(&)P(lay) mode moet disablen. Nu heb ik daarvoor een linux filetje maar weet niet zeker of ie het wel doet als ik me netwerk kaart niet eens kan vinden (isapnptool).
Hebben er echt geen mensen verstand van hier? Ik dacht dat linux wel vaak gebruikt wordt...
Ik ben 20 (ff voor de record), doe Hogere Informatica en weet best veel van pc's, maar linux is nog een nieuw gebied voor mij. Heb daar eigenlijk nog niet super veel in gedaan.
Ik heb nu een 486 DX2 66 Mhz met 8 Mb Ram, Daarin zit al een NE2K ISA kaartje en die heb ik al geconfigureerd voor het netwerk. Pingen naar andere pc's is al prima.
Nu moet ik dus die 3COM erin hebben en dan die werkende krijgen (eerst maar eens de pc hem laten vinden want dat is dus nu het probleem).
In me nieuwe bak (zie hieronder) heb ik de 3COM nu zitten en kan ook alles wel lezen IRQ, IO etc. Maar die zijn dus niet hetzelfde als op de 486 want daar zit veel minder in. Ik moet dus eigenlijk alleen die waardes ff hebben. Dan is het nog een fluitje van een cent. Kan ik niet gewoon alles bij langs gaan? Een soort van IRQ searcher ofzo? (in linux dan)
Ik heb vernomen van een maat van mij dat je de P(lug)n(&)P(lay) mode moet disablen. Nu heb ik daarvoor een linux filetje maar weet niet zeker of ie het wel doet als ik me netwerk kaart niet eens kan vinden (isapnptool).
Hebben er echt geen mensen verstand van hier? Ik dacht dat linux wel vaak gebruikt wordt...
Als je naar de 3com site gaat kun je bij support 2 disk-images vinden, de tweede is interresant omdat daar een tooltje 3c5x9cfg opstaat daarmee kun je het io en irq uitlezen en veranderen.
Verwijderd
Met dat tooltje van 3com kun je ook PnP van windows uitschakelen dat moet je ook doen.
Anders zal hij niet werke, verder moet je ervoor zorgen dan zodra problemen met de netwerk kaart zijn, waarbij de monteur van chello moet komen, de netwerk kaart terug zet op PnP.
succes,
Martijn
Anders zal hij niet werke, verder moet je ervoor zorgen dan zodra problemen met de netwerk kaart zijn, waarbij de monteur van chello moet komen, de netwerk kaart terug zet op PnP.
succes,
Martijn
Die heb ik dus al geprobeerd alleen dan geeft ie een error terug -> integer cannot divide by zero...
Dit lijkt me niet goed en ik denk ook dat de pnp mode niet is gedisabled....
Dit lijkt me niet goed en ik denk ook dat de pnp mode niet is gedisabled....
Verwijderd
haal de 3com driver disks op en check met de utils daarvan de settings van de kaart zet pnp uit op de kaart en schrijf de i/o en irq settings op een papiertje, deze weer gebruiken voor linux dan kun je linux vertellen wat ie moet doen
Ja ja en dan zeker wel online kunnen en kunne downen en uploaden zeker met een defecte netwerk kaart, dacht het niet.
Pagina: 1